Content Marketing וסיבות לתחזק בלוג מקצועי באופן קבוע

שיווק באמצעות תוכן יוצא מנקודת הנחה שלא מספיק לכתוב תוכן מעולה - צריך גם לדעת להפיץ אותו בערוצים הנכונים ● למעשה, ההפצה היא בערך 50% מהגורם להצלחה ● חלק א'

דניאל זריהן, מקדם אתרים ומתחזק בלוג מקצועי בתחום

אם אתם נמצאים בעולם האונליין, סביר להניח ששמעתם הרבה לאחרונה את המושג Content Marketing, או "שיווק באמצעות תוכן". מעבר לסיסמה הקליטה יש כאן פוטנציאל משמעותי לביסוס השם שלכם או החברה שלכם כמובילי דעה, וכן אמצעי לגיוס לקוחות וכמובן הגדלת רווחים בעסק.

Content Marketing – על קצה המזלג

שיווק באמצעות תוכן יוצא מנקודת הנחה שלא מספיק לכתוב תוכן מעולה – צריך גם לדעת להפיץ אותו בערוצים הנכונים. למעשה, ההפצה היא בערך 50% מהגורם להצלחה. בתור בעלי עסק או מנהלי שיווק עליכם לדעת למצוא את קהל היעד שלכם באינטרנט, ולהגיש לו על מגש של כסף את התוכן שהוא צמא אליו – בין אם זה מאמר או מדריך כתוב, תמונות, מוצרים, וידיאו ועוד.

כך למשל, אם אתם מקדמים עסק שיש בו דגש רב על הפן הויזואלי (למשל – כל מה שקשור להפקת אירועים, חתונות וכו'), פינטרסט (Pinterest) יכולה להיות פלטפורמה מצוינת לשיווק שלו, במיוחד בקרב נשים בחו"ל. במידה והמוצר או השירות שלכם פונה יותר למגזר העסקי, אולי כדאי להשקיע את רוב המאמצים דווקא בלינקדאין (Linkedin).

בלוג מקצועי – אחת הדרכים הטובות להגיע לקהלים חדשים

יש כמה וכמה סיבות להשקיע בתוכן באתר שלכם, להלן כמה מהן:

● בניית אוטוריטה
אוטוריטה, או סמכות – זה משהו שנבנה לאורך זמן ולא משהו שניתן לזייף או לקנות בכסף. סמכות, בעיקר בתחום האונליין, היא אחד האפיקים שיותר כדאי להשקיע בהם. למעשה מדובר בבניית מוניטין מקצועי באינטרנט (וגם מחוצה לו). אנשים נוטים לרכוש מוצר או שירות מאנשים שהם סומכים עליהם. לכן, ככל שתיראו אמינים ומקצועיים יותר בעיני קהל יעד פוטנציאלי, אפילו אם הוא לא מכיר אתכם באופן אישי, כך יגדלו הסיכויים שהם יהפכו ממתעניינים ללקוחות.

השקעה בתוכן סופר-איכותי ומקצועי, כזה שמאפשר לכם להפגין ידע רב בתחום שלכם, בונה לאורך זמן את הסמכות שלכם באינטרנט, מייצר לכם קהל אוהדים שגדל בהתמדה, ובסופו של דבר מגדיל לכם את ההכנסות.

● קידום אורגני
העסק שלנו פונה אמנם לאנשים בשר ודם, אבל כדאי גם לקחת בחשבון את אחד מערוצי התנועה הגדולים ביותר בעולם – הלוא הוא מנוע החיפוש של גוגל (Google). עדכון האתר של העסק עם תוכן מקצועי ורב-ערך, חיוני לא רק לבניית קהל לקוחות אלא גם לקידום האתר בגוגל (ובמנועי החיפוש בכלל). גוגל לא אוהב אתרים שמעלים אבק, אלא אתרים פעילים, שמתעדכנים על בסיס קבוע עם תוכן שרלוונטי לקהל יעד ספציפי. תחזוק בלוג מקצועי לאורך זמן יבטיח לכם שני דברים:
•    הגדלת הפוטנציאל להיחשף בגוגל (ככל שיש יותר נושאים באתר, כך הוא יותר נגיש לחיפושים שונים הרלוונטיים לתחום שלכם).
•    גוגל ברוב המקרים יעדיף לדרג את האתר שלכם על חשבון מתחרים שלא מעדכנים תוכן בכלל. למה ברוב המקרים? כי גוגל מתבסס על המון פרמטרים לדירוג אתרים (מעל 200) ולא רק תוכן.

● נתינת ערך לאחרים
קארמה חשובה לא רק בחיים, אלא גם בעסקים. עצם העובדה שאתם מייצרים ערך רב עבור אחרים, תחזור אליכם בצורה כזו או אחרת, גם מבלי לנקוט בשיטות שיווק אגרסיביות. על ידי כתיבת בלוג יש לכם הזדמנות לחשוף סודות מקצוע (אבל לא הכל, כמובן), לייצר טיזרים ולתת לאחרים סיבה לפנות אליכם על מנת לקבל מידע נוסף או שירות. כמו כן, במידה והבלוג משרת נאמנה קהילת גולשים מסוימת, לאט לאט הוא יתחיל לצבור שיתופים וקישורים טבעיים מרחבי האינטרנט, ולמעשה יהיו לכם "שגרירים" קטנים ברחבי הרשת שיעזרו לכם להפיץ את התוכן והידע שלכם הלאה.

● זה מגדיל את הביזנס
על פי סקר שערכו באתר HubSpot, ישנה קורלציה הדוקה בין תדירות פרסום מאמרים בבלוג לבין גיוס לקוחות לעסק. חברות שמעדכנות את הבלוג המקצועי שלהן בתדירות גבוהה יותר – מגייסות יותר לקוחות בעזרתו. יחד עם זאת אני מוכרח לסייג ולומר – השתדלו לא לעדכן רק לשם העדכון, חשוב להקפיד ולשמור על רמה גבוהה של תכנים, גם אם זה בא על חשבון תדירות הפרסומים (לדעתי האישית).

● מעודד שיתופים ברשת
בלוג זאת פלטפורמה מצוינת והבסיס ל-Content Marketing. אנשים נוטים הרבה יותר לשתף תכנים שנותנים ערך, מאשר תכנים בעלי אופי מסחרי מובהק. לכן, וכפי שנאמר מקודם, מאמרים מקצועיים בתחום שלכם, שבאמת נותנים טיפים ועוזרים לקהל שלכם, בסופו של דבר ישותפו על ידי אחרים ויביאו לכם קהל יעד נוסף.

● מאפשר לקיים דו שיח עם הקהל שלכם
בלוג אינו דבר חד-כיווני בהכרח. מומלץ מאוד לאפשר לגולשים שלכם להגיב, גם על מנת לקבל פידבקים וגם בכדי לקבל השראה ורעיונות כיצד ניתן לשפר את השירות או המוצר שלכם.

● פותח צוהר לשיתופי פעולה עסקיים
מהנסיון שלי, בלוג מקצועי מאפשר לכל מיני אנשי מפתח בתעשייה שלכם למצוא אתכם, בין אם בעזרת גוגל, ברשת חברתית או בכל ערוץ אחר, ולפנות אליכם לצורך שיתוף פעולה כזה או אחר. ללא בלוג וללא החשיפה הזו, הסיכוי שדבר כזה היה קורה הינו נמוך בהרבה.

הכותב הינו מקדם אתרים ומתחזק בלוג מקצועי בתחום.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. fisherronal

    אני סובר שמאוד חשוב הליך שיווק וקידום אתרים במנועי חיפוש, ישנם הרבה מאמרים שצריך לקרוא כדי להבין את טיב הנושא, מסכים עם כל מילה. כל הכבוד

  2. fisherronal

    אניח חושב שזה מאמר מאוד מקצועי לגבי קידום אתרים אורגני, ממש אהבתי, תודה.

  3. אריק

    אני חושב שבלוג הוא חלק שבו מרים גם את רמת הידע של אותו העסק, מאמר מעניין, תודה.

  4. שטיק

    מסכים לגמרי עם מה שנאמר פה - בלוג זה חלק חשוב מכל המערך ההפצה וגם המראה של העסק ללקוחות - הרי לא היית מצפה לקבל לקוח שלא יעשה עליך שיעורי בית ?

  5. איציק עגם

    דניאל, מסכים איתך לגמרי. בסופו של דבר, מה שבאמת מביא לקוחות ללא שום מאמץ זהו שילוב של מקצועיות ותוכן טוב.

אירועים קרובים