אפליקציות הריצה על קו הזינוק

לקראת המרתון שיתקיים בסוף השבוע בתל אביב אתם מוזמנים לבדוק איזו אפליקציית ריצה קיבלה את הציונים הגבוהים ביותר

האפליקציות לטובת הרצים. צילום אילוסטרציה: BigStock

מאות משתתפים יזנקו ביום ו' הקרוב למרתון תל אביב. רבים מהם, יש להניח, משתמשים באפליקציות ריצה, שמודדות את המרחקים, שריפת הקלוריות ועוד נתונים של הרצים. לקראת המרתון החליטה Applause לבדוק איזו אפליקציית ריצה הכי פופולרית.

Applause הישראלית עוסקת בבדיקות תוכנה. היא הצליחה להפוך רעיון שנרקם בדירה בתל אביב לחברה שהושקעו בה עד היום 80 מיליון דולר. החברה, שהייתה ידועה כ-uTest בגלגולה הקודם, לפני שרכשה את testHub האירופית, מספקת In-the-wild-testing – בדיקות המתבצעות בסביבה הטבעית שבה יהיה השימוש בתוכנה ולא בתנאי מעבדה.

מהחברה נמסר כי היא משתמשת בכלי לניתוח פופולריות של אפליקציות על פי 10 קריטריונים שונים, בהתאם לחוות הדעת והביקורות השונות המתפרסמות בחנויות האפליקציות עצמן.

הקריטריונים הללו הם:

תוכן – רלוונטיות התוכן של האפליקציה, החוצה תרבויות ומיקומים.
אלגנטיות – עד כמה האפליקציה מושכת, עד כמה העיצוב שלה מוצלח.
אינטר-אופרטיביות – עד כמה האפליקציה מתממשקת עם תוכנות או שירותים אחרים.
ביצועים – עד כמה היא מהירה ורספונסיבית בשימוש סטנדרטי.
תמחור – איך הערך של האפליקציה נתפס לעומת המחיר שלה – כולל, במקרה של אפליקציות חינמיות, רכישות המתבצעות בה?
פרטיות – האם הפרטיות שהאפליקציה מאפשרת בשימוש נוחה למשתמשים?
סיפוק – עד כמה האפליקציה עונה לציפיות הליבה של המשתמשים.
אבטחה – שירותי אבטחה מפני פריצות, אבטחת סיסמאות והגנה מפני מידע רגיש.
יציבות – האם האפליקציה יציבה, לא קורסת או קופאת?
שימושיות – כיצד מסכי האפליקציה והממשק תורמים לחוויית השימוש?

Applause

Applause

הייחודיות במדדים של Applause, על פי החברה, היא שמדובר באלגוריתם חכם שמנתח את פידבק הקהל על פני הקריטריונים שהוגדרו כמדדים לניתוח חוויית משתמש באפליקציה. הציונים שניתנים הם בעלי מובהקות סטטיסטית המייצגת את כלל חוות הדעת בכל פרמטר. לא מדובר במה שחנויות האפליקציות, מומחי המרתון או אנשי הטכנולוגיה אומרים עליהן, אלא במה שהמשתמשים עצמם, במקרה הזה רצים ומתחרים אחרים, חווים במהלך השימוש שלהם.

ניתוח התוצאות

באופן כללי, מהטבלה עולה שאפליקציות הריצה מקבלות ציון מעט טוב יותר ב-iOS לעומת באנדרואיד (Android), אם כי הציונים קרובים למדי. חלק מגרסאות האנדרואיד מקבלות ציונים נמוכים יותר בקטגוריית האבטחה.

משתמשים אוהבים את האפליקצייה של נייקי (NIKE), אך הטבלה מראה ששיוך למותג חזק איננה תנאי חובה להצלחת האפליקציה. אם כך, נראה שבהחלט יש מקום למותגים חדשים להתפתח ולכבוש את עולם המובייל. הפופולריות של RunKeeper ו-Endomondo גדלה באחרונה, מה שמוכיח שמותגים גדולים לא בהכרח שולטים בשוק אפליקציות הכושר.


Strava בולטת בסעיף האלגנטיות. הציון הממוצע שמקבלות שאר האפליקציות בסעיף זה עומד על 34.8, בעוד שבמקרה של Strava הוא עומד על 72.5 – גרסת ה-iOS מקבלת את הציון 80 וגרסת האנדרואיד – 65.

לסיום, האפליקציות שרמת האיכות שלהן גבוהה במיוחד הן, על פי המדדים, MapMyRun ו-RunKeeper.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים