אינטל ישראל מציעה ל-2,500 עובדי הייצור תוכנית פרישה מרצון

העובדים שיסכימו לפרוש יקבלו מענק שווה ערך למשכורות בגובה של שנה עד שנתיים, והעובדים הוותיקים והמבוגרים יקבלו הטבות נוספות

מפעל אינטל בקריית גת. צילום: יח"צ

אינטל (Intel) ישראל מציעה לעובדי הייצור שלה, כ-2,500 במספר, תוכנית פרישה מרצון. זו הפעם הראשונה בה החברה מייעדת תוכנית פרישה לעובדי ייצור – בעבר היא הציעה תוכנית דומה לחלק מעובדי הפיתוח בחברה. גורמים המעורים בנושא אמרו שמדובר בהצעה הטובה ביותר בתחום של אינטל ישראל אי פעם.

עובדי הייצור שיסכימו לפרוש במסגרת התוכנית יקבלו מענק שווה ערך למשכורות בגובה של שנה עד שנתיים. עובדים שצברו לפחות 12 שנות ותק יזכו בנוסף לבונוסים, מענקים ועוד הטבות שונות. אלה שעברו את גיל 58 יקבלו מענק של עוד שלוש משכורות והטבות נוספות, כולל ביטוח רפואי בסך כ-40 אלף שקלים.

דובר החברה מסר כי "מדובר במהלך וולונטרי לחלוטין. אינטל לא תכפה את התוכנית על מי שלא ירצה בכך. זה מהלך שגרתי באינטל והוא מתבצע מדי פעם במפעלים השונים של החברה בעולם"

אינטל אמורה בשנים הקרובות מאוד להפסיק לייצר רכיבים בליטוגרפיה של 22 ננו-מטרף המהווים עיקר התוצרת שאינטל מייצרת כיום בישראל. הסיבה העיקרית לכך היא המעבדים בליטוגרפיה של 14 ננו-מטר, שמיוצרים במפעלים באירלנד ובארצות הברית.

המפעל החדש שבונה החברה בישראל, בהשקעה של כ-6 מיליארד דולר – ועבורו קיבלה מהממשלה מענק של יותר ממיליארד שקלים – אמור לייצר מעבדים בליטוגרפיה של 10 ננו-מטר. חלק גדול מההשקעה הוא במכונות וטכנולוגיות ייצור חדשות, כך שניתן להתייחס אל תוכנית הפרישה מרצון החדשה גם בהקשר הזה. בסך הכול אמורים לעבוד במפעל החדש, שייפתח בתחילת 2017, כ-4,000 עובדים, מהם כ-1,000 חדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים