דרישה לחקור מחירים גבוהים שנגבים עבור רישום סיומת המסעדות sucks

על פי הטענות, גובה חברה בשם Vox Populi סכומים גבוהים מידוענים שמבקשים לרשום את שמם עם הסיומת ברישום מוקדם, על מנת למנוע את האפשרות שהכתובת תשמש לפרסומים שליליים נגדם

מי יהיו הבעלים של אתרי העוגות? איור: BigStock

האיגוד האמריקני שמופקד על הקצאת סיומות לכתובות אינטרנט (ICANN) פנה לרשויות הסחר בארצות הברית ובקנדה בבקשה לחקור את Vox Populi, שקיבלה את הזכויות לרישום כתובת אינטרנט עם הסיומת sucks.

על פי הטענות, גובה Vox Populi סכומים גבוהים מידוענים שמבקשים לרשום את שמם עם הסיומת sucks ברישום מוקדם, על מנת למנוע את האפשרות שהכתובת תשמש לפרסומים שליליים נגדם.

לטענת קווין מרפי מחברת Domain Incite, "ב-Vox Populi גובים 2,000 דולר על רישום מוקדם של כתובות המכילות שמות של ידוענים".

הרשימה של הכתובות שנמכרות במחיר גבוה הורכבה, לטענת מרפי, על סמך כתובות מקבילות שנרכשו בסיומות דוגמת xxx. כאמצעי מגננה של ידוענים. זאת בהשוואה לסכום של 5 עד 20 דולר שמקובל לגבות תמורת כתובות אינטרנט "רגילות".

"הם לא גובים תשלום על פי עלות ריאלית, אלא לפי היכולת של הלקוחות לשלם. בשלב מסוים הם שקלו אפילו לגבות סכום של 25 אלף דולר תמורת חלק מהכתובות", טען מרפי.

ארגון Intellectual Property Constituency שלח מכתב זועם ל-ICANN בדרישה "להקפיא" את "המזימה הנכלולית" של Vox Populi למכירת כתובות עם הסיומת sucks בסכומים גבוהים.

ב-Vox Populi, לעומת זאת, טוענים כי לא ביצעו שום עבירה וכי "התמחור והמדיניות שלה הם על פי כל הכללים". כמו כן, מצדיקים בחברה את הסכום הגבוה שהם גובים תמורת רישום מוקדם של כתובות המכילות שמות של ידוענים בטענה שמדובר "בסכום סביר במסגרת תקציב יחסי ציבור של חברות עסקיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים