יוג'ין קספרסקי: "הצטמצם הפער בין הסייבר והטרור בעולם האמיתי"

מנכ"ל ומייסד ענקית האבטחה הרוסית התייחס להודעות האנונימיות לפיהן בתי קולנוע שיציגו את הסרט "הראיון", הלועג למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, יסבלו מפיגועי טרור

יוג'ין קספרסקי. צילום: קספרסקי

"הצטמצם הפער בין הטרור המקוון ועולם הסייבר ובין הטרור בעולם האמיתי", כך אמר יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל ענקית האבטחה הרוסית הנושאת את שמו (Kaspersky).

קספרסקי התייחס להודעות האנונימיות לפיהן בתי קולנוע שיציגו את הסרט "הראיון", הלועג למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, יסבלו מפיגועי טרור. זאת, בעקבות הפריצה למערכות ה-IT של סוני (Sony), שהפיקה את הסרט.

לדברי קספרסקי, "הפריצה לסוני היא אירוע האבטחה בעל מגה-פרופיל גבוה מבחינה תקשורתית. ההיבט המדאיג ביותר מבחינתי הוא שקבוצת האקרים זו מאיימת לבצע פיגועי טרור. איני יודע אם באמת יש קשר בין קבוצת ההאקרים ובין טרוריסטים, אבל ההיבט המדאיג ביותר מבחינתי הוא שקבוצת האקרים מאיימת לבצע פיגועי טרור".

על פי מנכ"ל ענקית האבטחה, "האקרים שמונעים משיקולים פוליטיים מאמצים שיטות של הטרוריסטים. מיזוג בין קבוצות של האקטיביסטים (Hacktivists, שילוב המילים האקרים ופעילים פוליטיים – י"ה) לארגוני טרור מסורתיים הוא חשש שלי במשך שנים. כעת, הפריצה לסוני מצביעה על המרחק הזעיר, של עוד צעד אחד קטן, לטרור בעולם האמיתי".

"כמובן", אמר, "מתקפה כזאת על תעשיית הבידור היא מאוד מזיקה ויקרה – אבל היא לא כה מסוכנת כמו מתקפה על תשתיות קריטיות. בכל מקרה, הפריצה מהווה סימן מעיד חזק מאוד לפיו גם חברות ההיי-טק המתקדמות ביותר, שמתהדרות בכך שהן 'מוגנות היטב', אינן חסינות מפני מתקפות האקרים".

לכן, סיים קספרסקי את דבריו, "אנחנו צריכים להכין את עצמנו להתקפות בעלות נזק רחב בעתיד, מתקפות יקרות, שהן בלתי נמנעות. למרבה הצער, לא קל לחזות איזה מגזר תעשייתי או איזו חברה יהיו היעד הבא של ההאקרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים