הסטארט-אפ שמייעל את חיפוש העבודה

רבים יעידו כי ראיונות עבודה הם מהחוויות היותר קשות שיצא להם לעבור ● סטארט-אפ חדש בשם Pramp פיתח פלטפורמת תרגול חינמית בדיוק לעניין זה ● עכשיו אפשר לנשום לרווחה

דיויד גלאובר, מייסד משותף ב-Pramp

חיפוש עבודה הוא משימה לא פשוטה. אם בעבר רוב האנשים עבדו במשרות לתקופות ארוכות וכמעט שלא החליפו מקום עבודה, כיום המגמה שונה בתכלית ויש תנודתיות רבה בשוק התעסוקה. אם בעבר, כאשר סרקו את קורות החיים וראו שעובד עבד במקום פחות מחמש שנים סימן לאי יציבות, כיום אנשי כוח האדם רוצים לראות יוזמה אצל עובדים ושינויי תפקיד אחת לשנתיים-שלוש.

גיוס העובדים מצריך משאבים גדולים מצד מגייסים. מנתונים שחברות גדולות מדווחות עולה כי עלות גיוס של איש פיתוח מצוין עומדת על עשרות אלפי דולרים, כחלק ממערך רחב שנדרש לגייס עבורו את העובדים הנכונים.

לכאורה, הכול בימינו יותר פשוט: עושים חיפוש ברשת החברתית המקצועית לינקדאין (LinkedIn), מאתרים מועמדים מתאימים, שולחים זימון, בודקים ומגייסים. אך המציאות מראה נתונים שונים – פרופיל של מועמד אינו מספק מספיק מידע שמאפשר לגייס מועמד מתאים.

גם מצד העובדים הפוטנציאליים נרשמת פעילות חיפוש עבודה מוגברת. בארצות הברית יש תהליך שלם של גיוס עובדים שצריך לעבור, והיכולת לעבור אותו בהצלחה נקבעת לא רק בסוגיה האם נתקבל לעבודה, אלא יכולה להשפיע על שינוי לטובה במשכורת באופן משמעותי.

סטארט-אפ ישראלי חדש בשם Pramp פיתח פלטפורמת תרגול חינמית לראיונות עבודה, שהתחילה עם מהנדסי תוכנה וראיונות טכניים בלבד. המערכת מחברת מועמדים לתרגל יחד ולראיין זה את זה. קצת כמו דייטינג לקראת ראיונות עבודה.

נותנים פידבקים אחד לשני

בשיחה עם היזם דיויד גלאובר, מייסד משותף של המיזם, הוא מספר על הרעיון: "ראיונות עבודה יכולים להיות קשים ומלחיצים, אבל הצלחה בהם חשובה להמשך הקריירה שלנו. ראיונות טכניים הם בדרך כלל קשים יותר. המועמדים נדרשים לפתור בעיות ביעילות מירבית ולכתוב תוכנה מתאימה – כל זה בזמן מוגבל. מהיכרות אישית עם התחום, ואחרי מאות ראיונות בהם היינו בצד זה או אחר, בנינו את מה שהיה חסר לנו כשהתחלנו להתראיין".

"תכנות והצלחה בראיונות הם כישורים שונים אחד מהשני", מסביר גלאובר. "ראיון הוא סיטואציה אינטראקטיבית מול מישהו שבוחן אותנו, וזה לא דבר שאפשר ללמוד מספר או מכתיבת קוד. יש הרבה ספרים ואתרים עם שחזורי ראיונות, שאלות ותשובות מלאות והסברים, אבל אין איפה לתרגל את החוויה האמיתית של ראיון בלחץ של זמן מול בן אדם זר, ובחינם".

"כאשר חיפשתי עבודה, התראיינתי בהרבה חברות שלא רציתי, רק כדי לתרגל", אומר גלאובר. "החלטנו לבנות את Pramp כשיותר ויותר חברים ביקשו שנראיין אותם כהכנה לראיונות העבודה שלהם, והתחלנו לחבר ביניהם כדי לתרגל ראיונות ביחד. הרעיון הוא שכל מועמד יכול לתרגל ראיונות מהמחשב בכל מקום ובכל שעה שנוחה לו.
המועמד מציין איזה נושאים הוא רוצה לתרגל, באילו שפות הוא יודע לתכנת, מתי הוא זמין, ומפרט את ההשכלה והניסיון התעסוקתי שלו. אנחנו מתאימים לו מועמדים עם רקע דומה ומתאמים ביניהם ראיון".

"הראיונות מתקיימים אצלנו באתר, עם HD Video Chat ועורך קוד מסונכרן בזמן. בראיון כל מועמד מראיין את השני במשך 30 דקות או לחילופין על בסיס שאלות-תשובות והדרכה שאנחנו מספקים מראש. לאחר כל ראיון, שני הצדדים נותנים פידבק מלא בכתב אחד לשני כדי להשתפר בראיונות הבאים", מסכם גלאובר את שיטת העבודה.

את הפלטפורמה הקים ובנה יחד עם גלאובר גם רפי ציקבאשווילי. החברה עומדת בפני גיוס. משרדיה ממוקמים בסן פרנסיסקו ויש לה משתמשים בארצות הברית, ישראל, הודו וברחבי אירופה.

נקודת מבט

Pramp הינה דוגמה מצוינת לצורך אמיתי שקיים היום בשוק, כלי שימושי ויעיל בשוק שלעולם לא ייגמר, ההצלחה של המערכת תיבחן לאור התוצאות שמועמדים יוכלו להשיג ממנה, ומכאן צפוי להגיע גידול במשתמשים בצורה וויראלית. החברה תוכל בהמשך לייצר רווחים באמצעות מוצרים משלימים ואף לעזור למעסיקים לזהות מועמדים מצטיינים על פי יכולות שיעודכנו במערכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים