סא"ל רמי שקד, מפקד בסמ"ח: "החיילים הטכנולוגיים – המשאב החזק ביותר במדינה"

יש לצבא חלק גדול במוניטין של ישראל כאומת סטארט-אפ, מאחר שחלק גדול מהיזמים הישראליים החלו את דרכם בקורסים הטכנולוגיים שלו, אמר מפקד בית הספר הצה"לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר

סא"ל רמי שקד, מפקד בית הספר הצה"לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר. צילום: קובי קנטור

"החיילים הטכנולוגיים של צה"ל מהווים ההבדל המשמעותי ביותר בינינו לבין צבאות אחרים. הם המשאב החזק ביותר במדינה", כך אמר סא"ל רמי שקד, מפקד בית הספר הצה"לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר. לדבריו, יש לצבא חלק גדול במוניטין של ישראל כאומת סטארט-אפ, מאחר שיזמים ישראליים רבים החלו את דרכם באגף התקשוב וגופים טכנולוגיים אחרים בצה"ל.

סא"ל שקד דיבר בפאנל שנערך באחרונה ועסק בהזדהות של בני נוער יהודיים בעלי זיקה לטכנולוגיה עם מדינת ישראל. לדבריו, "צעירים יצירתיים עם יכולת חשיבה מחוץ לקופסה מגיעים אלינו מכל העולם על מנת לבצע את השירות הצבאי שלהם בתפקידים טכנולוגיים. אנחנו מציעים להם מסלולים מיוחדים שמאפשרים להם לנהל במסגרת הצבאית פרויקטים סטארט-אפיסטיים".

הלמידה אליה התכוון סא"ל שקד מבוצעת בקורס תכנות של אגף התקשוב. במשך כחצי שנה פועלים מאות משתתפי הקורס בסביבת עבודה המדמה חברת היי-טק ומאפשרת למפתחים סביבת עבודה חופשית בה הם יכולים לפתח תוכנה וחומרה. התוכנות הללו, על פי סא"ל שקד, משמשות לצרכים מבצעיים של צה"ל ואף מצילות חיים.

פעילות בולטת בהקשר זה היא ההגנה של צה"ל מפני מתקפות סייבר, בה נוטלים חלק בין היתר החיילים הללו. "אם בוחנים את המתקפה על סוני (Sony) ומשליכים אותה על צבא או מדינה, רואים את ההשלכות ההרסניות האפשרות של העולם הזה. החיילים האלה יושבים, חושבים ומתמודדים עם האתגר בהצלחה", אמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א

    למעט תיאור מנותק לחלוטין מהמציאות של קורס תכנות ושל חיילי ההגנה בסייבר, כל מילה בסלע....

אירועים קרובים