"יש בשילוב של עובדים בעלי רקע שונה ערך אדיר"

"ככל שבארגון פועלים בצוותא אנשים בעלי רקע מגוון מבחינת מגדר, דת, לאום, גיל, וגם מתחומי לימוד שונים, עולה רמת ההצלחה העסקית", אומרת מאיה הופמן-לוי, מנהלת מרכז המו"פ של Dell EMC בבאר שבע

מאיה הופמן-לוי, מנהלת מרכז המו"פ של EMC בבאר שבע. צילום: פלי הנמר

שמי: מאיה הופמן-לוי.
תפקידי: מנהלת מרכז המחקר והפיתוח של Dell EMC בבאר שבע וחברת הנהלת מרכז המצוינות של החברה בישראל.
ותק בתפקיד: מאז הקמת מרכז המו"פ בבאר שבע ב-2011.
תפקידים קודמים: לפני Dell EMC הייתי מנהלת משאבי האנוש ב-Atlantium Technologies ומנכ"לית See++, שעוסקת בייעוץ ובליווי בתחום משאבי האנוש לחברות סטארט-אפ והיי-טק. לפני כן הייתי מנהלת משאבי אנוש במספר חברות טכנולוגיות.
שירות צבאי: מאבחנת מחקר במחלקת מדעי ההתנהגות של צה"ל (ממד"ה).
השכלה: תואר ראשון במדעי החברה עם התמחות בפסיכולוגיה וחינוך מהאוניברסיטה הפתוחה.
משפחה: אני חברת קיבוץ בית ניר, בו גם נולדתי. אמי היא דמות שמאוד השפיעה ועדיין משפיעה עליי ומעניקה לי השראה. אני בת רביעית אחרי שלושה אחים – שחר, טל וזיו, נשואה לנמרוד ואימא לשלוש בנות – נעה (15), מיכל (13) ותמר (9).

האם יש או הייתה לך רול מודל אישה בהיי-טק?
"ד"ר ארנה ברי, מנהלת מרכזי המצוינות של Dell EMC בישראל, ברזיל ורוסיה. פגשתי אותה בפעם הראשונה בתפקידה כמדענית הראשית ובהמשך כחברת חבר המנהלים בקומפיוג'ן, שבה עבדתי בזמנו.

עם הקמת מרכז המו"פ של Dell EMC בבאר שבע, מוניתי למנהלת משאבי האנוש של השלוחה ואז ארנה אמרה לי: 'את זוכרת את העבודה שעשית באשקלון? עכשיו תעשי פי חמישה ב-Dell EMC בבאר שבע'. כך, תחת הנהגתה, היינו לחברת הטכנולוגיה הרב לאומית הראשונה שהקימה פעילות מו"פ בלב ליבה של העיר, ולאחר מכן החברה הראשונה שעברה לפארק הטכנולוגיות המתקדמות גב ים בעיר. כיום עובדים שם יותר מ-230 עובדים ועובדות, שרובם גרים ולמדו באזור".

מה הביא אותך להיי-טק?
"אחרי הצבא המשכתי בתחום משאבי האנוש, בתחילה בתחום האבחון והמיון, וכך השתלבתי כמנהלת משאבי אנוש בהיי-טק, ביו-טכנולוגיה וקלינטק. מהרגע הראשון הרגשתי חיבור לטכנולוגיה ולאנשים העובדים בתחום".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"אני לא חושבת שיש אפליה מוסדית דווקא בתוך התעשייה, אלא בעיה שמושרשת הרבה לפני זה בחברה. זה מתחיל בבית ובחינוך בבתי הספר, שעדיין לצערי מקטלגים את מקצעות המדעים והמחשוב (STEM) כ-'גבריים' – דבר שמקטין מגיל צעיר את סיכויי החשיפה של בנות לתחומים הטכנולוגיים. פה מתחיל פער מגדרי שקשה, אם לא בלתי אפשרי, לסגור בהמשך. כך אנחנו מגיעים למצב שבו שיעור הנשים שניגשות ללימודים ומסיימות תארים במקצועות אלה קטן בהשוואה לחלקן באוכלוסייה הכללית".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?
"חונכתי וגדלתי להאמין בעשייה, יוזמה ויצירת משמעות, וכך פעלתי בכל מקום בו הייתי חלק. תמיד הרגשתי שתרומתי מחוללת שינוי ובעלת השפעה, ומעולם לא חשתי בשיח שלכאורה מעצם היותי אישה אני יכולה או עושה פחות".

אחוז הנשים בהיי-טק ובסטארט-אפים נמוך משל הגברים. כיצד ניתן לתקן את המצב?
"ככל שהיו יותר בנות שייחשפו בגיל מוקדם יותר לעולם הטכנולוגי על ידי לימודים בבתי הספר ויצירת רול מודליות שאפשר להזדהות אתן, כך נשנה את המאזן המגדרי.

כחלק מהפעילות שלנו בקהילה ב-Dell EMC, אנחנו מנסים להשפיע על הנושא – ראשית בקהילה, אותה אנחנו רואים כבעלת חשיבות עליונה לביצוע שינוי תפיסתי בחברה הישראלית, ובמיוחד בבתי הספר. חשוב לנו להתחבר גם לאקדמיה ולשלב סטודנטיות עם מנטוריות מהחברה, שיכולות ללוות אותן ולשמש להן כמודל לחיקוי. כמו כן, אנחנו משתפים פעולה עם ארגונים כגון She codes, שמקיים סדנאות תכנות למתחילות ולמתקדמות, מעניקים מלגות לסטודנטיות מצטיינות ומשתפים פעולה עם נשים בעולם הטכנולוגי כדי לייצר רשת תמיכה של עמיתות למקצוע. בכל שנה אנחנו מארחים כנס בינלאומי בהשתתפות נשים בכירות מחברות ההיי-טק המובילות בישראל ובעולם".

האם יש יתרון כלשהו לחברות בהעסקת נשים?
"בוודאי. יש בשילוב של עובדים בעלי רקע שונה ערך אדיר, לא רק כהצהרה חברתית אלא צורך עסקי אמיתי. ככל שבארגון פועלים בצוותא אנשים בעלי רקע מגוון מבחינת מגדר, דת, לאום, גיל, וגם מפקולטות לימודים מגוונות ומתחומי לימוד שונים, כך עולה רמת ההצלחה העסקית. עובדה זו מגובה על ידי אין ספור מחקרים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ברק

    האם אפשר בבקשה לתת לי את המייל או הטלפון של מאיה הסיבה כי אני מתעניין מאוד בהיי טק שבת שלום

  2. פעמון

    מאיה היא אישה מיוחדת. מהסוג הכי טוב שיש. נתינה ללא גבולות ואכפתיות אמיתית מהעובדים. מנהלת ברמה, מקצועית, אנושית...יחידה במינה! כן ירבו מנהלות כמוה. שיהיה לה ולסייט הישראלי המון המון בהצלחה!

אירועים קרובים