תמונה ישראלית – חמישית במצעד הגדול בעולם

צילום של מבצר המונפורט נמצא בין עשרת הגדולים בתחרות "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת", מתוך כ-321 אלף תמונות שנשלחו אליה

התמונה של מבצר המונפורט, שהגיעה חמישית התחרות. צילום: ערן פלדמן

תמונה ישראלית הגיעה למקום החמישי במצעד "ויקיפדיה (Wikipedia) אוהבת אתרי מורשת". מדובר בתמונה שצילם ערן פלדמן, בה נראה מבצר המונפורט, שנמצא ליד נהריה, בזריחה. זוהי הפעם הראשונה בה נבחר צילום ישראלי לאחד מעשרת הטובים בעולם בתחרות של האנציקלופדיה החופשית.

למקום הראשון נבחרה תמונה של ההרים הקדושים של הלאורה באוקראינה, שצילם קונסטנטין בריז'ניצ'נקו. הוא גבר על כ-321 אלף תמונות חופשיות של מבנים היסטוריים, מונומנטים ואתרי מורשת תרבותיים שהעלו לוויקישיתוף יותר מ-9,000 צלמים מ-41 מדינות.

ובמקום הראשון: תמונה של ההרים הקדושים של הלאורה באוקראינה. צילום: קונסטנטין בריז'ניצ'נקו

ובמקום הראשון: תמונה של ההרים הקדושים של הלאורה באוקראינה. צילום: קונסטנטין בריז'ניצ'נקו

על פי ספר השיאים של גינס, "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" היא תחרות הצילום הגדולה בעולם. במסגרת התחרות, צלמים מרחבי תבל מצלמים אתרי מורשת, מעלים אותם לוויקישיתוף ובכך מאפשרים להרחיב את מאגר התמונות החופשיות באינטרנט. תמונות אלה משתלבות בערכי ויקיפדיה על האתרים המצולמים ובערכים נוספים.

התחרות אורגנה בראשונה ב-2010 כתחרות מקומית בהולנד. מאז 2011 היא הפכה לתחרות בינלאומית שעד כה הועלו במסגרתה יותר מ-1.1 מיליון תמונות. השנה השתתפו בה, בפעם הראשונה, צלמים מאלבניה, קוסובו, עיראק, אירלנד, לבנון, מקדוניה, פקיסטן והרשות הפלסטינית.

"עם יותר ממיליון תמונות חופשיות של אתרי מורשת ברחבי העולם, 'ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת' היא אחד הפרויקטים החשובים ביותר בתיעוד ההיסטוריה העולמית", אמר דרור לין, הרכז הבינלאומי של התחרות. "שנה אחרי שנה, מתנדבים אלפים לתעד מאות אלפי אתרי מורשת ברחבי תבל ולהעלות את התמונות לאינטרנט תחת רישיון חופשי, לטובת דורות הבאים. משתתפי התחרות גאים להציג את יצירות התרבות המפוארות של המדינות שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים