ideaPad 510S-14: המחשב הצרכני הכי עסקי שיש

אם אתם מחפשים מחשב לעבודה ורוצים לחסוך, הכירו את החבר החדש שלכם, שיכול לספק את התשובה לה אתם זקוקים, גם אם הוא מיועד לשוק "הצרכני"

ה-idePad 510S-14 של לנובו. צילום: יח"צ

בדרך כלל כשמדברים על מחשבים ניידים שמיועדים לאנשי עסקים, יש נטייה חזקה לדבר על מחשבים עם מסך בגודל 13.3 אינץ'.

במשך השנים זה הפך מעין סטנדרט, מעין הפתרון הכי טוב בין מחשבים עם מסכי 12 אינץ' שעבור רבים נדמים כמעט קטנים מדי – במיוחד אם הם כבר משתמשים במשקפיים – לבין מחשבים עם מסכים גדולים יותר שלפחות עד לשנה שנתיים אחרונות היו גם הרבה יותר כבדים.

בנוסף בכל מה שקשור למחשבי לנובו (Lenovo) לפחות, מעטים היו אנשי העסקים שבחרו מחשב אחר של החברה שאינו קשור לסדרת ה-ThinkPad.

אבל מאז קרו שני דברים, ובעצם שלושה אם סופרים את הכניסה לתמונה של המחשבים הניידים עם המסכים הנתיקים. גם המחשבים "הסטנדרטיים" התחילו ליהנות מחומרים מורכבים, ממידות פיזיות קטנות יותר מתמיד, וגם משקלים נוחים יותר. אז חזרו לתמונה, אם אפשר לומר כך, גם מחשבים עם מסכי 14 אינץ' שמציעים גודל פיזי שהיה מתאים למסכי 13.3 אינץ', וגם דקים כמעט באותה מידה, כשהם מציעים לעיתים גם ביצועים טובים יותר.

אבל בתוך לנובו, קו אחד בדרך כלל לא נחצה באופן רשמי: סדרת ה-ThinkPad לעסקים, וסדרת ה-ideaPad לקהל הצרכני. והשאלה היא למה? אחד היתרונות של מחשבי ה-ideaPad בדרך כלל הוא המחיר, ובמקרים מסוימים, עבור עסקי SMB ועצמאיים שהעסק שלהם מורכב מהם בלבד, ההפרש יכול להיות משמעותי.

אדומה ובוהקת

ואיפה כל השאלות הללו מתחברות? ב-ideaPad 510S-14, מחשב שלנובו מציעה עם מסך 14 אינץ' וגם, שומו שמיים, בגרסה שהמעטפת שלה אדומה ובוהקת, אם כי יש צבעים סטנדרטיים יותר עבור מי שלא רוצה לחצות איזה קו לא ברור.

עד כמה המחיר נוח? בגרסה עם מעבד Core i5-7200U, כלומר מעבד מהדור השביעי של מעבדי ה-Core של אינטל (Intel), שבב גרפי HD-620 שהוא חלק מהמעבד הראשי, עם 8 ג'יגה-בייט זיכרון RAM, כונן SSD בנפח 256 ג'יגה-בייט ו-Windows 10, המחיר הנדרש מסתובב סביב קו ה-3,500 שקלים בלבד, הרבה פחות ממה שדורשים עבור מחשבים "עסקיים" מהשורה.

אז נכון, אולי אין לו את החיזוקים שיש לסדרות שנחשבות לעסקיות, ואולי אין לו את היכולות הניהוליות שאדמיניסטרטורים ב-IT דורשים, כמו אפשרות לשלוט לגמרי מרחוק, אבל שוב: השוק העסקי לא מורכב רק מארגונים שמעסיקים עשרות ומאות עובדים, אלא גם הרבה מאוד מעסקים קטנים, עבורם כל שקל חשוב.

המבנה הכללי של המחשב תואם למחשבי האולטרה-בוק המודרניים, וגם אם לא מדובר במחשב הפיך, ציר המסך מאפשר להשכיב את המסך לאחור עד ל-180 מעלות כמעט. הכיסוי של המסך, למרות דקותו, יחסית חזק, אבל אם לוחצים חזק מהצד שלו רואים את הלחיצה על המסך מקדימה.

לתפקד גם כשיוצאים ליום ארוך מחוץ למשרד

מבחינת יציאות, כמו בכל מחשב סטנדרטי, לא חסר כלום: בצד ימין של המחשב מוצאים שתי יציאות USB, יציאת HDMI וחיבור אתרנט. מצד שמאל מוצאים חריץ לאיפוס מוחלט של המחשב, למקרה הגרוע בו המערכת יכולה להיתקע לחלוטין, חריץ לכרטיסי SD בגודל מלא, חיבור אזניות/מיקרופון סטנדרטי וחיבור USB שלישי.

מה שמעניין שלא רואים מאחור ומהצדדים חריצי אוורור. הם הועברו לחלק התחתון שלו, והם צנועים למדי. הניסיון הוכיח לנו שזה בסדר, וגם אם המחשב מעט מתחמם, זה לא מגיע לרמות שמורגשות. גם לאחר שעות אולי השולחן מעט התחמם ולא יותר.

אהבנו גם את המקלדת, למרות שהיא לא איכותית כמו מקלדות ה-ThinkPad, וכן את משטח השליטה הענק, אבל קצת פחות אהבנו שהוא קצת קשה ללחיצה. אהבנו גם את העבודה שהוצאנו ממנו קרוב לחמש שעות עבודה רציפות במבחן הסוללה שלנו, וזה דבר שיש לקחת בחשבון אם מחפשים מחשב שיוכל לתפקד גם כשיוצאים ליום ארוך מחוץ למשרד.

גם מסך ה-IPS ברזולוציית ה-FHD סיפק את הסחורה, והוא נהנה מזוויות צפייה חדות וטובות ללא כל עיוותי צבעים גם כשמביטים ממש מהצד.

בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים מחשב לעבודה, ורוצים לחסוך, אז ה-idePad 510S-14 יכול לספק את התשובה לה אתם זקוקים גם אם הוא מיועד לשוק "הצרכני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים