אחרי ה-IoT מגיע המונח החדש בשוק: BoT

האינטרנט של הדברים מאפשר לבנקים להיות נוכחים יותר בחיי לקוחותיהם בדרכים שהן יעילות יותר, רלוונטיות ומרתקות בהרבה

טכנולוגיית האינטרנט של הדברים החדשה

ה-IoT (האינטרנט של הדברים) הגיע בגדול ולכל מקום, ועכשיו גם בנקים מעצבים את מוצריהם ושירותיהם החדשים בעזרתו ומתוך מטרה להפוך את חיי הלקוחות שלהם לקלים יותר, בטוחים יותר ואפילו בריאים יותר.

להדגמה מעשית של BoT (ר"ת Banking of Things), ראו את הווידיאו המצורף, בו מוצגים שלושה מכשירים, שיתוארו להלן ושמעידים על המגוון המדהים של כיוונים שבנקים יכולים ללכת עם טכנולוגיית האינטרנט של הדברים החדשה.

Withing Scale – מד-משקל לאדם המתחבר לטלפון הנייד שלכם, מאפשר לנהל מעקב אחר משקלו של המשתמש, או אחרי מדד מסת הגוף שלו וכדומה, ולהגדיר מטרות אישיות, כמו למשל להוריד חמישה קילוגרמים. USBank בוחן כיצד לסייע ללקוחות הבנק לעמוד בהתחייבויות שלהם לעצמם, וזאת על-ידי פתיחת כרטיס מתנה מתגמל בכל פעם שאחת המטרות של המשתמש הושגה.

Automatic– מכשיר שמתחבר ליציאה מיוחדת במכונית, מאפשר למשתמש בו לעקוב אחר התנהלות כלי הרכב באמצעות האינטרנט. העזר החיוני הזה מסייע לאבחן בעיות מנוע, זוכר היכן החניתם את המכונית וקורא לעזרה בשעת תאונה. כשהמשתמש מחובר לאפליקציה, שמחוברת לגורם האחראי לטיפול במכונית, יכול היישום אפילו להבחין שהגיע הזמן להחלפת השמן במכונית, ולהזמין אותו בעבורכם כך שיישלח אל בית המשתמש.

ORBneXtמכשיר שמונח על שולחן העבודה שלכם ונמצא תמיד בפעולה. בזמן אמת שולח המכשיר רמזים חזותיים למידע חשוב שברצונכם לעקוב אחריו. אם, לדוגמה, מזג האוויר מתקרר, ה-ORBneXt הופך לכחול. ביכולת המשתמש לעקוב למעשה אחר כל דבר באמצעות ה-ORBneXt שלו, וכאשר חשבון הבנק מקושר ל-ORBneXt, יכול המשתמש לראות מתי נעשית הפקדה ומתי מגיע הזמן לתשלום של חשבון מסוים, כך שהוא יכול לשלם אותו במועד וללא איחורים מיותרים.

האפשרויות לשימוש בטכנולוגיית האינטרנט של הדברים הן פשוט אינסופיות. תארו לעצמכם תרחיש שבו יש ללקוחות אמצעים שישגרו אליהם התרעה כשמגיע הזמן לחדש מכשירים במטבח שלהם, או כאשר נדרשת עבודת תחזוקה למכשירי חשמל ביתיים שברשותם וכיוצא בזאת.

האינטרנט של הדברים מאפשר למערכת ניהול כספים אישית המוצעת על-ידי הבנק למיין את כל ההוצאות הקרובות, כולל חשבונות חוזרים, באמצעות שיקולי השפעה פיננסית ואפשרויות עדיפות, ולהציע ללקוחות אופציות לניהול אופטימלי של הכסף שלהם. האמצעים המתקדמים הללו יכולים גם לקבוע אם הלוואה אישית לטווח קצר או הלוואה להון הביתי, תהיה מועילה לצורך תשלום הוצאות בלתי צפויות, ולספק ללקוח את ההצעות הטובות ביותר הקיימות שמהן יוכלו לבחור את זו המועדפת עליהן.

האינטרנט של הדברים מאפשר לבנקים להיות נוכחים יותר בחיי לקוחותיהם בדרכים שהן יעילות יותר, רלוונטיות ומרתקות בהרבה. כפי שבנקים מתכוננים לתרחישי עתיד באמצעות הפינטק, כך הם צריכים לשקול ברצינות לגייס את סיועו המרשים של האינטרנט של הדברים לטובת השינוי הדיגיטלי שלהם.

הכותבת היא אדריכלית פתרונות למודיעין ותובנות לקוחות בקבוצת TCS Digital Software & Solutions.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים