"מגוון הוא דבר חשוב בארגונים ומשיא ערך רב לחברות"

"השילוב של נשים בחברות ובתעשיות בהן מסורתית יש רוב גברי תרם רבות להצלחה לאורך זמן", אומרת טניה טלמון, מנהלת הדיגיטל, הדטה והפיתוח העסקי בישראכרט

טניה טלמון, מנהלת דיגיטל, דטה ופיתוח עסקי בישראכרט. צילום: סיון פרג'

שמי: טניה טלמון.
תפקידי: מנהלת דיגיטל, דטה ופיתוח עסקי בישראכרט.
ותק בתפקיד: שנה.
תפקידים קודמים: מנהלת פיתוח עסקי בישראכרט ומנהלת אסטרטגיה קמעונית בבנק הפועלים.
השכלה: בוגרת ניהול ומדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב.
שירות צבאי: בוגרת יחידת אמ"ן מחקר בצה"ל.
משפחה: בזוגיות + 2.

האם יש או הייתה לך רול מודל אישה בהיי-טק?
"אחת הנשים המוערכות והמעניינות בעיניי בתחום ההיי-טק היא ד"ר קירה רדינסקי, שהעזה לנסות ולחלום מגיל צעיר, והצליחה להגיע לתוצאות מדהימות בזכות אמונה, התמדה ויכולות מרשימות".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"אני מגיעה מעולם הפיננסים, בעיקר מהצד של פיתוח עולם העתיד בחיבור עם הלקוחות הצרכניים והעסקיים. ההתפתחויות בעולם הפיננסים בשנים האחרונות נובעות בעיקרן מהשינויים הטכנולוגיים המשמעותיים בתחום וה-'שיבוש' של עולם זה, שמובל על ידי ענקיות טכנולוגיה מחד וסטארט-אפים זריזים מאידך.

לכן, הכניסה שלי לתחום הטכנולוגי הייתה טבעית ומתבקשת".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"בתחום החדש והמתפתח של דיגיטל ודטה יש עירוב מעניין בין נשים וגברים, אולי מאחר שמגיעים אליו הן אנשים מרקע טכנולוגי והן בעלי רקע שיווקי. לכן, המיקס הזה יוצר תמהיל מעניין ושוויוני בין גברים ונשים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?
"באופן אישי לא סבלתי מאפליה על רקע היותי אישה, אם כי לפעמים היו ועדיין יש מקומות בהם התחושה היא שאני נכנסת ל-'מועדון של גברים', ולפעמים אני האישה היחידה בחדר. במקומות הללו הייתי צריכה לעבוד ולהוכיח את עצמי יותר מאשר הגברים בכדי לקבל את ההכרה והמקום הראויים לי.

יחד עם זאת, בעיקר בשנים האחרונות, אני מרגישה שכשאני מביאה איתי את המקצועיות והערך המוסף לדיון, נושא המגדר נעלם והדיון מקצועי וענייני".

אחוז הנשים בהיי-טק ובסטארט-אפים נמוך משל הגברים. כיצד ניתן לתקן את המצב?
"זה מתחיל בעידוד חינוך ילדות ונערות למקצועות טכנולוגיים מצד הממסד החינוכי וכן מצד המשפחה, וממשיך בגמישות מעסיקים להעסקת נשים תוך ויתור על התפיסה המוטעית שאישה תביא לתפוקה נמוכה יותר מגבר.

צריך להנחיל בתעשייה שיח סביב הורות וקריירה ולאפשר גם לגברים לקחת חלק משמעותי ושוויוני בהורות. כך ישתפרו דה פקטו היכולות של הנשים להשתלב בתעשייה. גוגל (Google) וענקיות טכנולוגיה בינלאומיות אחרות כבר שם, והגיע הזמן שגם אנחנו נאמץ את התפיסה הזו.

בנוסף, לכל אחת ואחד יש אחריות אישית בתעשייה לבחון את עצמה/ו האם בתהליכי הגיוס נבחנו המועמדות והמועמדים בנטרול שיקולים מגדריים זרים ולא רלוונטיים".

האם יש יתרון כלשהו לחברות בהעסקת נשים?
"קיימים יתרונות רבים בהעסקת נשים, בשל היכולות והתכונות הנוספות שהן מביאות איתן לסביבת העבודה.

לנשים יש יכולות בינאישית גבוהות, הן שחקניות קבוצתיות מצוינות, יש להן ראייה תהליכית שמתכננת כמה צעדים קדימה, הן יעילות יותר מגברים ולויאליות לחברה שבה הן עובדות.

מגוון הוא דבר חשוב בארגונים ומשיא ערך רב לחברות. מניסיוני, השילוב של נשים בחברות ובתעשיות בהן מסורתית יש רוב גברי תרם רבות להצלחה לאורך זמן. לראייה, מק'ינזי (McKinsey) פרסמה שחברות בעלות מגוון מגדרי מצליחות ב-15% יותר מהממוצע בתעשייה שאליה הן שייכות".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים