גמר המונדיאל: הרשת החברתית המנצחת בעולם עשתה זאת שוב

אמדוקס-קרואטיה אמנם הפגינה במהלך הטורניר כדורגל יפה והוכיחה את יכולות מערכת הבילינג שלה, אבל היא לא יכולה הייתה ללייקים ולשערים של הצרפתים ● זיו מנדל מסכם מונדיאל קסום עם גמר מדהים

האמדוקס-קרואטים שיחקו טוב, אבל הפייסבוק-צרפתים כבשו יותר. מקור: BigStock

זהו זה, הסתיים לו החודש המדהים והכייפי של המונדיאל, עם משחקי כדורגל נפלאים, הפתעות ושדרוג החוויה בעזרת הטכנולוגיה – גם ברמת הצפייה וגם ברמת השיפוט, עם ה-VAR (טכנולוגיית הווידיאו). וכפי שכמעט מתבקש מטורניר כל כך קסום ומלא שערים, הגמר היה מדהים ומהנה.

פייסבוק-צרפת מימשה מול אמדוקס-קרואטיה את כל מה שאפשר לממש במשחק על בסיס עקרונות הרשת החברתית. היא נתנה ליריבה להחזיק בכדור כמה שהיא רצתה, תוך כדי שהיא לומדת את המהלכים שלה ומנצלת זאת לטובתה. בדיוק כמו שפייסבוק נותנת למשתמשים שלה לייצר עבורה את הביזנס, כאשר רוב ההכנסות מגיעות מהפעולות שהם עושים ברשת החברתית ומהידע שהם מכניסים אליה.

הפייק ניוז של הטורניר

אין ספק שהפייק ניוז הגדול ביותר שהיה מנת חלקנו עד לטורניר זה היה שמי ששולט בכדור רוב הזמן הוא גם זה שמנצח. האליפות הזאת הוכיחה שזה לא נכון ושהחזקה רבה יותר בכדור לא בהכרח מובילה ליותר גולים. או, כמו שמוטי איווניר היטיב לומר בשידור בכאן 11: "בשלב הזה אין חוכמות – מי שתכבוש יותר תעלה". כלומר, מה שחשוב זה שהכדור יהיה ברשת ולא ברגליים של השחקן.

הגול הראשון הובקע לאחר שהשופט שרק וקבע עבירה שלא הייתה (ולצערי, לא הלך אל ה- VAR). כבש אותו, בגול עצמי, שחקן של אמדוקס-קרואטיה, שבטעות עשה לייק לפייסבוק-צרפתים ולא לנבחרת שלו. בכך הוא העלה את פייסבוק-צרפת על לוח התוצאות בפעם הראשונה שהיא התקרבה לרחבה של אמדוקס-קרואטיה.

השער השני של הפייסבוק-צרפתים (שבא לאחר שער השוויון של האמדוקס-קרואטים) הובקע רק לאחר ששופטי ה-VAR הסבו את תשומת הלב של השופט הראשי לנגיעת יד, שהיו פרשנים שטענו שאינה מחייבת שריקה, שכן היא הייתה לא מכוונת ולא מנעה הבקעת שער.

השערים השלישי והרביעי של נבחרת הטריקולור נבעו ממהלכים יפים של כדורגל ובעיקר מעייפות של הבלם והשוער, שפשוט "צילמו" את הכדור, ונתנו לו לחלוף על פניהם ולהיכנס לשער. אולי הם רצו להעלות את התמונה לפייסבוק…

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: סאם יעקובסון

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: סאם יעקובסון

ככלל, נראה שהאוהדים הצרפתיים מעדיפים את המכשירים הטכנולוגיים ואת הדיגיטל: רק 4,000 מהם הגיעו לאצטדיון במוסקבה. השאר צפו במשחק בטלוויזיה או באינטרנט – דרך הטלוויזיה, המובייל או המחשב האישי, בין אם זה בביתם, במקומות בילוי או ברחובות פריז, שגעשו מאוהדים. די היה לראות את תמונות השמחה מליד מגדל אייפל אחרי כל גול וכמובן שבסיום המשחק והנפת הגביע. הצרפתים עשו הרבה לייקים לנבחרת שלהם – ובצדק.

הקרב ההרואי של אמדוקס-קרואטיה

אמדוקס-קרואטיה ניהלה משחק הרואי וגם בפיגור 4-1 מול הצרפתים, כשהכל נראה אבוד, שחקניה המשיכו ללחוץ, ואף הצליחו להבקיע את השער השני. כמו שקרואטיה צלחה נבחרות גדולות בדרך לגמר המונדיאל, כך אמדוקס צלחה את הקשיים שעוברים על שוק הטלקו ועדיין הצליחה לנהל נכון את המשחקים ולעשות החשבונות הנכונים עם תוכנת הבילינג שלה, שהיא הטובה בעולם. אבל בסוף החשבון תמיד מגיע, וכאשר משחקים לאורך הטורניר משחק אחד יותר מהיריבה, בגלל שלוש הארכות, ונחים יום אחד פחות, בגלל התזמון של חצאי הגמר – העייפות פוגעת בדברים הקטנים שהרבה פעמים, כמו בגמר הזה, עושים את ההבדל. בעיקר בגלל העובדה שכאמור, אמדוקס-קרואטיה החזיקה יותר בכדור אבל לא ניצלה את זה לבעיטות לשער. ככה אי אפשר לנצח.

שני משפטים לסיום: המון תודה לכל מי שהיה מעורב בתכנון ובביצוע המונדיאל, והמון תודה על ההזדמנות שניתנה לי לכתוב לאורך כל המונדיאל טור על המשחקים. מה שנשאר כעת הוא לעבור לצפייה באליפות העולם בלקרוס, שלמי שלא יודע אבל מתעניין, נערכת בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים