"בתשע"ז יחריף הפער בין כמות הנתונים ליכולת לספק להם מענה"

לקראת ראש השנה, בכירים בתעשייה מסכמים את תשע"ו בהיי-טק הישראלי ומעריכים מה יקרה בשנה הבאה ● והפעם: משה לסמן, מנכ"ל ומייסד גלובל דטה סנטר

משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר. צילום: קובי קנטור ז"ל

כיצד אתה מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"השנה העברית שחלפה הייתה מוצלחת מאוד להיי-טק הישראלי בכלל ולענף ה-IT המקומי בפרט. ראינו התחלות חדשות בכל המישורים – בפרויקטים, בהיבטים של חדשנות טכנולוגית ובעיקר בטרנספומציה דיגיטלית של יותר יותר חברות וארגונים בעלי משקל במשק. המנוע העיקרי לשגשוג בארץ דומה למנוע העולמי – קיים פער בין התפוצצות הנתונים שאנחנו חווים בכל פינה בחיינו לבין היכולת לספק תשתיות, כלי עיבוד, מרחבי אחסון וכלי ניתוח לנתונים אלה".

מה צפוי לנו בשנה הבאה?
"תשע"ז תעמוד בסימן של עליית מדרגה בפער החריף בין כמות הנתונים ליכולת לספק להם מענה בכל המישורים. על המצע של הפער הזה תצמח החדשנות ויצמחו החברות והסטארט-אפים המעניינים בישראל ובעולם, הן בענף ה-IT והן בשאר ענפי הטכנולוגיה. כתוצאה מכך, נראה עליית מדרגה בצורך במרחבי אירוח ואחסון, והדבר צפוי להעצים את הצמיחה של ענף הדטה הסנטרים".

את מי היית מכתיר כאישיות השנה בתעשייה?
"הנשיא לשעבר שמעון פרס, שהלך לעולמו השבוע, הוא שראוי לתואר זה בענף ההיי-טק. כיום, כמו בכל השנים האחרונות, ממשיך הענף לקצור את הפירות יקרי הערך שגידל פרס לאורך עשרות שנים.

פרס הוא מהראשונים בישראל שהבינו את משמעותה של טכנולוגיה למדינה מודרנית. הוא פתח אינספור מדינות, שווקים, חברות וקשרים בפני ההיי-טק המקומי, העמיד את הענף בדרג העליון של העדיפויות במשק ודחף את הרוח החדשנית הישראלית לגבהים חדשים. בו בזמן, הוא הניע שילוב של אוכלוסיות מוחלשות בהיי-טק וסייע למובילות שלנו בעולם. כולנו חבים לפרס חוב גדול".

מה אתה מאחל לתעשייה בשנה הקרובה?
"אני מאחל לתעשייה להעמיק את השילוב שלה בתוך העשייה הכללית במדינה, באופן שייצור מינוף מיטבי לחברה הישראלית, יקדם יצירה של שווקים חדשים והעמקת חדירה בשווקים קיימים, ויביא את הענף להישגים טכנולוגיים ועסקיים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים