הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: גיל זיסו, מנהל הגנת סייבר ותשתיות בדואר ישראל

זיסו מסכם את השנה הטכנולוגית בדואר, מספר על שיתוף הפעולה של הארגון עם סטארט-אפים ומציין כי הוא ישקיע בשנה הקרובה בדיגיטל, סייבר ותשתיות

גיל זיסו, מנהל אבטחת המידע העולמי בסייברארק

במה הצטיין ארגונך בשנה האחרונה וכיצד ה-IT סייע לו?
"דואר ישראל נמצא בתהליך תנופה ושינוי בכלל תחומי עסקיו ורבדיו.

הפרויקטים הטכנולוגיים המרכזיים שביצענו בשנה החולפת הם:
פלטפורמת הגנת סייבר: יצירת פלטפורמה המקנה יכולת התמודדות בעולם הגנת הסייבר – החל מארכיטקטורה ותשתית, עבור במודיעין סייבר, מתודולוגיה וצוות תגובה, ועבור בארכיטקטורת התממשקות מאובטחת בין הענן לארגון.
היערכות למעבר ל-DRP: בניית תוכנית ליישום DRP עבור השירותים הקריטיים בארגון.
מעבר לענן: הגדרת מודל וארכיטקטורה, המקנה מענה לצרכים העסקיים של הארגון בענן. תהליך זה יצר קבלת מעטפת שירותי תוכנה כשירות (SaaS) ו-B2B לשירותי הארגון, והקנה יכולות עסקיות חדשות".
.
מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"2017 תאופיין בהשקעה בתחום הדיגיטל, הסייבר והתשתיות. החל מתכנון ופיתוח תשתיות המחשוב ומעבר למודל שירותים, פיתוח מערך SOC כשירות והרחבת יכולות הגנת הסייבר, בניית אתר DRP והקניית שירותים דיגיטליים תוך ניצול והרחבת יכולות הענן (ענן Azure ו-CRM) והמובייל. נושא נוסף הוא ה-Big Data – הכנסת יכולות אנליזה ומחקר לארגון".

האם יש לכם שיתופי פעולה עם סטארט-אפים?
"בראייתנו, הפעילות מול סטארט-אפים היא הזדמנות שאנחנו מברכים עליה. עבור הסטארט-אפים, הקשר הזה מקנה קרקע פורה, המהווה מעין אזור בדיקות, שיכול לדמות תהליכים וארגונים בעלי קשרים וממשקים רחבים (ארגון בעל כ-1,000 סניפים), ועבור הדואר – היכולת להיות בחזית הטכנולוגיה ולאפשר מתן פתרונות מתקדמים וחדישים לארגון.

התחומים המרכזיים שבהם אנו עוסקים מול חברות אלה הינם עולם אבטחת המידע, בעיקר ברובד המחקר והאנליזה, וכמובן בנושא הדיגיטל.

בימים אלה אנחנו בודקים איך לקדם פעילויות ולקצר את זמן ההגעה לשוק (TTM) עם סטארט-אפים. אני מנצל את הבמה שניתנה לי, וכל סטארט-אפ שיש לו רעיון שמתאים לדואר בתחומים שציינתי – אשמח שיפנה אלי במייל".

בנימה אישית

מי אני? "גיל זיסו, בן 48, נשוי לניצה ואבא לרנאל, מאור, פז ועמית. תושב גן יבנה".
שירות צבאי? "שירתתי במשך 23 שנים בחיל האוויר, רובן ביחידת התוכנה של החיל, ובתפקידי האחרון בצבא שימשתי כראש תחום מערכות תשתית".
מסלול לימודים? "תואר שני במינהל עסקים ותואר ראשון בהנדסת חשמל".
מכהן בתפקיד החל מ…? "מאי 2016".
מה עשיתי קודם לכן? "תפקידי הראשון לאחר השירות הצבאי היה בטבע, בה שימשתי כ-Director, Global IT security operation @ NGIS program".

מה זכור לי מהתפקיד הראשון שלי בתעשייה? "זה היה התפקיד הראשון שהיווה עבורי אתגר במגוון רחב של היבטים: הראשון – היכרות עם העולם הגלובלי. ניהול קבוצה גדולה של אנשים הנמצאים בכלל אזורי העולם – אתגר תרבותי, ניהולי ומקצועי. התמודדות עם תרבויות שונות, עם כלים ומתודולוגיות עבודה שונות, סביבת עבודה אשר אינה ניתנת להשבתה ונדרשת להיות זמינה באופן קבוע. משמעות הדבר היא גילוי יצירתיות וסוגי ניהול שונה מהמקובל.

הדבר השני – עבודה עם מספר רב של אתרים בעולם הנדרשים לסנכרון ועבודה בזמן אמת, תוך ניהול סביב השעות על פי צירי זמן שונים בעולם. מגוון רחב של פרויקטים במקביל, לוחות זמן צפופים ותקציבי ענק".

לפניך 10 נושאים חמים בתעשייה. דרג את חשיבותם לפי דעתך, מהגבוה לנמוך.

"סייבר, דיגיטל, אינטרנט של הדברים, מוביליטי, אנליטיקה, יחסי מנמ"ר-מנכ"ל, SaaS (תוכנה כשירות), DRP/BCP, עיר חכמה ודטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים