"ה-IT מאפשר לנשר להיות תחרותית בעולם בו היא כבר לא מונופול"

אם תהיתם היכן מתיישב ה-IT בשרשרת הערך של ארגוני תעשייה, יגאל פדאל, מנמ"ר נשר מפעלי מלט תעשייתיים, מספר על חשיבותה ומקומה של טכנולוגיית המידע בתוך הארגון

יגאל פדאל, מנמ"ר מפעלי נשר. צילום: קובי קנטור

האם ל-IT יש יכולת לספק יתרון תחרותי?
"ל-IT בהחלט יש יכולת ופוטנציאל לספק ערך תחרותי בארגונים מבוססי תעשייה. ההשקעה הנבונה ב-IT מאפשרת לנשר יתרון תחרותי, במיוחד עם כניסתה לעולם בו היא כבר אינה יותר מונופול. האתגרים המרכזיים הם עסקיים: נדרש לבנות את המודל והתהליכים העסקיים הנכונים.

מערכות ה-IT של נשר מספקות תמיכה מיטבית לכך בכמה אופנים: באמצעות מערכות תפעוליות מתקדמות ביותר, תשתית CRM שהולכת ונבנית ופתרון אנליטי מתקדם, BI, עליו אנו עמלים בימים אלה. החוכמה היא במחשוב תהליכים מקצה לקצה עם היזון חוזר ובקרת חריגים מתקדמת. לדוגמה, בנשר, היכולת לחבר בין הזמנת הלקוח ב-ERP, למערכת התפעולית שם מנוהל החומר, דרך מערכת שערים חכמה שמנהלת אוטומטית כניסה ויציאה של מאות משאיות של ספקי תובלה רבים בכל ביום, דרך בקרה על מהלך ההובלה ועד לנקודת המפגש הסופית עם הלקוח. ניהול התהליך מקצה לקצה מאפשר שיפור ביעילות התפעולית וחוויית לקוח מבוססת SLA".

מה מקומו של ה-IT בשרשרת הערך של ארגוני תעשייה?
"מקומו קריטי, במיוחד בנשר, ובכמה שדות. האחד, החיבור בין רצפת הייצור ל-ERP מהווה מרכיב מפתח. השני, היכולת לייצר התייעלות בתהליכי עבודה מבוססי Best Practices , היא גורם מרכזי בהצלחת החברה. עוד גורם חשוב הוא נושא המדידה: ניהול אמיתי לפי נתונים, המביא לאמת ארגונית, לוחות מחוונים למנכ"ל ולהנהלה זוטרה, ועוד. כך, אנחנו מיישמים מודל של מדידה וייצור Best Practice  ברמת הקבוצה כולה. בנוסף, בניהול פרויקטים הנדסיים/תשתיתיים, מושקעים מאות מיליוני שקלים, עם דגש על עולם האחזקה שבמפעלים הגדולים, מה ששווה הרבה מאוד כסף".

מה מקומם של שירותי הענן, ומה מידת השימוש בהם בארגונים?
"לשירותי הענן יש מקום חשוב בהשגת גמישות והורדת עלויות. המקום שלהם הוא במערכות ההיקפיות, היכן שהתהליכים פשוטים ודומים, כגון במערכת ה-CRM, אי-מייל, פתרון לניהול פרויקטים, ועוד".

איך משתמשים ביכולות הענן למנף את הצעת הערך של ה-IT בארגונים אלה?
"הצעת הערך הגבוהה ביותר שה-IT יכול לספק היא בתחום השירות כתוכנה, SaaS. בהקשר זה, אנו נמצאים בנשר לקראת עלייה לאוויר של מערכת CRM חדשה בענן. זאת, עם כניסת נשר לעידן התחרות, אז יש צורך משמעותי בניהול הלקוח ובטיפול בו. הגישה המסורתית, שמבדילה בין הרשת הפנימית לעובדי החברה ובין כל שאר העולם, מייצרת קשיים לא מעטים. פעילויות כגון הפעלת קבלני שיפוצים, עבודה מול מתכננים חיצוניים, מול מפקחי עבודה, או מהנדסי בטיחות וגורמים רבים שאינם משתמשים ברשת הארגונית – אך היינו רוצים שידווחו על העבודה שעשו, או שישמרו קבצים בסביבה המשותפת של משתמשי הארגון. הפעלת המערכות שלנו בענן מספקת גמישות רבה יותר, ומשפרת את תהליכי העבודה, כי היא יוצרת סביבות עבודה משותפות עם ספקי השירות".

האם נדרש שינוי המיומנויות של אנשי ה-IT?
"בהחלט. אנשי התשתיות נדרשים להכיר טוב יותר את מגמות IaaS ו-Capacity On Demand , אנשי הפיתוח חייבים להכיר היטב את תפיסת ה-Agile, מנהלי הפרויקטים והתחומים חייבים להכיר יותר לעומק את התהליכים והדרישות העסקיים".

מה מקום ה-ERP בארכיטקטורה העתידית של ארגוני תעשייה?
"ל-ERP יש כמובן מקום מפתח. החיבור בין רצפת הייצור ל-ERP הוא רכיב קריטי בהצלחת החברה. יחד עם יכולות ותהליכים עסקיים מתקדמים בעולמות הפיננסי והלוגיסטיקה – מתקבל פתרון בעל ערך עסקי רב לארגון".

ולסיום, מה לגבי הוצאת שרותי ה-IT החוצה?
"מיקור חוץ הוא כיוון נכון- אבל רק איפה שזה מתאים. יש להוציא למיקור חוץ את הפעילויות שאינן מספקות לארגון יתרון תחרותי וערך מוסף עסקי ברור. יותר ממיקור חוץ, היתרון הגדול שמתקבל מהפעלה נכונה של יועצים, הוא בהשגה של 'מכפילי כח'. בהרבה מקרים צוואר הבקבוק שלנו, המנמ"רים, הוא לא בהכרח מחסור של אנשים, אלא מחסור במובילים חזקים, שמסוגלים להוביל פרויקטים מורכבים בתחומים חדשים. הפעלה של מנהל פרויקט חיצוני ומנוסה שבא לתקופה מוגבלת, פותחת את צוואר הבקבוק, מגדילה את יכולת האספקה, מבלי להגדיל את צוות העובדים הקבוע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים