מסמך החזון הדיגיטלי של משרד האוצר: לקדם את השינוי בתפיסת הלקוח

המשרד ממליץ לרענן מיידית את תשתיות המחשוב, להוזיל עלויות באשר הן ולהפחית את מחיר המוצרים ללקוח ● מהפכת הדיגיטל כבר כאן ואיתה מגיעים צבא של מתחרים צעירים, רעננים, יעילים ורעבים הרבה יותר להצלחה

22/11/2016 09:32
גיל נזרי, מנכ"ל DMWay. צילום: ניב קנטור

לאחרונה יצא אגף שוק ההון בקול קורא לחברות הביטוח והחברות הפיננסיות בישראל.

זהו מסמך מעניין ביותר, אשר סורק את המגמות בעידן הדיגיטלי ואת כיווני ההתפתחות הרצויים, אבל יותר מהכל דורש מחברות הביטוח עמדה פרואקטיבית על מנת לקדם את השינוי בתפיסת הלקוח, אשר רובו ככולו צריך להישען על חדשנות טכנולוגית ולא להישען על הגדלת מצבת כוח אדם והעלויות כמקובל היום.

מטבע הדברים סומנו מספר תחומים כמובילים בשינוי: המובייל, הענן, האינטרנט של הדברים ו-Big-Data & Analytics, כארבעת הרכיבים העיקריים של העולם הדיגיטלי. אבל באופן לא מפתיע תפיסת העולם החדשה מתמקדת בלקוח (אתה ואני).

ברור כי תחרותיות, פתיחות, שקיפות מלאה של שירותים וזמינות מידע ללקוח בכל שעה ובכל מקום הם צו השעה, אך כדי להשיג אותם חייבות חברות הביטוח לשדד את מערכות הליבה השונות על מנת לאפשר הפחתה בעלויות והוזלה משמעותית למחיר המוצרים מבלי לגרוע בשולי הרווח.

כניסת שחקנים חדשים

משרד האוצר מסמן את עקב אכילס המרכזי של החברות הפיננסיות באשר הן: חברות בעלות תשתיות ושירותים מיושנים יחסית, מושתתות הון אנושי רב ויקר ומספקות שירותים מורכבים וקשים להבנה לרוב הצרכנים.

החזון של האוצר כולל כמה הטבות לאילו שיבחרו בשינוי אבל גם מצביע על הסכנות לחברות שיתמהמהו:
● הקלות במתן היתרים לגופים דיגיטליים כדי לעודד כניסת שחקנים חדשים לשוק הביטוח והחיסכון.
● הקלות בדרישות רגולטוריות לגוף, שיתעתד לפעול במתכונת דיגיטלית לחלוטין.

השחקנים החדשים הם חברות הפינטק והאינסטק (Fintech/Instech): חברות סטארט-אפ מהתחום הפיננסי עם מספר קטן יחסית של עובדים (קרי עלויות תפעול נמוכות ביותר), בעלות חזון ויכולת דיגיטלית מלאה אשר משיקות את מוצריהן על גבי תשתיות עכשוויות, חדשניות ובעלות שירותים ומוצרים מבוססי machine learning ואינטלגנצייה מלאכותית.

שירותים אלו מאפשרים לבנות ארגונים יעילים וגמישים המאפשרים חיסכון רב בכוח אדם ומיקוד דינאמי בצרכי הלקוח, על מנת להתאים את השירותים ללקוח ולא ההיפך כמקובל לעיתים בענף.

לא טרנד – כן דרך חיים

ללא רעש וצלצולים מתרגשת לה ובאה מהפכה חכמה ושקטה בה מסיר משרד האוצר בחוכמה רבה את חסמי הכניסה הרגולטוריים אשר שירתו בעיקר את החברות הקיימות ובעלי המניות שלהם, ופותח את הדלת לתחרות בריאה שמחזירה את הלקוח למרכז התמונה.

בין הצעדים שיינקטו על ידי האוצר נמנו גם הנגשת כלל המידע הפיננסי והמקצועי הקיים באוצר, חיבור היזמים למומחי הידע על מנת לגשר על פערי הידע הייחודיים, וקידום שיתופי פעולה עם מיזמים ממשלתיים ופרטיים בתחום.

העולם החדש, זה עם הלקוחות החדשים, מקבל בפחות הבנה וסלחנות את העולם הישן של מוצרים ושירותים – זה עם ההרגלים של פעם. חשוב שחברות ותיקות יידעו כי תחרות בעולם כל כך דינאמי ומשתנה, יכולה לשנות סדרי עולם במהירות אדירה.

חדשנות טכנולוגית היא לא טרנד – אלא דרך חיים (אגב, היא גם איננה שקפים במצגת Powerpoint המוצגת בגאון מעל בימות הפינטק השונות בעת האחרונה). חדשנות היא בין היתר היכולת להמיר תחומים מסורתיים, ערכאיים, במערכות חכמות אוטומטיות אשר יודעות לייצר ערך עסקי מהיר ללקוח וגם לחברת השירותים.

חדשנות היא להעיז!

ושיהיה לנו בהצלחה.

הכותב הינו מנכ"ל DMWay.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים