איך להיות מנהיג טכנולוגי מצליח?

כמה טיפים למנהלים כיצד לקדם את העסק ולהגדיל את הרווחים שלו, וכמה טעויות בולטות של מנהלים חדשים שכדאי להימנע מלעשות אותן

טאלנטים - זקוקים לסביבה דיגיטלית תומכת. צילום אילוסטרציה: BigStock

מנהיגות בהיי-טק מזוהה בדרך כלל עם שימוש משוכל בטכנולוגיה. אבל תפיסות ניהול חדשות מרחיבות את היריעה וטוענות שמנהל חייב להיות בעל תכונות נוספות, שיביאו אותו לממש את מה שמצפים ממנו: קידום העסק והגדלת הרווחיות. אתר IDG פרסם באחרונה כמה טיפים למנהלים שרוצים להצליח.

מנהלים מצליחים צריכים להביא את העסק להישגים גבוהים, משום שהם יודעים לזהות את האנשים המתאימים שהם שוכרים – אנשים בעלי רוח יזמות, שיכולים לעשות חדשנות. אותם מנהלים יודעים שהמפתח לבניית צוות מוצלח הוא הרגע הקריטי שבו מקבלים החלטה: מתאים או לא מתאים.

מנהיגים טכנולוגיים יודעים להעצים אחרים. הם מייצרים סביבה של חדשנות ומעודדים את הקבוצות לפתור בעיות עסקיות קריטיות, ומחפשים כל הזמן דרכים להסרת חסמים, כדי להאיץ את קצב העמידה בפרויקטים ולהביא למימוש ההחזר על השקעות. תכונה נוספת שמאפיינת מנהיגים טכנולוגיים היא שמדובר באנשים מאוד שיתופיים ומהווים דוגמה לאחרים, שיחקו אותם תוך כדי שימוש מושכל בטכנולוגיה.

מנהיג טוב יודע לזהות הצטיינות של עובדים במחלקות מסוימות, הוא מכיר את תהליכי העבודה בארגון ובכך תורם להעצמת עובדים ושימורם.

אלה הן התכונות העיקריות שמאפיינות מנהיגים טכנולוגיים, ומומלץ ללמוד ולחקות אותן.

חמש הטעויות שכדאי למנהלים חדשים להימנע מהן

כיצד מנהל טכנולוגי חדש יכול להצטיין? בין היתר, על ידי הימנעות מעשייתן של כמה טעויות שמנהלים חדשים נופלים בהן פעמים רבות.

טעות ראשונה שנפוצה בקרב מנהלים היא שהם לא מקדישים מספיק זמן לשבת עם העובדים כדי ללמוד לעומק את התהליכים והעבודה, ברמת המיקרו ולא ברמת המקרו. אין די בפגישות קבועות מראש ובישיבות סטטוס.

למרבה הצער, הסטטיסטיקה מראה שרוב המנהלים החדשים מסתפקים בלימוד התפקיד החדש על ידי קריאת תיאור התפקיד שלהם.

העובדים צריכים ליזום שיחות ולשתף את המנהל כמה שיותר בפרטים השונים, כדי שידע לקבל את ההחלטות הנכונות. עליהם ליזום איתו שיחות ציפיות, כדי להיות בטוחים שהם וגם הוא מבינים מה היעדים ולאן צריך לשאוף. כמנהל חדש, חשוב שהוא יהיה שותף לציפיות העובדים וידע לעודד אותם.

מנהל חדש צריך ללמוד איזו פוזיציה תופסים העובדים שלו כשהם באים לישיבות. אם הם ממוקדים יותר מדי בדברים פונקציונליים ולא בעבודת הצוות, יש סיכוי סביר שלא תקבל בסוף דו"חות אמינים על ביצועים, כי לא תדע מה לדרוש.

יש למדוד עובדים לא רק על מיומנות טכנית אלא גם על ראייה אסטרטגית, שהיא חלק מהקבוצה. תפקידך כמנהל חדש הוא להראות להם איך הם מרחיבים את נקודת המבט שלהם, להגדיר ציפיות ולסייע להם.

בארגונים גדולים, היחסים בין הצוותים הם אופקיים. כלומר, בתוך הצוות עצמו או עם אלה שהם מדווחים לו ישירות. כמנהל חדש, רצוי שתיזום מדי פעם היכרויות רוחביות בתוך הארגון, להגברת שיתוף הפעולה.

עצה נוספת היא ניסוח וארגון נכון של משוב כדי שתקבל את התשובות הנכונות והדבר הכי חשוב: אל תשדר מיד מסר שאתה מחזיק הכול אצלך. תלמד להאציל, לשתף ולחלוק עם אחרים. אלה הם דברים חשובים, שיכולים לעשות את ההבדל בין רווח להפסד.

השורה התחתונה: מנהלים מצליחים, שמאופיינים כמנהיגים, עושים שימוש מושכל בטכנולוגיה, אבל מקדישים מאמצים רבים לשימור ההון האנושי ולאיתור מצוינות, ונמנעים מלעשות טעויות בתחילת הדרך. לקרוא ולשמור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים