Deeper Clean: ניקיון סמארטפון יסודי לכל העצלנים

תבדקו עכשיו את הטלפון שלכם ● כמה אפליקציות רצות כעת ברקע בלי שאתם בכלל זוכרים? כמה משחקים סתם יושבים שם כדי להזכיר לכם לחזור ולשחק בהם? ● חברים - הכתבה הזו בשבילכם

Deeper Clean

אף על פי שסוללות הטלפונים שמגיעות כיום לשוק גדולות יותר, ולמרות שיש מכשירים שמציעים כבר נפחי עבודה ענקיים ממש, והרי כבר למדנו בסדרת הכתבות של עתיד הטלפונים ש-6 ג'יגה-בייט זה ממש לא מדע בדיוני אלא עתיד נוכחי – ובכל זאת, תמיד יגיע הרגע בו יהיה חסר במכשיר זיכרון או סוללה. ככה זה. מטבע הדברים של האדם.

כי גם אם הסוללה מספיקה לשלושה ימים, בסוף שלושת הימים שוכחים להטעין אותה, וגם אם זוכרים שזה שיש הרבה זיכרון, RAM ואחסון, זה לא אומר שאפשר פשוט "לפוצץ" אותם עד בלי די.

תבדקו עכשיו את הטלפון שלכם. כמה אפליקציות רצות עכשיו ברקע אצלכם בלי שאתם בכלל זוכרים? כמה משחקים סתם יושבים שם ברקע כדי להזכיר לכם לחזור ולשחק בהם? ואם התקנתם שתי אפליקציות ניהול זמנים, אחת לצרכי עבודה ואחת לצרכים אישיים, אז נכון ששתיהן נמצאות שם בשורת המשימות, ויותר גרוע – לא רואים את האייקון שלהן בכלל?

כן, נכון, זה טבע האדם, אבל כך גם לנסות להילחם מדי פעם בתופעות הללו, ולו באופן זמני, במיוחד אם אנחנו שמים לב שהסוללה נגמרת לנו מהר מהמתוכנן, מה שבדרך כלל מצביע באופן מובהק למדי על כך שיש יותר מדי אפליקציות שפועלות ברקע, לפעמים עד כדי התחממות לא נעימה של המכשיר.

עבודה מהירה מאוד

אז מה עושים? לא סתם האפליקציות לניקוי קצבים מיותרים, להאצת הטלפון ולחסכון בזמן העבודה של הסוללה הן מהפופולריות ביותר בקרב משתמשי אנדרואיד שהם טיפה יותר מממוצעים ומעלה, או כאלה שיש להם מישהו קרוב שיודע שצריך להתקין אפליקציה כזו כדי לעזור מדי פעם, אפילו מרחוק.

Deeper Clean היא מהאפליקציות הללו שניתן להגדיר כאפליקציית מיטוב פעולה של טלפונים המבוססים על אנדרואיד, ומה שהיא מציעה לתחום הזה אלו שני דברים עיקריים: אפליקציה "רזה" מאוד. נפחה 2.8 מגה-בייט בלבד, כך שהיא תופסת בערך פרומיל מזיכרון האחסון של הטלפון, וכן הפעלה קלה באמצעות קיצור דרך יחיד שמוביל לעבודה מהירה מאוד.

למעשה, אחרי שמסיימים את ההכנות הראשוניות והקלות למדי, כל העבודה מנוהלת ממסך אחד פשוט מאוד שמציג את אחוז זיכרון האחסון שנמצא בשימוש וגם במספרים אמיתיים, וכנ"ל לגבי זיכרון ה-RAM. שלושת הכפתורים מתחת מאפשרים את הפעולות שאפשר לבצע.

Junk Files מאפשר לנקות את קבצי הזבל כדי לנקות זיכרון אחסון. לחיצה אחת על הכפתור בודקת מה המצב, לחיצה שנייה מבצעת מחיקה בפועל. מיד לאחר מכן מופיעות פרסומות, אבל פשוט לוחצים על הכפתור באפליקציה שמחזיר לתפריט הראשי ומתעלמים מהן. הכפתור האמצעי עושה אותו הדבר עבור אפליקציות שוכנות זיכרון מהסוג שניתן לסגור בקלות אם יודעים איך, ועוד יותר בקלות אם לוחצים על הכפתור הזה.

אבל יש אפליקציות שוכנות זיכרון קצת כבדות יותר, שלצורך פעולתן הן לכאורה חייבות לשבת בזיכרון הפעיל, ובזה מטפלים דרך האפשרות Battery Saver שבודקת אלו אפליקציות כדאי לסגור, אלו מומלץ להשאיר, וכמה זמן חוסך לנו אם אנחנו בוחרים לסגור את האפליקציות הללו. במקרה הזה יש למשתמש אפשרות בחירה מדויקת אילו אפליקציות לסגור או לא, על ידי סימון התיבה המתאימה, וזה כמובן תלוי מאוד במצבה של הסוללה.

ייתכן שבמהלך ההפעלה תקבלו בקשה לאשר נגישות לאפליקציה וזאת כדי לאפשר לה לבצע בדיוק מה ששמה רומז, להיכנס קצת עמוק יותר לקרביים של המערכת והיחסים שלה עם האפליקציות שמורשות במכשיר שלכם. כדאי וצריך לעשות זאת אם מעוניינים להשתמש באפליקציה, כי אחרת איך נחסוך?

בלי אישור קבוע לניקוי

כיאה לאפליקציה פשוטה אין יותר מדי הגדרות. תחת Settings – מגיעים על ידי לחיצה על צלמית שלושת הכפתורים בפינה השמאלית העליונה שבמסך הראשי – שכדאי לשים לב אליהם, כשהראשונה היא דווקא השלישית בתור, Notification Toolbar. כאן קובעים אלו הודעות יופיעו בשורת המשימות, כולל תזכורות, כשאפשר לבטל את כולן באמצעות כפתור אחד.

כמו שהזכרתי לעיל, חותמת הזיכרון של האפליקציה קטנה מאוד, אבל משום מה השארת ההודעות קצת מתנגשת לי עם המהות של חיסכון באפליקציות שמורצות ברקע. בחירה שלכם, ויש אפשרות גם לבחור את סוגי ההודעות שיופיעו או לא.

מעבר לכך, תחת Cleaning Whitelist, אפשר לקבוע על אילו אפליקציות לא יהיה צורך באישור קבוע לניקוי, בכל פעם שהן מגיעות לזיכרון.

ובשורה התחתונה, אם במכשיר שלכם אין אפליקציית מיטוב, אז תורידו. וגם אל תשכחו להשתמש בה מדי פעם לאחר מכן.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים