טלדור: הפרויקטים הגדולים של המשטרה וההוצאה לפועל ישלימו עלייה לאוויר עד ראשית השנה

החברה תעמיק את היצע הפתרונות באמצעות עיטוף סטארט-אפים ● בראיון לאנשים ומחשבים מציין רימיני את הפרויקטים המרכזיים של טלדור בימים אלה ומדבר על השינוי החיובי שחל בה

08/12/2014 13:14
אריה רימיני, מנכ"ל שע"מ.

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, פגוש אותי במשרדו החדש במרכז העסקים של עזריאלי בחולון, זמן קצר לאחר ישיבת הדירקטוריון, בה אושרו הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של השנה.

"אנחנו חווים שינוי מגמה משמעותי", אומר רימיני. "הדו"חות האלה הם הטובים ביותר של טלדור לרבעון השלישי מאז הקמתה".

ואכן, כך נראה, לטלדור יש במה להתגאות. החברה, שהיא ספקית מובילה של פתרונות עסקיים וטכנולוגיים בתחומי התוכנה, החומרה, התקשורת ומיקור-החוץ, דיווחה על רווח נקי ברבעון השלישי של 2014 בסך כ-7.1 מיליון שקלים – שיפור ניכר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז הוא הסתכם בכ-211 אלף שקלים. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ-11.4 מיליון שקלים – גידול של כ-307% בהשוואה לרווח תפעולי של כ-2.8 מיליון ברבעון המקביל ב-2013.

מהן הסיבות העיקריות לשינוי?
רימיני: "אני חושב שקראנו נכון ובזמן את השינויים שמתחוללים בשוק שלנו. ניצלנו את המשבר כדי להתמקד בנכסים המרכזיים שלנו כארגון, שהם מערכות יחסים ארוכות טווח, המבוססות על אמון והערכה מקצועית, עם הלקוחות שלנו".

תן דוגמה…
"לטלדור ניסיון ארוך טווח במגזר הפיננסי בישראל. הבנק הבינלאומי, למשל, הוא לקוח של החברה מזה תקופה ארוכה. טלדור היא כיום שותף מהותי בהקמת הדטה סנטר החדש של מת"ף במשכנה החדש בראשון לציון. החברה אף זכתה באחרונה במכרז להקמת דטה סנטר לאחד הבנקים הגדולים, שעדיין מוקדם לחשוף את שמו, אבל מדובר בפרויקט בהיקף של עשרות מיליוני שקלים".

תרומה משמעותית לשיפור ברווח התפעולי מייחס רימיני להתחזקות מגזר התקשורת והתשתיות. לדבריו, "השיפור ברווחיות נובע, בין היתר, ממעבר מפרויקטים ב- Fix price לתמחור משתנה והתמקדות במגזרים יותר רווחיים. המדינה היא עדיין לקוח מרכזי לפרויקטים גדולים, אולם מבנה התמחור של החשב הכללי שוחק את הרווחיות וכמעט אינו מאפשר כיום להרוויח. לצד זאת, ביצענו מהלכי התייעלות משמעותיים, וכן צעדי שיפור היעילות התפעולית, שכללו את המעבר שלנו מפתח תקווה לאתר החדש של החברה כאן, בחולון, שקלט כ-650 מעובדי החברה".

האם לדעתך המשק הולך בכיוון של שירותי ענן?
"בדומה לשליטה הבלתי מעורערת כיום של אמזון (Amazon), תחומים אלה ישלטו בעתיד על ידי החברות הרב לאומיות, כמו HP ,EMCסיסקו (Cisco), יבמ (IBM) וכדומה. בנוסף, עבור המוסדות הממשלתיים והפיננסיים עדיין נדרש אישור רגולציה להעברת בסיסי הנתונים וביצוע טרנסאקציות בשליטה של גורם שלישי, אולם המגמות העולמיות בתחום ינצחו ואני מעריך שהרגולציה תצטרך להתאים את עצמה".

טיפוח סטארט-אפים

טלדור היא כבר לא רק חברת הפרויקטים הגדולים. האסטרטגיה החדשה שמוביל רימיני כוללת הרחבת היצע הפתרונות בשילוב טכנולוגיות חדשות באמצעות עיטוף סטארט-אפים. לדבריו, "הלקוחות הגדולים מחפשים כיום טכנולוגיות של Quick wins לצרכים משתנים. בעבר עסקנו בעיטוף סטארט-אפים עבור גופי הביטחון ופיתחנו מיומנות בנושא. מדובר בתהליך מורכב שמחייב הכנסת אנשי פיתוח שלנו לתהליך, קביעת ויצירת רמת תיעוד, הפקדה של הקוד וכדומה. אנחנו נותנים את הביטחון ללקוח, ומבצעים את השיווק והאינטגרציה. כיום יש לנו כבר למעלה מ-10 סטארט-אפים פעילים ואני מעריך שנצמח עד סוף השנה בכ-5 עד 10 נוספים".

הרחבת הפעילות עם סטארט-אפים מביאה את רימיני לשחרר עוד הצהרה חשובה על תפקידו של המדען הראשי במשרד הכלכלה. "אני בעד הרחבת ההשקעה של המדינה במדען הראשי לקידום חברות הזנק", אומר רימיני, "השקעה שנותנת ROI משמעותי למשק ולמדינה. מעבר לכך, הייתי רוצה לראות גם את משרד הביטחון וגופים דומים לו מסתכלים על הסטארט-אפים וחברות הטכנולוגיה הקטנות כגורם שיש לטפח ולהשקיע בו, כדי להגביר את העידוד והתרומה של החברות האלה לצמיחה, ליצירת מקומות עבודה חדשים ולטיפוח ידע ישראלי מקורי".

אחד הסטארט-אפים שטלדור גאה בו הוא User1st, שגם זכה בתחרות הסטארט-אפים מטעם משרד ראש הממשלה. המוצר מציע פתרון אפליקטיבי אוטומטי להנגשה מלאה של אתרי אינטרנט לעיוורים, כבדי ראייה ואנשים עם  מוגבלויות, בהתאם לדרישות תקנות ההנגשה. זהו פתרון ייחודי, שכבר הותקן בחברות כמו איקאה (IKEA) ושופרסל, וטלדור מצויה בתהליכי הטמעה במגוון רחב של ארגונים, מהמובילים במשק.

טלדור משתפת פעולה בקידום הנושא גם עם עמותת נגישות ישראל בראשות יובל ווגנר. לדברי ווגנר, "הטמעה אחידה של פתרון מייצרת גם אחידות בממשק המשתמש ומקלה על אנשים עם  מוגבלויות להתמצא בכל אתר ואתר מבלי צורך ללמוד מחדש את ממשק ההפעלה. זהו עקרון יסודי שאנחנו מנסים להטמיע בקרב החברות והרשויות השונות שעוסקות בכך".

בינואר צפוי לעלות לאוויר פרויקט נוסף של טלדור – מרכז ההדרכה החדש של משטרת ישראל בבית שמש. לדברי רימיני, "מדובר במרכז עצום וחדשני, שטלדור מקימה ומתחזקת את כל מערך המחשוב שלו. זהו חוזה ענק לתקופה של 22 שנים, בהיקף של יותר מ-120 מיליון שקלים".

"עוד פרויקט שעולה לאוויר הוא 'כלים שלובים' של ההוצאה לפועל, מטעם רשות האכיפה והגבייה. זהו פרויקט שהקמתו ארכה זמן רב, בשל המורכבות הטכנית שלו והצורך לממשק מספר רב של אתרים יחד עם גורמי חוץ רבים. לדברי רימיני, "זהו פרויקט הפיתוח האזרחי הגדול ביותר שנעשה בארץ בשנים האחרונות והוא מוערך בהשקעה של כ-400 שנות אדם".

באחרונה מרבה רימיני לדבר על תחום הסייבר ועל הכרזתו של ראש הממשלהעל הקמת רשות סייבר לאומית שתטפל באופן מרכזי ואחוד בניסיונות ההתקפה המודרניים. טלדור הייתה החלוצה שזיהתה פוטנציאל בתחום זה, שנקרא בזמנו "מודיעין באינטרנט". לדברי רימיני, כ-100 מיליון שקלים מהיקף הפעילות של החברה מתרכזים בתחום הסייבר ואבטחת המידע – תחום שממשיך לצמוח, והיא נחשבת לאחד הגופים המובילים במשק בתחום.

איך אתה רואה את העתיד של טלדור?
"עושר העשייה שלנו בתחומים השונים הפך בסביבה המשתנה של היום ליתרון עבור טלדור. הציפייה של הלקוח כיום היא להבאת ערך מוסף בדמות יכולות חדשות. התובנות שלנו במגמות החדשות בשוק הפכו לאחד הנכסים המשמעותיים של טלדור.

אנחנו מנסים להעביר את המגמה הזו לדור המפתחים הבא. רק בשנה האחרונה גייסנו כ-200 מפתחים חדשים, בדגש לעבודה במקצועות ה-New School, כמו Open Source, Big Data וכדומה. זה מנוף משמעותי עבורנו לגיוס כוח אדם איכותי, שפתוח לאתגרים של העולם החדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים