ארז גל-חן, נט-אפ: "צה"ל מרבע את המידע ונדרש לחסכון באחסון"

גל-חן, מנהל למגזר הביטחון בחברה, סיפר ברב שיח לקראת כנס C5I על פעילותה בצוק איתן ודיבר על האתגרים שמציב הענן - בעולמות הצבאי והאזרחי

ארז גל-חן, ארכיטקט למגזר הביטחון בנט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"בעידן החדש של ריבוי מקורות מידע, הצבא לא רק מכפיל את היקף הנתונים שלו אלא לעתים גם מרבע אותו. כמו כל גוף, צה"ל נדרש לחיסכון בעלויות האחסון והתפעול שלו, ואנחנו מסייעים לו", כך אמר ארז גל-חן, ארכיטקט למגזר הביטחון בנט-אפ (NetApp) ישראל.

גל-חן דיבר ברב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס C5I, שייערך ב-28 באוקטובר במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. הנחה את רב השיח יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי גל-חן, "במהלך צוק איתן אפשרנו לכל המערכות שאגרו מידע להתרחב וכמו כן, הוספנו מערכות תוך כדי המבצע – ללא השבתה. הגענו ליכולת לייצר 'בריכות' מידע, כשבכל בריכה יש מידע בנפח של עשרות פטה-בייטים. כך, יצרנו שיתוף של המידע בין הדטה סנטר של גופי המטה ליחידות שתמרנו בשטח".

"הדיבור הוא שבנוגע לעלייה של צה"ל לנגב, הענן הוא הדבר הבא והוא דרוש כדי לאפשר גמישות", אמר. "בעולם האזרחי, האתגר להעלות שירותים, או שרתים, לענן כבר נפתר. ככלל, האתגר שטרם נפתר הוא העברת הנתונים והמידע – נושא חשוב מאוד בצבא – בין שירותי ענן שונים של יחידות שונות ורשתות שונות, וכן האפשרות לשנות את ההחלטה בהתאם לשביעות רצון היחידות בנושאים ביצועיים, עלות ו-SLA".

מודל חדש אותו ציין גל-חן הוא "עבודה עם מספר שירותי ענן תפעוליים של חברות שונות, כשהם עובדים ברישוי מסורתי במתקנים הצבאיים ברשת הפנימית. המודל הזה יכול לחסוך משמעותית. כדי שזה יצליח ושהאפליקציה והמערכות ישתפו פעולה, יחידת מחשוב צריכה להיות מסוגלת להחליט להעביר שירות מסוים מתשתית שבבעלותה לענן תפעולי ברשת הפנימית, להעביר בחזרה לציוד שלה בהתאם לצורך או להעביר לענן התפעולי של ענן אחר. כך, ניתן לבצע תחרות פנימית על שירות, מחיר וביצועים. במודל כזה, לא רק שהקמת השירותים תהיה מהירה בהרבה מהקיים כיום, אלא יבוצע כל העת תהליך שיבדוק איפה הכי כדאי לשים שירות, גם בהיבט הכספי, ולהימנע מ-'נעילה' אצל ספקית ענן אחת".

הוא סיים בציינו כי "נט-אפ הכריזה על יכולת תוכנה חדשה, בשיתוף פעולה עם אמזון (Amazon) ו-Azure, הענן של מיקרוסופט (Microsoft). מערכות נט-אפ הופכות לפלטפורמת נתונים אוניברסלית, שמאפשרת ניידות דינמית בין עננים שונים, באופן שמאפשר לצה"ל שימוש במודל זה. השירות מתאפשר באמצעות תוכנה חדשה לענן, שמתזמרת את העברת המידע והשירותים בין עננים שונים ונכתבה בסניף הפיתוח של החברה בתל אביב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים