AppLock: לא שווה יותר לגנוב לכם את הסמארטפון

הכירו אפליקציה שתגן על המכשיר שלכם מכל מתעניין לא רצוי ● היא יכולה לנעול כל יישום קיים על המכשיר, לבלבל לצופה מהצד את תבנית המספרים שלכם, לנעול סרטונים, ומה בעצם לא?

מכשיר מוגן מכל פורץ. AppLock

אחד הדברים שיש לך כשאתה מחכה בתור לרופא או בביטוח לאומי או בכל מקום תלוי בירוקרטיה וכוח אדם מצומצם והרבה פעמים גם משועמם – זה זמן. כלומר, סליחה, בדרך כלל גם מגדלים פקעת עצבים חדשה שאחר כך יכולה להוביל אותך לשבת בתור בעוד מקום אחר, אבל היא לא מוחקת את הזמן.

זה הזמן בו ישבתי מול הטלפון שלי ואמרתי לעצמי: אתה צריך עכשיו להמליץ על אפליקציה אחת, אבל לא עבור יחידת המשתמש המוגדרת שלך אלא עבור משתמש שנמצא בדרכים רוב הזמן, או לפחות רוב זמן העבודה שלו. כתב נודד מאירוע לאירוע בחוץ לארץ לדוגמה, ששולח את הידיעות והכתבות שלו מכל חור אפשרי ולא משנה אם זה מתוך אולם כנסים, בית מלון, חדר אוכל, תחנת רכבת או בהמתנה לטיסה.

כל המקומות הללו מלאי אדם, ולעיתים יש יותר מדי זמן, ולאדם טיפוסי עם הזמן, אחרי שהוא מסיים כל מה שהוא יכול לעשות יש נטייה בדרך כלל לשים את הטלפון לידו, על השולחן אפילו בלי לחשוב על זה, ואז להתעמק למשל בספר, עיתון או במחשב בכתיבה.

ואז הבנתי – מעבר לחשש הגניבה, החשש הגדול יותר הוא לפרטיות. כלומר, גם במקרה של אובדן/גניבה או שסתם מישהו סקרן רוצה להציץ, האם באמת אני רוצה לתת להם לעשות לי בלגאן במכשיר? ועוד לא הכנסתי לתמונה משפחה עם ילדים כשהילד רק רוצה לשחק, ובדרך מוחק בדיוק את האפליקציה שמקשרת אותך למרכז השיווק של החברה שלך.

פורצים וילדים – מה ההבדל בעצם?

זה לא התרחיש היחיד כמובן בו יש סיבה טובה להשתמש באפליקציה הגנתית – מניעת התקנת אפליקציות בכלל במכשירים של ילדים בלי אישור היא עוד סיבה טובה. הבנתי שמדובר באחת האפליקציות הכי חשובות שצריך להתקין, ואז נזכרתי ב-AppLock. יותר נכון, נזכרתי שקיבלתי הודעה שהיא עודכנה לאחרונה, וזו כבר סיבה טובה להציץ לראות מה היא עושה יותר מפעם.

אז היא עושה כמעט הכל, ואני מתייחס כאן לגרסה המלאה עם תכונות הפרימיום שעולה 3.30 שקלים לחודש או 21 שקלים לשנה, או שבוחרים לצפות מדי פעם בפרסומות על מנת לספק תמיכה. האפשרות השנייה מוצלחת מאוד, כי הפרסומות ממש – אבל ממש לא מציקות מדי. מצד שני אם אתם משתמשים עסקיים זו בכל מקרה הוצאה קלה מאוד – פחות ממנה פלאפל ובקבוק שתייה לשנה, נכון?

אז מה זה אומר שהיא עושה הכל? זה אומר שהיא מאפשרת כיום לשים נעילה על כל אפליקציה שיש, כולל אפליקציות של הודעות מיידיות כמו פייסבוק (Facebook), זה אומר שאפשר לבצע נעילה על תמונות בודדות וגם על וידיאו (ותנקו מיד את הראש התכלכל שלכם, יש עוד הרבה סיבות מצוינות לבצע נעילה על סרטונים) ואפילו עם אפשרות להוריד עוד שכבה של אבטחה כדי להבטיח שלא ניתן יהיה למחוק את AppLock ללא שימוש בסיסמה שהוגדרה.

אבל אם נעילה של אפליקציות היא דבר ברור מאליו, נעילה של אפשרות למענה לשיחות ללא סיסמה היא אפשרות מעניינת יותר שרק בגללה צריך היה כנראה להחליף לאפליקציה את השם ל-Android Universal Locker, או משהו כזה. אבל זה רק זה.

חיים מוגדרי סיסמה

כאמור אפשר למנוע – כמובן בלמנוע הכוונה היא לבצע פעולה ללא מתן סיסמה – התקנת אפליקציות מ-Google Play, אפשר למנוע מחיקת אפליקציות בכלל או מחיקת אפליקציות שבוחרים להגן עליהן ואפילו למנוע כך את הפסקת הפעילות שלהן, ואפשר אפילו לחסום או להגן על הודעות נכנסות שמשויכות לאפליקציות מוגנות, ואם בכלל רוצים ללכת רחוק אפשר גם למנוע הפעלה של רכיבי הבלוטות' וה-Wi-Fi בנפרד.

ואת כל הדברים הללו אפשר להגדיר לפרופילים של שימוש שהמעבר ביניהם מבוצע בלחיצת כפתור, כשכל פרופיל יכול להיות מפורט ככל האפשר או להכיל רק מספר אפליקציות. במקביל אפשר גם להגדיר שבשעה מסוימת יופעל פרופיל מסוים ובשעה אחרת לפתוח את הכל – שזה למעשה הרי גם סוג של פרופיל פעולה, ואפילו לפי מיקום כשבמקרה הזה ההתייחסות היא לנקודת ה-Wi-Fi אליה מתחבר המכשיר באותו רגע. כך, לדוגמה, אפשר לקבוע נעילה מוחלטת כשעולים על אוטובוס של אפיקים, ולפתוח את הכל כשהטלפון מתחבר לנתב של הבית.

יש גם אפשרות לבחור רקעים שונים למסך הנעילה, וכשמשתמשים בספרות ניתן למשל להציג אותן בכל פעם אחרת על המסך כדי למנוע ממישהו מהצד ללמוד את תבנית הלחיצה. והכי חשוב שיש כבר גם תמיכה ב-Android 7.

אם יש משהו כזה גם ל-iPhone, אשמח לראות בתגובות, וכן, יש כמובן עוד אפשרויות לנעילת אפליקציות באנדרואיד, אבל AppLock היא אינטואיטיבית מאוד, וגם מוצעת בעברית, עם עוד 23 שפות נוספות. יתרון הוותק.

להורדה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים