BI אנליטי: ההספדים היו מוקדמים מדי

מנמ"רים ומנהלים למדו, אולי בדרך הקשה, שאוסף של מידע, מסודר ומובנה ככל שיהיה, עדיין לא מאפשר להפוך אותו לכלי שבעזרתו יכול הארגון להעצים את ההזדמנויות העסקיות שלו ● על כן, ה-Big Data לא נעלם, אלא זז למקום שהוא ראוי לו בשרשרת הטכנולוגית-ניהולית של הארגון

תראו מי חוזר ובגדול! BI

לפני כשנתיים פרסם המגזין Harvars Bussiness מאמר מתריס, שעיקרו היה הציפיות המוגזמות מטרנד ה-Big Data. כותבי המאמר ציינו כי ההתרגשות הרבה שנוצרה סביב טרנד ה-Big Data, גרמה לכך שהיא עוררה ציפיות מוגזמות אצל מנהלי הארגונים. התוצאה היתה שחלק מהם נכנסו להשקעות ענק, שבסופו של דבר לא הניבו את המשימה המרכזית שמקבלי ההחלטות מצפים לקבל בסופו של דבר. כידוע ה-Big Data נועד להצביע על תופעת התפוצצות המידע שקיימת במרבית הארגונים, ולהציע כלים ספציפיים להתמודד איתה. באופן לא רשמי עומעם המעמד של ה-BI, ובמקומות שונים כבר היו הערכות שהתחום הזה מת. אותו מאמר שנכתב כאמור לפני שנתיים, יצא נגד מגמה זו.

כיום, בסוף 2015 ,נראה כי כותבי המאמר דייקו באחוזים גבוהים בתחזיות שלהם. חברת המחקר גרטנר (Gartner), הסירה מרשימת הנושאים החמים לשנת 2015 את תחום ה-Big Data, ולא במקרה. זה לא אומר שהיא סבורה שהוא נעלם, אבל לדעתה, כובד המשקל שלו בהשקעות של ארגונים צריך לקבל פרופורציה.

לחוקרי גרטנר כמו גם לאנליסטים אחרים יש הסבר מדוע חלק מההנהלות רואות ב-Big Data השקעה כושלת. האשמה לטענתם היא בארגון עצמו, שלא מטייב את המידע שלו ולא מטפל בו בצורה נכונה. כך יצא שארגונים רבים שנכנסו להשקעות ב-Big Data קיבלו את אותו מידע שלא ניתן להפיק ממנו תועלת, רק בצורה אחרת.

הארגונים חשים חוסר שביעות רצון

מחקר של קאפג'מיני (Capgemini) שנערך לא מכבר, הראה שרבע מהמשיבים שעשו השקעות ב-Big Data אמרו שהם מרוצים מההשקעות שלהם ורק 10% אמרו שהם מרוצים מאוד. כלומר למעלה מ-60% מהארגונים חשים חוסר שביעות רצון מההשקעות שלהם ב-Big Data.

אבל באופן די מוזר, דווקא לאור האכזבות של הנהלות ארגונים מ-Big Data, עדיין כל התחזיות מדברות על צמיחה של התחום.

לפי גרטנר, ההשקעה ב-Big Data תגיע בשלוש השנים הבאות ל-100 מיליארד דולר, ויש לכך הסבר: מנהלים רבים מודים כי למרות כל ההסתייגויות, הם חוששים שהחברה שלהם תאבד יתרון תחרותי ללא אסטרטגיה של Big Data.

העמעום סביב הייפ ה-Big Data מחזיר חזרה אל ראש הפירמידה את ה-BI הישן והטוב כמארג אחד גדול, שמאפשר התייעלות עסקית ומימוש פעולות אנליטיקה אמיתיות.

ההבטחה של Big Data לאפשר להנהלות לטייב את המידע ולקבל החלטות טובות יותר אינה שייכת למעשה לעולם ה-Big Data, אלא לתחום של הצפת ערך עסקי ממידע שקיים בארגון.

BI ואנליטיקה חוזרים למרכז הבמה

שאלות כגון כיצד מושפעים העסקים מאירועים מסוימים מבוססי מידע, נראים מעורפלים כאשר בודקים אותם בעזרת כלי Big Data ולא BI. אלו הן תובנות המאפיינות חברות שרוצות כל הזמן לחדש ולנצח, על ידי מיצוי הערך העסקי המקסימלי של המידע.

אם כך, BI ואנליטיקה חוזרים למרכז הבמה. מקבלי ההחלטות מבינים שארגונים חייבים להמיר את המידע שלהם למסגרת קבילה, המאפשרת לנצל את המידע בצורה יעילה ובעיקר חוקית ברמה המשפטית. זה תחום שהיה שייך מאז ומתמיד ל-BI .

שורה תחתונה: ה-Big Data לא נעלם, אלא זז למקום שהוא ראוי לו בשרשרת הטכנולוגית-ניהולית של הארגון, ואילו ה-BI הישן והמוכר חוזר למרכז הבמה. מנמ"רים ומנהלים למדו, אולי בדרך הקשה, שאוסף של מידע, מסודר ומובנה ככל שיהיה, עדיין לא מאפשר להפוך אותו לכלי שבעזרתו יכול הארגון להעצים את ההזדמנויות העסקיות שלו. בסופו של יום המשתמשים רוצים להפוך את המידע לערך עסקי ממשי, וכל השאר ממש לא מעניין אותם. זה ההבדל המהותי בין טרנד טכנולוגי אמיתי לבין באזז חולף.

להרשמה לכנס BIG DATA & BI 2015 לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי משגב

    הודה,,עם כל הכבוד,,גיבוב של שטויות ואתה מצטט בלי לבדוק לעומק את המחקר של גרטנר,,יש לי ראיה חותכת שארגונים מהגדולים במשק הישראלי השקיעו במערכות מידע ארגוניים וזה נתן להם דחיפה עצומה קדימה בתוצאות העיסקיות,,אז שלא יעבדו עליכם,,באם תרצה דוגמאות מוחשיות ואמיתיות לדבריי אני מוכן לפרסם,,מועדים לשמחה

אירועים קרובים