להציל את כדור הארץ ואת האנושות

כלכלנים צופים כי עד 2030 אנרגיות ירוקות יוכלו לספק 100% מצורכי האנרגיה העכשוויים של ארצות הברית, ועד 2035 - החשמל יהיה חופשי וחינמי, כמעט כמו שיחה בטלפון הסלולרי היום ● קבלו טכנולוגיה שעוד תשנה את האנושות

אנרגיה נקייה, שתשנה לחלוטין את העולם המתפתח. צילום: BigStock

חשבו כמה דו-תחמוצת הפחמן לא תיפלט לאוויר, אם כל צורכי האנרגיה של האנושות על כדור הארץ יסופקו באנרגיה "ירוקה". זה אכן יכול להתרחש בזכות הטכנולוגיות לייצור אנרגיה ירוקה.

פריצת הדרך הגדולה בתחום האנרגיה הירוקה בשנת 2015 לא הייתה הסכם האקלים שנחתם בפריז בין 196 מדינות להפחתת הפליטה של דו-תחמוצת הפחמן, אלא דווקא החלטת המחוקקים בארצות הברית להמשיך את תוכנית זיכויי המס על ייצור אנרגיית רוח ואנרגיה סולרית לעוד חמש שנים. הסכם זה עשוי לקדם ולהאיץ את תחום הטכנולוגיות לייצור אנרגיה ירוקה בכל רחבי הגלובוס.

מיזמים של ייצור אנרגיית רוח ואנרגיה סולארית צומחים בקצב אקספוננציאלי, והתקנות של מתקני אנרגיה כאלה מכפילות את עצמן תוך ירידת עלויות גדולה. הערכות של אנליסטים מדברות על הפחתת עלויות ההתקנה בחצי עד שנת 2022 בארצות הברית, מה שיפחית גם את זמן החזר ההשקעה לפחות מארבע שנים עבור הצרכנים. עד 2030, צופים כלכלנים, אנרגיות ירוקות יוכלו לספק 100% מצורכי האנרגיה העכשוויים של ארצות הברית. עד 2035 – החשמל יהיה חופשי, חינמי, כמעט כמו שיחה בטלפון הסלולרי היום.

זיכויי המס על ייצור אנרגיות מתחדשות יאיץ את התהליך ויבטיח אותו. באתר בלומברג (Bloomberg) פורסמה לא מכבר הערכה, שהארכת הסכם הזיכויים תספק למשק האמריקני תוספת של 20 ג'יגה-ואט של אנרגיה סולארית. "ארצות הברית הייתה אחת המשקיעות הגדולות בעולם באנרגיות מתחדשות, וההסכם הזה הוא כמו להוסיף 'לסיר' עוד אמריקה שלמה של אנרגיה סולארית", נכתב.

ובעולם? נתחים שלמים של כוכב הלכת שלנו, שאין להם עדיין חיבורי חשמל, עתידים "להידלק" בשנות 2020 המוקדמות, כשלרשותם עומדת כמות בלתי מוגבלת של אנרגיה נקייה, שתשנה לחלוטין את העולם המתפתח – ואת כדור הארץ כולו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים