"על סטארט-אפים לעבור מחשיבה מקומית בקנה מידה קטן – לדומיננטיות כלל עולמית"

"אנחנו מחפשים חברות עם רעיון בשל, שעברו גלגול בשוק ומוכנות לקראת גיוס גדול יותר וצמיחה בארץ ובחו"ל", אמר נבות וולק, המנהל החדש של האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל

נבות וולק, מנהל האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל. צילום: יח"צ

לפני ימים אחדים הסתיים המחזור הראשון שלך כמנהל האקסלרטור הישראלי של מיקרוסופט ונצ'רס. איך אתה מסכם אותו?
"המחזור הראשון היה מאוד מוצלח מבחינתנו, כאשר אנחנו נותנים דגש לחיזוק סטארט-אפים קיימים ונותנים להם כלים לגדול הלאה. יש היום הרבה מאוד סטארט-אפים בישראל ויחסית קל יותר לגייס גיוס ראשוני מאשר להצליח לגייס ל-Round A שזה בדרך כלל גיוס של בין מיליון דולר לשלושה מיליון. האתגר הגדול ביותר של סטארט-אפ היום, הוא לגדול מהר או שלמרבה הצער הוא מת לאט – ואנחנו רוצים לתת לו כלים לצמיחה מהירה".

איך באה לידי ביטוי העזרה שלכם לסטארט אפים?
"אנחנו מסייעים לסטארט-אפים שלנו לגדול בארץ ובמיוחד בחו"ל. התוכנית של מיקרוסופט (Microsoft) פרוסה במגוון מדינות, וכולם לקוחות החברה בדרך כזו או אחרת. אנחנו עוזרים לחברות שלנו למצוא אתרים לבצע פיילוטים, למצוא לקוחות חדשים, למצוא שותפים עסקיים להרחבת מעגל הפעילות שלהם, ונעזרים באירועים בינלאומיים שמיקרוסופט לוקחת חלק בהם, להדגיש את הפעילות החדשנות של הסטארט-אפים שאנחנו תומכים בהם".

איך אתה רואה את תופעת ריבוי האקסלרטורים בישראל?
"אני חושב שכל גוף שרוצה לעזור לחברות טכנולוגיות בישראל זה דבר מבורך ועוזר לקדם אנשים וחברות, אנחנו שמחים לשתף פעולה עם מקבילים שלנו שרובם נמצאים בשלבי גיוס סיד אצל חברות – כך אנחנו יכולים להשלים אותם במובנים רבים"

מה אתם עושים בתוכנית שלכם?
"במחזור הנוכחי של האקסלרטור חל מעבר מתפישת ה-Accelerator לתפישת ה-Scalerator. תכנית ה-Scalerator כוללת את כל ההיבטים והמרכיבים הדרושים לבניית חברה חזקה ויציבה: החל מהדרכה וקואצ'ינג למנכ"ל, דרך פיתוח תרבות ארגונית וגיוס צוות, גיוס לקוחות מואץ ועד בניית מותג ופיתוח תכנית שיווק. זהו השלב שבו מתרחש המעבר מחשיבה מקומית, בקנה מידה קטן – לחשיבה בגדול, בקנה מידה של דומיננטיות כלל-עולמית, וזה בדיוק המקום בו מיקרוסופט יכולה לספק ערך מוסף משמעותי".

מי השתתף במחזור העולמי האחרון?
"כ-350 חברות מישראל ומ-27 מדינות נוספות הגישו מועמדות למחזור השביעי וביניהן חברות מארצות הברית, בריטניה, סינגפור, ספרד, הודו, פקיסטן, גרמניה, שוויץ, דנמרק, מקסיקו, צרפת, טורקיה וסין. מתוכן נבחרו 13 חברות מתחומים מגוונים וביניהם: האינטרנט של הדברים, מסחר אלקטרוני, מזל"טים, תיירות, מדיה, פרסום ושיווק, רפואה, אגרי-טק, IT ועוד".

מי יכול להגיש מועמדות לאקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס?
"אנחנו מחפשים חברות עם רעיון בשל, שעברו גלגול בשוק ומוכנות לקראת גיוס גדול יותר. מתוך החברות שהיו בכל המחזורים של התוכנית עד היום (למעלה מ-80), 83% כבר הצליחו לגייס, וזה מספר מאוד גבוה שאנחנו גאים בו. אנחנו מחפשים טכנולוגיות טובות וצוותים מוצלחים, אנחנו פונים למגוון תחומים ועומדים בפני מחזור חדש של רישום, ואני מזמין חברות שמעוניינות להצטרף להירשם ונשמח לבדוק את ההתאמה של שני הצדדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים