המקום בו בדיקות רפואיות, תזונה ופעילות גופנית נפגשות

תחזוקה שוטפת: תכנית אישית במרכז להב - המרכז בינתחומי לתזונה ופעילות גופנית על פי צרכיו ויכולתו של המטופל

11/06/2018 15:42
HiTechStyle

את נוסחת הקסם של שילוב תזונה בריאה ופעילות גופנית לשמירה על אורח חיים בריא וגם בונוס של גוף מצודד, רובנו מכירים. הבעיה טמונה בשלב הביצוע, שם משחק "הגורם האנושי" תפקיד מרכזי תוך שילוב של היעדר ידע כיצד לתחזק את הגוף נכון עם היעדר זמן פנוי או מוטיבציה.

במרכז להב, מרכז בינתחומי לתזונה ופעילות גופנית, מציעים טיפול משולב בשילוש הקדוש: תזונה, פעילות גופנית ובדיקות רפואיות. שילוש מנצח זה מושג תוך התאמה פרטנית של תכנית תזונה ואימון גופני על פי צרכיו ויכולתו של המטופל באופן אישי, בצורה הדרגתית ובמספר שלבים.

המרכז ממוקם באזור ההיי-טק של רמת החייל בתל אביב בחלל מודרני בעיצוב יוקרתי שמשדר כולו בריאות ואנרגטיות עוצמתית. מייסדו ומנהלו המקצועי של המרכז הוא יאיר להב, שחי ונושם חינוך גופני ותזונה מזה עשורים ומחזיק בתארים בתזונה קלינית, בפיזיולוגיה ובחינוך גופני. להב משלב בין עבודתו עם מטופליו במרכז לבין עבודה באקדמיה, שם הוא משמש כמרצה לתזונה ומאמץ גופני בבית הספר למדעי התזונה ברחובות ובסמינר הקיבוצים. כמי ששואף להטוות את הסטנדרטים בתחום, יאיר משמש כחבר ועדה מקצועית במנהל הספורט, שם הוא אחראי לקביעת תכני הלימוד של קורסי מדריכי מועדוני בריאות וכושר בארץ. להב, חבר עמותת "עתיד" של הדיאטנים בישראל, משמש גם כחבר צוות ההיגוי של פורום תזונה ומאמץ ופורום מטבוליזם ובקרת משקל, כך שאין היבט או אתגר בדרך של מטופלים להשגת תוצאות של גוף בריא שהוא אינו "שוחה" בו.

מרכז יאיר להב, הממוקם ברחוב הברזל באזור ההיי-טק של רמת החייל בתל אביב. צילום: יח"צ

מרכז יאיר להב, הממוקם ברחוב הברזל באזור ההיי-טק של רמת החייל בתל אביב. צילום: יח"צ

כמנכ"לית החברה משמשת נעמי להב גביש, האישה שאיתו אישית ומקצועית, באהבה לספורט, לאורח חיים בריא ולאנשים. נעמי מרצה בנושא אימון חדר כושר, אימון נשים ואימון נשים בהריון- תחומים שצוברים תאוצה ופופולאריות בשנים האחרונות.

מזווית אישית: הנמר הנמרץ מספר

"מכון יאיר להב הוא גם מכון מעולה ביותר לבריאות ולאימון גופני וגם בית שלישי", אמר פלי הנמר. "אני חי בביתי עם משפחתי. הבית השני הוא במשרדי "אנשים ומחשבים", יחד עם הצוות המופלא, והשלישי הוא במכון יאיר להב של יאיר ונעמי המקסימים. במכון אני מקפיד להתאמן עם המאמנים האישיים המעולים שבו. שלוש פעמים בשבוע, מוקדם בבוקר, אני מתחיל ימי עבודה באימון אישי וגם נטען באנרגיה טובה. התחלתי לפני אחת עשרה שנה ביום הולדתי השישים, עם יאיר להב שלימד אותי את אורח החיים (דיאטה) הנכון. מאז השלתי 11 ק"ג מיותרים ואני דבק באותו תפריט שיאיר התאים לי אישית של שש ארוחות ביום כל שלוש שעות ובשתיית מים מרובה. כמו נמ"ר (נמרץ, מתמיד, רעיונר) אני ממשיך להתייצב לאימונים הגופניים לשמירת כושר גופני ונפשי כאחד. כך אני גם פוגש את נעמי גביש-להב המהממת שבוחנת אותי לב וכליות ויודעת לתת את ההכוונה נבונה, גם ליציבה הנכונה למשל. במילה אחת: חובה. בשתי מילים: חובה באהבה!"

הנמר נסרק במכשיר הקרוי דקסה, שתוצאותיו משקפות את כמות השומן, השריר והעצם בכל חלק בגוף. צילום: יח"צ

הנמר נסרק במכשיר הקרוי דקסה, שתוצאותיו משקפות את כמות השומן, השריר והעצם בכל חלק בגוף. צילום: באדיבות פלי הנמר

על שומנים, שרירים, ומה שביניהם

על תהליך הטיפול מסביר להב: "השלב הראשון של הטיפול הוא בדיקת חילוף חומרים הנותנת מענה לכמות הקלוריות אותה צורך הגוף במנוחה". להב מכנה זאת "המעבדה האנושית": מדידת קצב מטבולי. לדבריו, "בזכות בדיקה זו מותאם לאדם תפריט מדויק שיאפשר ירידה. הבדיקה רלוונטית לכולם אך בפרט לאנשים אשר אינם מודעים כי חילוף החומרים שלהם הוא "איטי" ואינם מבינים מדוע אינם מצליחים להפחית משקלם".

לדבריו, "השלב השני הוא סריקה במכשיר הקרוי "דקסה" אשר תוצאותיו ישקפו את כמות השומן, השריר והעצם בכל חלק בגוף". להב מדגיש כי "משקל גוף בלבד אינו מהווה מדד מהימן למצב בריאות כללי, היות ואינו לוקח בחשבון את מסת השריר מול מסת השומן. עודף שומן בגוף עלול לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו לחץ דם, סוכרת, בעיות לב וכלי דם וכדומה, לכן חשוב ביותר לתת את הדעת על ירידה בכמות השומן ולאו דווקא לירידה במשקל".

בשלב השלישי, הוסיף, "יוצאים לדרך, זאת לאחר שקובעים תכנית תזונה על פי שקלול כמה פרמטרים אישיים של המטופל: חילוף חומרים, בדיקות דם, אורח חיים והעדפות אישיות. המעקב ייעשה על בסיס שבועי או דו חודשי ובדיקת הסורק תלווה את תהליך המעקב ותצביע על איכותה של הירידה במשקל: האם משומן או משריר?"

אין כמו מתיחות חתוליות על הבוקר לאחר האימון

אין כמו מתיחות חתוליות על הבוקר לאחר האימון. צילום: באדיבות פלי הנמר

להב ציין כי "בשלב הרביעי אנחנו מתאימים ללקוח תכנית אימונים המשלבת תכנית כוח אירובי וגמישות. תכנית האימונים האישית נקבעת על פי מספר פרמטרים: מספר ימי האימון הפנויים לאימון, מיקום האימון הנוח – מועדון הכושר במקום עבודה / מגורים, אימון בחוץ, בבית, וכדומה". במקביל, התוכנית לוקחת בחשבון את כוח השריר, בעיות אורתופדיות ומטרות אישיות כמו הוספת מסת שריר או הגעה לאחוזי שומן רצויים למטרות בריאות, ספורט או אסתטיקה. מידי מספר שבועות ובהתאם להתקדמות, משנים את תכנית האימון".

השלב החמישי הוא מעקב שבועי או דו שבועי. "המטופל זוכה לתזונאי מלווה שנמצא אתו בקשר במהלך השבוע ויהיה זמין לשאלות. פגישת המעקב השבועית תכלול שקילה, מדידות והדרכות אישיות בנושאים שונים כמו: קריאת תוויות מזון, פיזיולוגיה של הירידה במשקל, או אכילה במסעדות, כל זאת על מנת לצייד אותו ב"ארגז כלים" לאורח חיים בריא לאחר סיום הטיפול", אמר להב.

"כל התהליך המדעי מורכב ונשען על פסיכולוגיה ורצון אישי של אדם לעשות שינוי בגופו/בריאותו. בסיכומו של דבר כולנו יכולים להגיע למשקל בריא ולשנות אורח חיים אם הנושא חשוב לנו ובניגוד לדברים רבים בחיים בהם אין לנו שליטה על 100% מהמצבים – הרי בנושא בחירת אוכל ופעילות, השליטה נתונה בידנו", הוא מסכם באופטימיות", סיכם.

לאתר המרכז.

כתובת: הברזל 34, רמת החייל, תל אביב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונן זרצקי

    אני מתאמן במכון כבר שנתיים וחצי. תוכנית נהדרת ,צוות מדהים ,אוירה של בית ,הצבת יעדים ומדריך מדהים(שלי) ששמו יגאל דוידוביץ. חיי הפיזיולוגיים השתנו בזכות המכון ...גם אם עוד לא הגעתי למטרה המושלמת ,הצוות עושה את הכל למעני - החל ביאיר,נעמי המדהימה, קרן במשרד וכל המדריכים מסביב שעוטפים אותך בהרבה אנרגיות ואהבה ...כאמור - כמו תמיד - כשפלי הנמר בוחר משהו,כדאי ללכת בעקבותיו !!!

אירועים קרובים