נועם פרוימוביץ, קספרסקי: "לכל אזרח בישראל יש השפעה עצומה בלחימת סייבר – לטוב ולרע"

"אזרחים שלא שומרים על כללי זהירות יכולים להיות גורם שמפיץ נוזקות", אמר פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל ● הוא ציין כי ניתן יהיה למנוע פגיעות של אזרחים אם ספקיות האינטרנט יבצעו הסברה בנושא

נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל. צילום: כפיר סיון

"לכל אזרח בישראל יש השפעה עצומה בלחימת סייבר – לטוב ולרע. בכל עימות בעידן הנוכחי, הזירה הקיברנטית הופכת לזירת לחימה קריטית ואזרחים שלא שומרים על כללי זהירות יכולים להיות גורם שמפיץ נוזקות", כך אמר נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי (Kaspersky) ישראל.

פרוימוביץ' דיבר בכנס שעסק ב-"מידע ומערכות מידע בעיתות מלחמה". הכנס נערך על ידי התוכנית לניהול מערכות מידע במכללה האקדמית תל-אביב יפו, בניהולה של ד"ר רות גפני, ובשיתוף חברת Middleeasternet לחקר איומי הסייבר, בניהול ד"ר טל פבל, שאף הנחה את האירוע. פרומיבויץ' השתתף בפנל שסיכם את הכנס ועסק בנושא "האדם והמחשב בעיתות מלחמה".

לדבריו, "אם ספקיות האינטרנט יבצעו חינוך, הסברה ואכיפה, ניתן יהיה למנוע פגיעות של אזרחים". עוד הוא ציין כי "בעידן של רשתות חברתיות, אזרחים יכולים לתרום רבות להצלחת המאמץ ההסברתי. כל פוסט יכול לתרום ושיתופו עשוי להביא לשינוי תודעתי".

"לתודעה ולנראות יש חלק נכבד בלחימה"

משתתף נוסף בפנל היה אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין במשרד האוצר. הוא אמר כי "לתודעה ולנראות יש חלק נכבד בלחימה של היום. כשגורם מפיץ הודעה כוזבת על פגיעה רצינית באינטרנט הישראלי – יש לכך השפעה". לדבריו, "קיימות מתקפות שגורמות נזק אמיתי, כמו כאלה שמבוצעות על תשתיות לאומיות, אבל יש מתקפות שנועדו לפגוע בסמלי שלטון. אם מתקיפים את אתר בית הנשיא לדוגמה, אין כאן פגיעה בשירות חיוני, אך זו פגיעה תודעתית".

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. צילום: קובי קנטור

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. צילום: קובי קנטור

"אחד התפקידים העיקריים של ממשל זמין הוא להגן על נכסים דיגיטליים של המדינה", הוסיף.  "זוהי מלחמה יום יומית לא רק בצוק איתן. אם אתה לא נערך – תפסיד". לדבריו, "הממשלה נערכה בזמן לצוק איתן, והיה מענה לכל  אתגר שהוצב בפני הצוותים האחראים על הנושא בממשל זמין".

"האדם הפרטי הוא מטרה בזמן לחימה בסייבר. אנשים לא מודעים לכך שכאשר הם מעלים מידע לרשתות החברתיות, הם הופכים למטרה קלה יותר", אמר עידו מועד, מתאם בטחון סייבר במשרד החוץ. הוא ציין שכל מי שמעלה תמונה שקשורה בחייו הפרטיים, ביתו או משפחתו, חשוף הרבה יותר לפגיעה. "לצערנו, הצעירים לא מספיק מודעים לנושא אובדן הפרטיות ולכן, יש להשקיע בחינוך והסברה".

משתתף נוסף מטעם משרד החוץ היה יורם מורד, מנהל מחלקת דיפלומטיה ציבורית. הוא ציין ש-"אם הפלסטינים ישכנעו דמות מפורסמת, עם מיליון וחצי עוקבים בטוויטר (Twitter), להעלות ציוץ פרו פלסטיני, המסר שלו יעבור במהירות, ללא שום סינון וצנזורה. צריך להתכונן ולהיערך לכך בצורה טובה".

רז חסון, עורך בדסק החדשות של חדשות 2 און ליין,  סיפר כי "במהלך צוק איתן גרמו אזרחים לכאוס גדול, אך בהמשך, כאשר נעשתה הסברה והוגברה המודעות לנזקים שגורמות שמועות ברשתות, המינון ירד. אנחנו, במערכת החדשות, חשנו זאת היטב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים