פורסם ברשת: נתניהו בסרטון תעמולה – בהשתתפות ילדים

בסרטון נראה נתניהו בגנון, מצולם עם ילדים ב-"תפקידי" השרים בממשלה היוצאת ● המועצה לשלום הילד דורשת לפסול את התשדיר בטענה שהוא מנוגד לחוק ● הליכוד: הסרטון עבר אישור משפטי, אבל דלף לרשת "עקב טעות טכנית"

האם הסרטונים של הפוליטיקאים משפיעים על ההצבעה? לא כל כך בטוח. צילום: מתוך סרטון נתניהו בגן הילדים

הגנון של נתניהו: סרטון תעמולה של הליכוד שפורסם ביוטיוב (YouTube) מראה את ראש הממשלה כגנן בגן ילדים בו חברים שרי הממשלה היוצאת – יאיר לפיד, נפתלי בנט, ציפי לבני ואחרים. בסרטון מצולמים ילדים אמיתיים, לכאורה בניגוד לחוק.

בתשדיר נראים הילדים-שרים עושים בלגן, מציקים זה לזה והורסים מגדל של קופסאות. נתניהו מופיע בסרטון בדמות עצמו, כמי שמנסה להשליט סדר ומעיר להם. כך, למשל, לאביגדור ליברמן הוא אומר: "איווט, אתה מוכרח ללמוד לחלוק עם אחרים", וללבני הוא מעיר, בהמשך לקמפיין של הליכוד שעסק במעברי המפלגות שלה: "ציפי, די לרוץ ממקום למקום".

המסר של נתניהו הוא ש-"חבל על הזמן, אי אפשר להמשיך עם גן הילדים הזה" וש-"כדי לנהל מדינה צריכים ממשלה חזקה ויציבה".

במועצה לשלום הילד הגיבו בחריפות על הסרטון ופנו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, בדרישה לפסול אותו. יו"ר המועצה, יצחק קדמן, כתב בדרישת הפסילה כי "השימוש הציני בילדים מצער מאוד וחמור מאוד, במיוחד שהדבר נעשה על ידי מפלגת השלטון, שמכירה את החוק ואמורה לכבד אותו".

חוק דרכי תעמולה אוסר על שיתופם של ילדים בתעמולת בחירות. נכתב בו כי "לא ישותף בתעמולת בחירות ילד שגילו מתחת לגיל 15". החוק קובע סייג לפיו מותר להשתמש "בצילום או בהקלטה שבהם מופיע ילד בפעילות שגרתית".

בליכוד טענו בתגובה כי הסרטון "הגיע לרשת עקב טעות טכנית אף שלא אושר לפרסום ולשידור". מהמפלגה נמסר כי זהו סרטון "אחד מני רבים" וכי הוא "צולם על סמך חוות דעת משפטית, שהכין מראש היועץ המשפטי של הליכוד, ולאחר שהתקבלו האישורים הנדרשים, לרבות אישורי ההורים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה כהן

    בהמשך לכתבה חושב אני שנושא של תעמולת הבחירות שמומנת כיום על ידי כל משרדי הממשלה ואיש לא פוצה פה? החל מכשבוע לאחר שהכנסת הצביעה בעד הקדמת הבחירות פצחו רוב משרדי הממשלה כולל רוב החברות שכפופות להן כמעט ללא יוצא מן הכלל בקמפיין בחירות טהור וברור שלדעתי העניה אסור על פי החוק היבש וכמובן על פי כל אמת מוסר ציבורית. מדובר בכל המדיות המוכרות: טלוויזיה, רדיו, עיתונות מודפסת ואלקטרונית, שלטי חוצות וכיוצ"ב. לדעתי העומד בראש הקמפיין הזה הוא לא אחר מאשר בנימין נתניהו ולצדו לא מפגרים כלל וכלל נפתלי בנט וגם כמובן מיודענו איווט, בקיצור ראשי הקואליצה הנוכחית הפעילה. מדובר במאות מליוני שקלים של כספי ציבור גנובים ומבוזבזים. אני חושב שבקמפיין מסודר וברור תוכלו לתת חזוק מאד משמעותי לרוה"מ לבנט וליברמן במכה אחת ולהסיג אותם אחורה שנות דור ולקחת מהם לפחות 50% מהמנדטים.

  2. גלית

    דעתי בנושא היא, לא תומכת לא תומכת בסירטון התעמולתי הזה שילדים מסכנים משחקים בו, ולא רוצה כבר לתמוך במפלגה שלו. ברגע זה אני בוחרת יאיר ובמפלגה שלו הם הכי נורמאליים .זה פשוט ביזיון כמה נמוך אפשר לרדת.

אירועים קרובים