BAZZ: שומרים עלינו בדרכים

ההפרעות לנהג במהלך הנסיעה מובילות על פי הסטטיסטיקות בעולם לכ-25% מכלל התאונות, והנזק הכלכלי נאמד ב-175 מיליארד דולר רק בארצות הברית ● הכירו סטארט-אפ ישראלי חדש שמציע פלטפורמה שמאפשרת שימוש ללא ידיים בטלפון החכם

בלי ידיים! BAZZ

שימוש בטלפון החכם שלנו במהלך נהיגה הפך לאחד הגורמים המובילים לתאונות דרכים ובמקרים רבים כתוצאה מכך למוות. ההתמכרות לטלפון החכם שלנו לא נפסקת גם במהלך הנהיגה, ויש מחקרים פסיכולוגיים אשר באים להסביר מדוע אנחנו מתקשים להתעלם מהודעות במגוון אפליקציות שאנחנו עושים בהם שימוש.

ההפרעות לנהג במהלך הנסיעה מובילות על פי הסטטיסטיקות בעולם לכ-25% מכלל התאונות, והנזק הכלכלי נאמד ב-175 מיליארד דולר רק בארצות הברית.

סטארט-אפ ישראלי חדש בשם BAZZ מציע פלטפורמה שמאפשרת שימוש ללא ידיים בטלפון החכם, הקראת ושליחת הודעות באמצעות הקול וכן הפעלה של אפליקציות באותה צורה, כאשר הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו מסתכלים על הדרך ואוחזים בהגה.

למערכת יש שני מצבי פעולה: כל הזמן – המערכת פועלת ללא הפסקה וללא קשר לנהיגה. בזמן נהיגה – המערכת תופעל רק בזיהוי מצב נהיגה. כמו כן, כל הודעה שהושמעה במערכת מזכה בנקודה, כאשר בהמשך נקודות הזכות יאפשרו הטבות.

אלי פולק, מנכ"ל ומייסד החברה, מסביר כי "BAZZ תוכננה ככל שאפשר לעשות שימוש במגוון שפות: אנגלית, ספרדית ועברית, ומהווה פתרון לנהגים פרטיים כאשר יש לנו פתרונות לניהול ציי רכב. האפליקציה קיימת כיום על מכשירי אנדרואיד ומאפשרת לשמוע את ההודעות מהתקני הבלוטות' (Bluetooth) ולעבוד עם מערכות ניווט באופן מלא וללא הפרעה".

פולק מוסיף כי "יש מגוון דרכים להגיב להודעות ועדיין להישאר מרוכזים בדרך. BAZZ מותאמת עבור אוכלוסיות נוספות: כבדי ראיה, בעלי מקצוע ששתי ידיהם עסוקות (ספרים, טבחים, מכונאים ועוד) וכל מי שנוח לו לשמוע את ההודעות בצורה קולית".

בכל הנוגע לשיתופי פעולה מסביר פולק כי "אנחנו פועלים עם עמותת אור ירוק ונכנסים לשיתופי פעולה עם חברות מסחריות שהפנימו את החשיבות בצורך להשתמש בטלפון חכם במהלך נהיגה אך בדרך בטוחה. אנחנו יכולים לתת להם ערך מוסף בעזרת שמירה על נהגים ומידע נוסף עליהם".

נקודת מבט

BAZZ מציעה פתרון חכם וחשוב לכל נהג. כולנו מכירים את התחושה והצורך להיות זמינים, אך בזמן נהיגה הדבר עלול לעלות לנו בחיינו.

ישנם פתרונות מגוונים לשימוש בטלפון חכם בנהיגה, חלקם על גבי מכשירים נוספים לרכב, והפתרון של BAZZ קל וזמין ואינו דורש מורכבות ביישום. הצלחת החדרת המוצר תאפשר לחברה מתן שירותים נוספים לחברות ונהגים, ממנה תוכל החברה לייצר מודל עסקי מוצלח.

גם אם השימוש באפליקציות קוליות לא נוח לעיתים בגלל רעשי חוץ, או זיהוי שגוי לעיתים, נהגים חייבים לאמץ אותן על מנת לשמור על חייהם. מומלץ לחברה להצטרף לפעילויות ממסדיות של משרדי תחבורה ברחבי העולם, וכן לשתף פעולה עם רשתות רדיו דוגמת גלי צה"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים