מחליפים שנה – חלק ח'

מנכ"לים ובכירים נוספים בחברות מובילות בתעשיית ההיי-טק הישראלית מסכמים את תשע"ה וצופים אל עבר תשע"ו

שתהיה לכולנו שנה טובה.

אריה דנון, מנהל מכירות, שיווק וערוצי הפצה בקספרסקי ישראל

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"תשע"ה הייתה שנת אבטחה מאתגרת ביותר, הן מבחינת ההיקף העצום של אירועי סייבר ואבטחת מידע והן מבחינת התחכום הגובר שלהם, שללא ספק עלה מדרגה.

פגשנו השנה איומים משמעותיים כמו שוד הבנקים הגדול שביצעה כנופיית Carbanak, שגנבה מיליארד דולר מ-100 מוסדות פיננסיים בעולם. הקמפיין הזה שילב, בצורה מתוחכמת מאוד, בין הנדסה חברתית ליכולות סייבר מתקדמות. באירוע זה, הסניף הישראלי של מעבדת קספרסקי (Kaspersky) קיבל התראה ממוקדת והעביר אותה לכל הגורמים הרלוונטיים, כדי שיגנו על עצמם בהתאם.

בנוסף, פגשנו השנה איומים שפגעו בארגונים גדולים, כמו הפריצה למיילים של סוני (Sony) וזו שאירעה למחשבי ג'יי.פי. מורגן (JP Morgan). אלה ארגונים שאמורים להיות בחזית אבטחת המידע, אבל למרות זאת נפלו קורבן לפגיעות קשות, אם לא כספית אז לפחות במוניטין שלהם.

היו בתשע"ה גם איומים משמעותיים על הצרכנים הפרטיים, כמו משתמשי הענן, שגילו שהתמונות שלהם אינן מאובטחות כראוי, או משתמשי אתרים למיניהם, שגילו כי פרטיהם הם עתה נחלת הכלל. היינו עדים לפריצות למאגרי מידע ענקיים ולאירועי Ransomware (דרישת כופר תמורת שחרור המחשב) מתרבים, וגם השנה המשכנו להילחם בארגוני פשע, שהמשיכו לתקוף למטרות רווח וסחר בנתונים אישיים.

אריה דנון, מנהל מכירות, שיווק וערוצי הפצה בקספרסקי ישראל

אריה דנון, מנהל מכירות, שיווק וערוצי הפצה בקספרסקי ישראל

אפשר להניח שהקריאטיביות של פושעי הסייבר תמשיך להתגבר בשנה הקרובה. אנחנו בטוחים שהם – וכנראה שלא רק הם – ימשיכו לנסות להיות צעד אחד לפנינו וימשיכו לאתגר אותנו בכל זירה אפשרית – בין אם בחדירה לפרטיות שלנו ובניסיונות לגנוב את זהותנו וכמובן את כספנו".

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"בכל שנה יש לפחות מתקפת סייבר מתוחכמת ביותר אחת. השנה היו מספר גילויים חשובים, ביניהם Carbanak וקבוצת Equation, האבות המייסדים של סטוקסנט (Stuxnt) ופליים (Flame), וגם Desert Falcons, קבוצת ריגול סייבר ערבית ראשונה.

אי אפשר לשכוח את הגילוי האחרון של השנה: קמפיין SatTurla, שפרץ לתקשורת לוויינים והוכיח כי החזיתות שבהן פועלים פושעי הסייבר לא מוגבלות לגבולות כדור הארץ ושהחזית הבאה, או לפחות אחת מהן, היא החלל. גם זה אינו בהכרח הגבול האחרון של ההאקרים".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"לעצמי אני מאחל עוד שנה מעניינת בתחום שמעולם אינו שוקט על שמריו. לקספרסקי – להמשיך לעמוד בחוד החנית של הזיהוי, הגילוי ומניעת מתקפות הסייבר המתוחכמות. לשותפיי אני מאחל שנה מוצלחת עם מוצרים חדשים ומעניינים. אין לי ספק שהתחרות בענף טובה – הן ליצרני הפתרונות והן ללקוחות".

שלומי קוארטלר, מנכ"ל דל ישראל

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"תשע"ה הייתה שנה עסקית טובה, למרות האתגרים הגדולים של הענף שלנו, התחרות העסקית והשחיקה ברווחיות. השנה הבחנו בהעמקת הידע הטכנולוגי המקדים והדרישות שהציבו הלקוחות שלנו, ואני רואה בכך דבר מבורך ומשיק לאסטרטגיה של החברה.

ברמה הלאומית, חזרנו לשגרה אחרי מלחמה קשה בדרום והיו ששילמו מחיר אישי כבד על כך. הייתה זו תזכורת נוספת לשבריריות של החיים. מצד שני, ידענו השנה הישגים גדולים ואני בטוח שרבים כמוני שותפים לתחושת הגאווה הלאומית על ההצלחות של מדינת ישראל בענפים הטכנולוגיים, שזוכים להכרה בינלאומית.
אני מניח שתשע״ו תהיה מאתגרת טכנולוגית וכלכלית לא פחות, אבל אנחנו נכנסים אליה באווירה אופטימיות וחיובית".

שלומי קוארטלר, מנכ"ל דל ישראל. צילום: חן גלילי

שלומי קוארטלר, מנכ"ל דל ישראל. צילום: חן גלילי

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"השנה בלטו, לשמחתי, החוסן והיציבות הכלכלית שאפיינו את החברות המקומיות בהשוואה לחברות בשווקי אירופה. זה הישג גדול ואנחנו יכולים בהחלט להתגאות עליו".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
דל (Dell) בישראל ולעובדים היקרים אני מאחל המשך צמיחה בכל התחומים. אני מצפה שנמשיך להצליח ולשבור שיאים גם בשנה החדשה, ומאחל לכל אדם ולכל חברה שיזכו לתת ולתרום לסביבה".

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"שטראוס אסטרטגיה עברה שנה פנטסטית, עם גידול מרשים בכל קווי הפעילות – בייעוץ האסטרטגי, בניהול הפרויקטים, ב-Delivery ובאיתור וגיוס הון למיזמים.

ברמה הכללית, תשע"ה הייתה שנה בה ארגונים נכנסו להשקעות בצורה שקולה ושמרנית מאוד, תהליכים הפכו לארוכים יותר ולעתים לא התממשו. מנהלים אמיצים ניצלו את השמרנות בשוק ועשו מהלכים גדולים. ארגונים אחרים ניצלנו אותה כדי לבצע מהלכי התייעלות בתהליכי עבודה במערכות המידע ואף שימוש בטכנולוגיה לשיפור תהליכים בכלל הארגון.

סביר שהמגמה השמרנית תימשך בשנה שזה עתה נכנסה. הדירקטוריונים והבעלים רוצים לדעת שכל שקל מושקע בתועלות עסקיות ותפעוליות אמיתיות.

כמו כן, אפשר לצפות שהמנמ"רים יטמיעו בתשע"ו עוד יותר שהשגת אג'יליות ומהירות תגובה היא שם המשחק. כמו כן, אני צופה המשך מעבר ה-IT למצב של ברוקר חכם של שירותים מבית ומחוץ, גידול דרמטי בניסיון להשיג תגובה מהירה בדיגיטל ובערוצים, השקעה במתן יכולות ניתוח מתקדמות ביותר לטובת מגוון עצום של שימושים, והמשך הניסיון להשיג מינוף אמיתי של הטכנולוגיה לשיפור היעילות התפעולית".

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"ההחלטה של מנמ"ר בנק לאומי לממש מערך CRM וחוויית לקוח חדש מקצה לקצה על בסיס פתרון ענן – אפליקציה קריטית ברמה הגבוהה ביותר, הן מבחינת מידע והן מבחינת תהליכים לבנק – הוא מהלך פורץ דרך בכל קנה מידה. את השלכותיו אנחנו רק עכשיו מתחילים לראות ועוד נראה.

צעד אמיץ ומעורר השראה נוסף הוא החלפת מערכות הליבה בבנק יהב על בסיס חבילת מדף מובילה".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל למנמ"רים שנה של המשך החלטות מוצלחות בהשקעות ובעיצוב מפת הדרכים העסקית-טכנולוגית של ארגוניהם, ובעיקר התמודדות ארגונית חכמה ומוצלחת. לעובדי שטראוס אסטרטגיה אני מאחל הצלחה בהתמודדות עם אתגרים עסקיים ומקצועיים חדשים והנאה בעבודתם. לעצמי אני מאחל שאצליח להוריד את הקצב, אבל בעיקר בריאות טובה".

ריכז: יניב הלפרין

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

לחלק ה' לחצו כאן.

לחלק ו' לחצו כאן.

לחלק ז' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים