פרופ' שמעון עמר, מכללת אוהלו: "צריך להביא את עולם התוכן למקום שבו הסביבות העתידית והחינוכית צריכות להיות"

"המהפכה הטכנולוגית השפיעה באופן משמעותי על חיינו בכל התחומים מלבד תחום החינוך", אמר פרופ' עמר, נשיא המכללה

פרופ' שמעון עמר, נשיא מכללת אוהלו

"יש להביא את עולם התוכן, הפדגוגיה והטכנולוגיה למקום בו הסביבה העתידית צריכה להיות", כך אמר פרופ' שמעון עמר, נשיא מכללת אוהלו.

פרופ' עמר דיבר ברב שיח שנערך באחרונה בנושא חינוך מתוקשב, לקראת כנס Edutech 2015 של אנשים ומחשבים, שייערך ב-26 לפברואר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הנחה את רב השיח יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי פרופ' עמר, "המהפכה הטכנולוגית השפיעה באופן משמעותי על חיינו בכל התחומים מלבד תחום החינוך. בספירלה הקיימת כיום, בה פיתוח טכנולוגי גורר אחריו פיתוח של תעשיות אחרות, נפקד מקומם של חינוך ולמידה. הלומדים משתמשים בהרבה טכנולוגיה ולא בהכרח לצרכי למידה. מערכת החינוך צריכה להשתמש ביתרון זה לטובתה ולהיעזר בטכנולוגיה לצרכי למידה עדכנית יותר".

"כיתת העתיד לא צריכה להיות מושפעת רק מטכנולוגיה", אמר פרופ' עמר. "ישנם מרכיבים לא פחות חשובים שישפיעו על כיתת העתיד: מיומנויות המאה ה-21 הן אלה שישפיעו על כיתה זו. הטכנולוגיה היא מיומנות אחת בלבד, אבל היא משמעותית, כי היא תומכת במרבית המיומנויות האחרות". הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים לדאוג שהטכנולוגיה לא תהיה הדבר העיקרי, שתהיה נוכחת אבל שלא תשתלט על הכיתה – אלא תהווה כלי משמעותי, תומך למידה, בכל עת ובכל מקום".

 פרופ' עמר סיכם באמרו כי "אני מציע למשרד החינוך לפתח סביבות למידה חדשות, אינטראקטיביות, שמתאימות לסביבות בהן בוגר מערכת החינוך אמור להתמודד, ובתוכן לכלול את ההתאמה הטכנולוגית הנדרשת".

טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך, נס טכנולוגיות

טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך, נס טכנולוגיות

טובה צירלין, מנהלת תחום החינוך של נס טכנולוגיות, אמרה כי "מהפכות טכנולוגיות מתרחשות כחלק מתהליך אבולוציה, סקרנות ותודעה של המין האנושי. השלכות המהפכה מהותיות לחברה בהווה ובעתיד. מימושה תלוי בקוד האנושי, המוסרי ובמידת האחריות שלוקח הוגה הרעיון או מובילו".

לדברי צירלין, "בהיות המהפכה חלק מההוויה והתרבות, היא קשורה בקשר הדדי ללמידה. הסיבה לכך היא כי הלומדים הינם צרכני חדשנות טכנולוגית טבעיים, נולדים לתוכה ומעצבים אותה. המסקנה היא שתפקיד מובילי הלמידה להטמיע ולהתאים את תהליכי הלמידה ותפיסתה לתמורות אלה ואף לאמץ דפוסי חשיבת עתיד, שיכינו את הלומד לסביבת הלמידה העתידית ולאתגריה".

"מעבר לחומרה, תוכנה וטכנולוגיה חדשנית, מעולמות של ניהול ידע, ווב 3.0, טכנולוגיית מובייל, למידה שיתופית, ובינה מלאכותית, אנחנו צופים התפתחות של סביבת לימודית עשירה, בסטנדרטים שונים: תכנים בינתחומיים מורכבים ומאתגרים, למידה עצמאית לצד למידה שיתופית של מחקר ופיתוח, על בסיס ידע מחקרי קוגניטיבי-נוירולוגי. הידע הזה משלב התאמה לצרכיו האישיים של התלמיד", אמרה צירלין.

היא סיכמה באמרה כי "על משרד החינוך לפגוש את החדשנות והקידמה הטכנולוגית, שבאה לידי ביטוי בעולם ההיי-טק ובצה"ל. יש לייצר פלטפורמה חינוכית שתהווה הצדקה לגאווה הלאומית בשלביה המוקדמים והראשוניים. הלכה למעשה, על משרד החינוך לבנות ולעצב הוויה חינוכית המבוססת על הנדסה דידאקטית ולייצר עתידנות,  שתבוא לידי ביטוי בתכנים, בתפיסת ההוראה ובדרכיה. זאת, תוך עיצוב תפקיד המורה כמהנדס ומפתח למידה והערכה וסוכן השינוי".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים