פלטת הצבעים של הטבע – אצלכם על המסך

איך הופכים צבע של פרח למשהו בר שימוש? כיצד שומרים גוון מאוד מסוים בו נתקלנו והתאהבנו בו נואשות, לכזה שניתן לעבוד איתו? ● Color Stash צובעת לכם את החיים

Color Stash

העולם מסביבנו מלא צבעים, ורובנו רואים אותם ללא בעיות, ואפילו מבחינים היטב בין גוונים שונים של אותו צבע וכן במעברים חלקים מצבע מסוים לצבע אחר. האם קרה לכם פעם אחת בה ראיתם פרח מסוים ואמרתם לעצמכם "וואו, איזה צבע מדהים יש לו – אני חייב לצלם אותו כדי לזכור את הצבע"?

אני בטוח שבגרסה כזו או אחרת זה קרה לכם.

אני עוד יותר בטוח שזה קרה לכם אם יצא לכם לעבוד בענף הדפוס, פרה-דפוס או בעיתונות מודפסת מבוססת מגזינים. לפעמים אתם מחפשים איזה גוון מסוים שאתם יודעים שראיתם באיזשהו מקום, ואתם ממש רוצים לשחזר אותו עבור צבע הרקע של השער, או עבור כותרת של כתבה מסוימת. צבעים מיוחדים תופסים את העין, גם אם לפעמים זה קורה בתת-מודע, והצבעים היפים – כמו שהוזכר לעיל – תמיד נמצאים סביבנו.

אבל איך הופכים צבע של פרח למשהו בר שימוש? איך בדיוק שומרים גוון מאוד מסוים בו נתקלנו, והופכים אותו למשהו שניתן להשתמש בו כדי להורות לגרפיקאית שתעניק אותו לבולט בכתבה במגזין שעוסקת במשהו כזה או אחר?

מפסיקים לשבור את הראש

אפשר כאמור לצלם ולתת למחלקה הגרפית לשבור את הראש, ואפשר לעשות משהו יותר נחמד, ואולי אף יותר שימושי בטווח ארוך: לשמור את הצבע בטלפון ברשימה אישית, ואז לשלוף אותו ברגע הנכון או פשוט לשלוח אותו למי שצריך.

עושים את זה עם אפליקציה קטנה בשם Color Stash שהיא מאוד פשוטה לשימוש ומאפשרת בקלות להכין רשימה שכזו, רשימה שבסופו של דבר תופיע מיד על המסך ברגע שמפעילים את האפליקציה. אבל עוד לפני כן, ובעצם גם כמובן אחר כך, יש ללחוץ על כפתור ה+ בפינה השמאלית התחתונה של החלון הראשי כדי לבחור את הצבע/הגוון שרוצים לשמור.

אפשר לבחור במצלמה, בתמונה שכבר קיימת במכשיר או בפלטת הצבעים המלאה והרגילה, בהתאם לכללי ה-RGB. בכל מקרה ובכל מצב, בעת שבוחרים צבע – פשוט מזיזים את האצבע על המסך – וכאמור לא משנה אם מדובר ב"שידור חי" או בהחייאת תמונה שמורה לרגע. הצבע שמעליו נמצאים באותו רגע משתקף בכפתור עם ציור הטפטפת שנמצא בתחתית המסך, ואם זה צבע שאוהבים – פשוט לוחצים על הכפתור כדי לשמור אותו.

נפטרים מהמודעות

כאמור, כל הצבעים ששומרים מופיעים ברשימת הפתיחה של האפליקציה, והיא מסודרת לפי תאריכים ושעות. לחיצה ארוכה על צבע מאפשרת לבחור אפשרות בתפריט שנפתח כולל מחיקה, השוואה לצבע אחר, נתינת שם וכמובן גם שיתוף. לחיצה על Preview מציגה את הצבע על מסך מלא עם עוד דרכים מקובלות להצגתו, מעבר לנוסח היחיד שמופיע על הצבעים ברשימה הרגילה.

במצב השוואה, הצבע שבוחרים ראשון מופיע בחלק העליון של המסך, ואחר כך בוחרים ברשימה את הצבע שיופיע בחלקו התחתון.

פשוט מאוד וממוקד מאוד, ואני חושב שיש חלקים לא מעטים בקהל המשתמשים שזו יכולה להיות אפליקציה מאוד שימושית עבורם.

יש גם גרסת Pro לאפליקציה, שמחירה 10 שקלים. אם רוכשים אותה נפטרים מהמודעות שמופיעות בקצה כל עמוד של האפליקציה, שמיועדת לאנדרואיד 4.0.3 ומעלה, כך שהסיכוי שלא תוכלו להריץ אותה – קלוש.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים