System Panel 2: להיכנס לקרביים של המכשיר הסלולרי

אם אתם רוצים להציץ קצת יותר עמוק לתוך הסמארטפון שלכם, ולא לרגע - האפליקציה הזו היא בשבילכם ● קבלו גישה למנועים של המכשיר מכל הכיוונים, עם כמות ענקית של נתונים - ברמה שהולכת וחודרת עמוק יותר ויותר

System Panel 2

אחרי שבפעם שעברה ההתייחסות של מדור האפליקציות הוענקה לאפליקציה שתעזור לכם לשמור על הטלפון שלכם במצב תפעולי קצת טוב יותר, אבל בקלות רבה מבלי לדעת יותר מדי ומבלי לשאול יותר מדי שאלות, הפעם במדור אתם תיכנסו יחד איתי, אם תבחרו, קצת יותר עמוק לתוך המחשב שלכם. סליחה כמובן, לטלפון – אבל אני לא הראשון ולא האחרון שיאמר שהמחשבים שלכם הם פשוט קטנים יותר ונישאים בכיס – עבור חלק גדול מהאוכלוסייה לפחות.

אבל לא רק בגלל זה, אלא גם בגלל ש-System Panel 2 מתייחסת לטלפון כמו יישומי העזר של המחשב, נכנסת לקרביים כדי לתת כמה שיותר פרטים בזמן אמת על ההתנהלות שלו. תאמרו שזה גיקי ברמה? בוודאי, אתם בהחלט צודקים, אז מה – כל האפליקציות חייבות להיות רק כאלה שמפזרות פרחים באוויר? הרי בשביל להשיט אוניית שייט מפוארת צריכים להיות גם כמה אנשים למטה שיגרמו למנועים לעבוד, ואלו – מעצם טבעם, מתעניינים גם במנועים.

System Panel 2 מספקת גישה למנועים של מכשיר הטלפון מבוסס האנדרואיד שלכם מכל הכיוונים, ומגישה כמות ענקית של נתונים – אך ברמה שהולכת וחודרת מטה. כלומר, אפשר לבחון את מצב המערכת באופן כללי, ואפשר – עבור מי שרוצה בכך, לחדור לעוד כמה וכמה פירוטים של נתונים שמספקים הרבה מאוד מידע לאנשים מסוימים – כזה שיכול להיות פחות מובן לאחרים.

בלי לקחת כסף על האפליקציה

ההגשה, חייבים לומר זאת על ההתחלה, מקצועית ומאורגנת, כזו שמבוססת על חוגות, גרפים ועיגולים צבעוניים כדי להעביר את כמויות המידע, כשבכל דף גם תקועה לפחות מודעה אחת, אבל מה לעשות אם רוצים להתפרנס בלי לקחת כסף על האפליקציה.

כמות המידע המוצגת בדף הראשי, Overview, יכולה אפילו קצת להרתיע אם לא מוכנים מראש. היא מציעה כמה וכמה פאנלים שמראים בזמן אמת מה קורה במכשיר מבחינת זיכרון עבודה פנוי, זיכרון אחסון תפוס, מצב הסוללה, ואילו אפליקציות יותר תובעניות למשאבים מאחרות.

כמו כן היא מציגה לוח גישה לנתונים הרבה יותר קבועים כמו מספר האפליקציות המותקנות, כולל כאלו שמוגדרות כאפליקציות מערכת, ואלו שהורדו מ-Google Play או מקורות אחרים, וכן גישה לפרטים של הטלפון מסודרים לפי קטגוריות שונות ומשונות שמאפשרות לבחון את הבסיס של הטלפון יותר מתמיד.

כך, לדוגמה, אם לוחצים על פאנל הטלפון ואז על הקטגוריה Network, האפליקציה מספקת פרטים מלאים אפילו על המערכת האלחוטית אליה מחוברים וכלל ממשקים וגישה שאולי רק מנהלני רשתות ימצאו את המספרים הללו כשימושיים. כמות גדולה של מידע, כבר אמרתי? כנראה שזה ייפלט מהמקלדת עוד פעם או פעמיים עד לסיום.

בחזרה לדף הראשי. הפאנל העליון נקרא Live ולחיצה עליו לצורך חדירה יותר לעומק, מגלה רשימה מלאה של כל האפליקציות שרצות במערכת. את הנתונים האלה אפשר לראות בקטן גפם בלוח הראשי, כי משמאל לעיגול הראשי יש את רשימת האפליקציות שצורכות באותו רגע את מירב המשאבים, אבל בעוד הרשימה הזו מראה כמה אפליקציות בלבד, בדף עצמו יש את כל האפליקציות ויש עוד אפשרויות לחדירה לעומק.

פשוט כמות גדולה של מידע

חדירה אחת היא לחיצה על התגית Status שמעבירה לדף בו רואים אפילו את המאמץ שמשקיעות ליבות המכשיר בכל רגע נתון, אלו ליבות פועלות וכמה משאבים נצרך מהן, וכמה בכלל אחוזי עיבוד מנוצלים באותו רגע. בגלילה מטה יש פרטים על ההתחברות לרשת כולל איכות האות, ועוד יותר למטה גם הטמפרטורה של המעבד בנפרד ושל הסוללה בנפרד. פשוט כמות גדולה של מידע.

נחזור רגע לרשימת האפליקציות. לחיצה על אפליקציה ברשימה הזו שוב חושפת כמות עוצמה של מידע. כולל היסטוריית שימוש בסוללה ובמשאבי העיבוד, כולל כמה היא תופסת – בצורה גרפית – משטח האחסון, כולל רשימה מסודרת של ההרשאות שניתנו לה, ואפילו רשימה של שירותי ותהליכי המערכת בה היא משתמשת, מה שכמובן יכול מאוד להועיל למפתחים מצד אחד ולמנהלני רשת שיכולים לבדוק שאין סכנה ואין גישה למה שלא רצוי.

דרך אגב, בדף הכללי של כל אפליקציה, תחת Info, ניתן לראות פרטים כמו מתי בוצעו עדכונים אחרונים, לאיזה מאפייני מערכת היא זקוקה, מתי היא הותקנה לראשונה ומה מספר ה-SDK והגרסה.

בקיצור, כן, System Panel 2 היא ממש לא לכל אחד, אבל אם אתם כן רוצים להציץ קצת יותר עמוק לתוך המכשיר שלכם, ולא לרגע, אז אל תהססו. אפילו לא נגעתי כאן בקצה המזלג בכל מה שאפשר לבחון עם האפליקציה הזו.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים