מחקר: פסק זמן מה-iPhone עלול לגרום להשפעות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות משמעותיות

החוקרים מצאו כי כאשר משתמשי הסמארטפון המפורסם אינם יכולים לקבל שיחה משום שהם עסוקים במשימה דוגמת תשבץ, ניכרת עלייה בקצב פעימות הלב ולחץ הדם שלהם והם חווים תחושה של חרדה

חוגגים יומולדת. iPhone. צילום מאתר אפל: BigStock

פרידה ממכשיר ה-iPhone, אפילו קצרה, עלולה לגרום להשפעות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות משמעותיות – כך על פי מחקר שערכו חוקרים מאוניברסיטת מיזורי. ההשפעות שהם מצאו כוללות, בין השאר, ירידה בביצועים במבחנים קוגניטיביים. משום כך ממליצים החוקרים להשאיר את הטלפון בהישג יד כשמבצעים משימות שדורשות ריכוז רב, כגון מבחנים, משימות חשובות בעבודה, ועידות או ישיבות.

"מהממצאים שלנו עולה כי התנתקות מה-iPhone עלולה לפגוע בביצועים במשימות הדורשות חשיבה", אמר ראסל קלייטון מבית הספר לעיתונאות של אוניברסיטת מיזורי, החוקר הראשי במחקר. "עוד עולה מהמחקר כי iPhone יכול להפוך למעין 'שלוחה' שלנו וכשנפרדים ממנו חווים פגיעה בביטחון העצמי והרעה במצב הרוח".

החוקרים מצאו כי כאשר משתמשי iPhone אינם יכולים לקבל שיחה משום שהם עסוקים במשימה דוגמת תשבץ ניכרת עלייה בקצב פעימות הלב ולחץ הדם שלהם, והם חווים תחושה לא נעימה של חרדה. גם הביצועים שלהם בפתרון התשבץ ירדו בהשוואה לאלו של משתמשים שהמכשיר שלהם נותר לידם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים