הקוקפיט של המשק

הפעם מארח הנמר במדורו את הגור שלו, בן פלד, שיחד עם בכירים בהיי-טק וסטארט-אפיסטים מישראל השתתף בוועידה המוטסת הראשונה בעולם, שהמריאה לסן פרנסיסקו ● לצד הדברים המוכרים בטיסות, נשמעו במהלכה דיונים והערכות על עתיד התעשייה

07/04/2016 10:49
נצפו מימין: רותי שמחה, שותפה כללית ב-ויולה קרדיט, מנהלת ומייסדת קרן האשראי הטכנולוגי הגדולה בישראל; יובל שחר, מייסד קרן מרקר, היזם הסדרתי שמוביל את הקרן ובמקביל משמש כשותף ב-Innovation; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, עורך דין, שותף ב-JVP Labs ובמשרד עורכי הדין HFN, ומוביל בתוכנית לימודיי הסייבר אוניברסיטה תל אביב; דרור נחומי, שותף ב-NVP - אחת הקרנות הגדולות בעמק הסיליקון, מאדריכלי מכירת ראבלו לאורקל בחצי מיליארד דולר; ורמי ברכה, שותף-מנהל בקרן פיטנגו, מהשותפים הבכירים בקרן, שמכר חברות כמו דיון נטוורקס, מובייל אקסס, די בי מושן ואנוביט

השבוע התקיימה, זו הפעם הראשונה, הוועידה המוטסת של כלכליסט, יונייטד איירליינס (United Airlines) ובנק הפועלים. המטוס, שהיעד שלו היה סן פרנסיסקו, נשא את מיטב המומחים והחדשנות הישראלית אל עמק הסיליקון.

נכחו שם נציגים מחברות היי-טק, סטארט-אפים כחול לבן, קרנות הון-סיכון, גורמים מהאקדמיה ועוד רבים וטובים, שטסו על מנת לייצג את בשורת ההיי-טק שלנו בסן פרנסיסקו. בהשאלה מהביטוי המפורסם, היה זה הקוקפיט של המשק.

בוועידה השתתפו יותר מ־200 משקיעים, יזמים, מייסדים ומנכ”לים של חברות היי-טק, שעלו כולם על המטוס של יונייטד איירליינס, שהשיקה את הקו לסן פרנסיסקו לפני כמה ימים. הקשר בין התעשיות המתקדמות בישראל ובעמק הסיליקון הוא אחת הסיבות המרכזיות להשקת הקו.

בין משתתפי הוועידה המוטסת נצפו שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. עוד עלו על המטוס, בין היתר, זיו אבירם, מייסד ומנכ”ל MobilEye; אורן שגיא, מנכ”ל סיסקו ישראל; שחר וייסר, מנכ”ל ומייסד Gett; מודי רוזן, השותף המייסד בקרן מגמה; גיל שווייד, מנכ”ל צ’ק פוינט (Check Point); ד"ר נמרוד קוזלובסקי, עורך דין, שותף ב-JVP Labs ובמשרד עורכי הדין HFN, ומוביל בתוכנית לימודיי הסייבר אוניברסיטה תל אביב; אבי כוכבא, מנהל חטיבת החדשנות ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים; תא"ל (מיל') נדב צפריר, לשעבר מפקד יחידה 8200, מייסד שותף ומנכ"ל Team 8; והיזם הוותיק דב מורן.

במהלך הוועידה, לצד האוכל, הסרטים ושאר הדברים שיש בכל טיסה, נישאו דברים מפי בכירים בתעשייה, ששוחחו על העתיד שלה, כולל פאנל שעסק בשאלה: "האם בועת ההיי-טק תתפוצץ?"

בסן פרנסיסקו ובעמק הסיליקון נפגשו משתתפי הוועידה עם ג'ון צ'יימברס, היו”ר המיתולוגי של סיסקו, ועם תומר קגן, מנכ”ל ומייסד מנוע החיפוש לאפליקציות Quixey. כמו כן, הם ביקרו במשרדי Coursera – חברה בתחום ה-E-Learning שהוקמה על ידי הישראלית פרופ’ דפנה קולר, בגוגל (Google), ב-WeWork וב-UpWest Labs, ונפגשו עם משקיעים מקרנות הון-סיכון מובילות בעמק הסיליקון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים