אלי אחי-מרדכי, החברה לאוטומציה: "הרשות המקומית חייבת לשים את התושב במרכז, הוא הלקוח"

"התושבים ברשות המקומית אינם תופסים עד כמה משפיעה הפעילות של הרשות עליהם ועד כמה היא קובעת את סדר היום ואת איכות החיים שלהם", אמר אחי-מרדכי, מנכ"ל החברה

אלי אחי-מרדכי, מנכ"ל החברה לאוטומציה מבית One1. צילום: קובי קנטור

"קיים דיסונאנס בין האופן בו הרשות המקומית תופסת את עצמה ובין האופן בו התושב שלה תופס אותה. על הרשות המקומית לשנות את התפיסה שלה ולשים את התושב, הלקוח – במרכז", כך אמר אלי אחי-מרדכי, מנכ"ל החברה לאוטומציה מבית One1.

אחי-מרדכי דיבר בכנס מוניציפאלי 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי אחי-מרדכי, "לטכנולוגיה של שני סוגי לקוחות: עובדי הרשות המקומית, ותושבים. בעוד הטכנולוגיה נועדה לספק לעובדי הרשות מימד של התייעלות, הרי לתושבים היא נועדה לתת ערך. בעוד הטכנולוגיה נועדה לתת לעובדי הרשות כלים למדידה, הרי לתושבים היא נועדה לתת שירות ושירות משופר. בעוד הטכנולוגיה נועדה לתת לעובדי הרשות חסכון, הרי שמטרתה היא גם לתת לתושבים זמינות. בעוד הטכנולוגיה נועדה לתת לעובדי הרשות יכולת להגדלת התפוקה, הרי התושבים מצפים לקבל בעזרתה תמורה. יש לצמצם דיסונאנס זה ולגשר על הפערים בין התפיסות".

"התושבים ברשות המקומית", אמר אחי-מרדכי, "אינם תופסים עד כמה משפיעה הפעילות של הרשות המקומית עליהם ועד כמה היא קובעת את סדר היום ואת איכות החיים שלהם".

"הקידמה תמיד מגיעה באיחור", אמר אחי-מרדכי בחיוך, ומיטט את הנרי פורד, שאמר כי "לו היו ואלים אנשים מה הם רוצים, הם היו מבקשים סוס טוב יותר".

לתפיסתו, "היכולות הטכנולוגיות המתחדשות חדשות לבקרים, מעמידות בפנינו אתגרים. עלינו ליישם את הטכנולוגיות באופן שהן ייטיבו את השירותים המסופקים לתושבים".

אחי-מרדכי תיאר את התפתחות השירותים מבוססי הטכנולוגיה אותם מספקת הרשות המקומית לתושבים: "בעבר", אמר, "דיברנו על הורדת טפסים מאתר האינטרנט העירוני. לאחר מכן דיברנו על מילוי הטופס באתר. אז הגיע השלב של עדכון אוטומטי במערכות ה-IT הפנימיות ולאחר מכן, על אותו עדכון במערכות החיצוניות".

במסגרת השינויים, ציין, "חל שינוי בזהות המשתמש. אם בעבר מערכות ה-IT סיפקו יכולת לתאר מה קרה ומה קורה, הרי לאחר מכן נוספה להן יכולת לאחבן את הקשר, ולהבין את הסיבה, לאבחן למה קרה מה שקרה. אז הגיע שלב החיזוי, עם היכולת לבנות תרחישים ל 'מה-אם', ולהבין מהי הסכנה. לבסוף, בשלב הבא, מערכות ה-IT העירוניות מספקות מבט כולל, עם התובנה של מה צריך לקרות על מנת לשפר ואיך לשפר".

אחי-מרדכי סיכם באומרו כי "המגמות הטכנולוגיות החדשות, ובראשן ה-Big Data והאינטרנט של הדברים, יביאו יכולות חדשות למערכות ה-IT ברשות המקומית. כך, למשל, ניתן יהיה לשים חיישנים על כל דבר, ולקבל מידע מבוסס שירות, כמו ניטור של רמת זיהום האוויר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים