בקלי קלות: כל מה שצריך – נמצא סביבכם

הכירו את אפליקציית easy - מנוע חיפוש שימושי שיספק לכם במהירות רשימה של כתובות שמתאימה לצרכים השונים שמבוצעים באופן יומיומי ● כי מי לא צריך יד מכוונת בכל רגע נתון?

איזי - הכל סביבך

אני די בטוח שלאחרונה ראיתם בפורמט כזה או אחר את הפרסומות של easy, מנוע החיפוש שאמור לספק לכם במהירות רשימה של כתובות שמתאימה לחיפושים שונים שמבוצעים באופן יומיומי. כלומר, לא משנה אם אתם מחפשים מסעדה טבעונית, או אינסטלטור מקצועי או בית מרקחת פתוח שימכור לכם מיד ועכשיו תרופה נגד שיעול – הוא ימצא אותם.

טוב, גם אם לא ראיתם את הפרסומת, וגם אם לא שמעתם על האפליקציה הזו שקיימת ברשת, באנדרואיד וגם ב-iOS – לא נורא. אני כן שמעתי עליה, והחלטתי לקחת אותה לניסוי קל, ואני מודה כאן מראש וכבר בהתחלה שנקודת המוצא שלי הייתה מאוד סקפטית.

למה? כי כאחד שיצא לו לבדוק פה ושם כמה אפליקציות בחיים, כבר נתקלתי יותר מפעם בסוג כזה של אפליקציות שמבקשות לתת שירות מידע או הפניה לבעלי מקצוע, מקומות בילוי, מסעדות וכדומה, ותמיד הרגשתי שאני נשאר עם חצי תאוותי בידי. גם אם המנוע היה טוב והממשק נאה לעין, בדרך כלל פשוט לא היה מספיק מידע בכדי להשתמש באמת באפליקציה.

אבל הפרסומת כן הצחיקה אותי, היא טובה מאוד והיא מעבירה היטב את המסר, כך שהחלטתי שאני חייב לנסות.

לכל מקום יש "דף עסק"

אפשר להירשם לאפליקציה באמצעות חשבון פייסבוק (Facebook) או גוגל (Google) אבל לא ממש ברור למה. בכל מקרה לא חייבים ואפשר להשתמש בה גם במצב אורח.

כך או כך, המסך הראשי מאפשר לבצע חיפושים בכמה דרכים: שורת טקסט, תפריט שכולל גם מועדפים והיסטוריה, כשהתפריט הראשי של החיפוש מחולק לקטגוריות שונות כמו; לאכול, לקנות, לקבל שירות ולקבל מידע ועוד, כשאפשר לגלול ימינה שמאלה ביניהן כדי לראות את כולן.

כשלוחצים על קטגוריה כזו מקבלים מיד על המסך כמה קטגוריות משנה מוגדרות מראש. בהתחלה לא ממש הבנו מדוע בחרה החברה בקטגוריות הללו דווקא, אבל לאחר זמן מה זה די מתברר. לאחר שבוחרים מקום ברשימה המוצעת עם ביצוע החיפוש, מגלים שלכל מקום יש "דף עסק", כלומר גם אם זה לא עסק – יש לו דף עצמאי משלו שניתן לעדכון על ידי "בעל העסק" – גם אם מדובר כאמור בבית הספר המחוזי על שם רוזה כהן.

כמובן שהדף הזה יכול להכיל פרטים רבים שמשתנים בהתאם לסוג הדף. כלומר אם זה דף של מסעדה בהחלט אפשר לצפות למצוא גם שעות פעילות, תפריט וכמובן ביקורות של אורחים.

להתקיל בקלות את האפליקציה

למעשה בכל דף יש אפשרות להשאיר ביקורת חיובית או שלילית כי זה גם בא לידי ביטוי בחיפושים שעושים: לאחר שעולה דף תוצאות חיפוש ראשי אפשר להשתמש במחוון שמעל הדף כדי לבחור האם להציג את המקומות שעלו לפי "יותר קרוב" או "יותר טוב".

אפשר גם להשתמש בתווית הקטנה שמתחת למחוון כדי לפתוח את דף הגדרות החיפוש לחלוטין על גבי המסך, כדי לבחור העדפות נוספות לחיפוש – כלומר עוד תווית – לבדוק האם יש הצעות נוספות דומות ואפילו אם יש כרטיס מועדון כזה או אחר, והאם הוא מקנה הנחות – למשל בשמורת טבע.

אחרי שבוחרים את כל התוויות הללו אפשר לחזור לחלון הראשי ולבחור מקום. אפשר גם ללחוץ על כפתור המפה בפינה השמאלית התחתונה כדי לראות תצוגת מפה ובה פינים שמייצגים את כל המקומות מסביב בהתאם לחיפוש, כשלחיצה על פין מציגה תיאור קצר למטה ולחיצה על התיאור מציגה את "דף העסק" כולו.

האפליקציה מאוד מאוד אינטואיטיבית, כשגם הבחירה בצבעים טובה מאוד. עם זאת, קל יחסית להתקיל אותה. למה הכוונה? החיפושים בסופו של דבר מבוססים על תוויות שהוגדרו על ידי המערכת או על ידי בעלי עסקים או מקומות כאלה או אחרים. חיפוש חופשי שלא על ידי שימוש בתוויות יכול להוביל לתוצאות מצחיקות.

כשחיפשתי "לחם" לדוגמה, במקום לשלוח אותי למאפיה קרובה, הוא הציג איזו מאפיה בגליל העליון, 250 קילומטר ויותר ממני צפונה. זה אומר שבסופו של דבר בכל זאת עדיף להיצמד לתוויות.

אבל מעבר לכך, מבחן השימושיות עבר בהצלחה. על פניו נראה שיש מיפוי של בתי עסק ומקומות מעניינים בכל הארץ, וטוב שכך. זה בהחלט יכול להיות כלי שימושי מאוד דווקא בטיולים שעורכים במרחק מה מהבית באזור פחות מוכר. טוב שיהיה בטלפון שלכם.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.
להורדה מ-App Store לחצו כאן.
וגם בדפדפן. לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים