המנמ"רים אופטימיים: בשנה הבאה נשקיע יותר ב-IT

תוצאות סקר של אנשים ומחשבים מראות על מגמות חיוביות בעולם המחשוב הארגוני ● וגם: על הבנקים והמעבר לדיגיטל

יהיה טוב! צילום אילוסטרציה: BigStock

השבוע התקיים הכנס החצי שנתי של המנמ"רים והמנכ"לים חברי פורום C3 של אנשים ומחשבים. הכנס כלל חמישה מושבים שעסקו במחשוב במגזרים שונים, בהשתתפות סמנכ"לי הטכנולוגיות והמנמ"רים בארגונים במשק ומנהלי חברות ה-IT שעובדות עם הענף.

במהלך הכנס נערך סקר אונליין בקרב המנמ"רים, שביקש לבדוק את העמדות שלהם לגבי מה שצפוי בהמשך השנה – ובעיקר בשנה הבאה. את הסקר יזמה מחלקת המחקר של אנשים ומחשבים בשיתוף עם הצוות של מוביסק, בראשותו של גדי גילאון. כ-100 מנמ"רים השיבו לשאלות הסוקרים, התשובות עובדו תוך כדי האירוע והוצגו על ידי גילאון בסופו. המסקנה המרכזית של הסקר היא שהמנמ"רים אופטימיים לגבי היקף הפעילות של ארגוניהם בשנה הבאה.

35.9% מהמנמ"רים העריכו שהם יגדילו את ההשקעה במחשוב במהלך שנת 2016, בעוד ש-10.3% מהמשיבים סבורים שהם יורידו אותה. הרוב (53.8%) מצפים שרמת ההשקעות לא תשתנה. 64.1% מהמשיבים סיפרו כי היקף ההשקעה במחשוב בארגונים שהם עובדים בהם עלה בשנה הנוכחית ביחס לאשתקד. זאת לעומת 7.7% שהצביעו על ירידה ו-28.2% שהשיבו כי לא חל כל שינוי.

מגמה בולטת אחרת עליה הצביעו המנמ"רים היא גידול במתן שירותים שיפתחו את הערוצים הדיגיטליים של הארגון. 64.1% מהארגונים הודיעו ש-"הם כבר שם", כלומר: מיישמים דיגיטציה בתוכם, 25.6% מתוכם הודיעו שהם מתכוונים להיכנס לזה בשנה הבאה ורק 10.3% ציינו שזה לא בתוכניות העבודה שלהם.

שאלה אחרת שנשאלו היא כיצד הם מתמודדים עם סוגיית המציאות שבה הלקוחות הפנימיים של הארגון מאמצים בעצמם טכנולוגיות שונות, מה שיוצר מצב של Shadow IT. שימוש כזה חושף את הארגון לפרצות ולסיכוני סייבר ומקטין את רמת השליטה של המנמ"ר במערכות המידע של הארגון. 28.9% העריכו שקיימת מציאות כזו בארגונם, 36.9% ענו שהדבר מתבצע לעתים והיתר (34.2%) השיבו בשלילה. עורכי הסקר העירו לאחר מכן שהמציאות היא הרבה יותר חמורה ושברוב הארגונים קיימת מציאות כזו, אלא שהמנמ"רים לא מודעים לה.

נושא נוסף שנבדק בסקר הוא המעבר לענן. הנתונים כאן אופטימיים: רק 15.4% מהארגונים הצהירו שהם לא מתכננים לעשות זאת, לעומת 46.2% שכבר משתמשים בשירותי ענן ו-38.4% ששוקלים לעשות זאת בעתיד הקרוב. היישום המוביל הוא Google Apps עם 34.3% ולאחר מכן מיקרוסופט (Microsoft). במקום השלישי Salesforce ובהמשך דורג Dropbox, כשאחריוBOX ו-Success Factor של סאפ (SAP).

שאלה נוספת עסקה בגיבוש מדיניות האסטרטגיה הארגונית והתאמת מדיניות המובייל של המנמ"רים. כאן תוצאות הסקר צריכות להדליק נורה אדומה, משום שרק 23% מהמשיבים ציינו כי ארגונם גיבש אסטרטגיה ומדיניות – וגם זה באופן חלקי בלבד. "הנתון הזה מטריד", אמר גילאון. "המסקנה היא שברוב הארגונים, תהליכי אימוץ המובייל אינם מגובים באסטרטגיה ומדיניות תואמים את צרכי הארגון, והמשמעות המעשית היא שתקציבי 2016 והמשאבים הנדרשים אינם מגובים בתכנון הסידור של צרכי הארגון".

בהקשר זה, 65.7% מהנשאלים מסרו כי השימוש העיקרי של המובייל בארגון הוא הגדרות והפצת מיילים, לאחר מכן הפצת אפליקציות והיתר משמש לאכיפת אפליקציות, גישה לפורטלים ועוד.

בנקאות דיגיטלית

גם במושבים השונים שנערכו במסגרת הכנס ניתן היה לחוש את האווירה האופטימית ואת תנופת העשייה. במיוחד הורגש הדבר בפאנל של בכירי מגזר הפיננסים, שם חלק גדול מהמשאבים מופנים לתחום הבנקאות הדיגיטלית, המהווה את שיא התחרות בין שני הבנקים הגדולים – לאומי והפועלים.

לאומי לא חושף את התוכניות האופרטיביות שלו, אבל משקיע בתשתיות ענן שיאפשרו את המעבר לדיגיטל. אתמול פרסמנו שהבנק הוא הראשון שמתחיל להעביר יישומים לענן, בין היתר CRM. הוא מבצע זאת לאחר שבנק ישראל גיבש עמדה בנושא ופרסם הנחיות.

בנק הפועלים, לעומת זאת, חשף השבוע כיצד יעבוד הבנק האינטרנטי שלו. כפי שפורסם בזמנו באנשים ומחשבים, בפועלים מתכוונים לפתוח בקרוב את הסניף הראשון של הבנק האינטרנטי, שייקרא Be Online ויאפשר ללקוחות לנהל את החשבון באמצעות אפליקציית סלולר, ללא עמלות עו"ש. בנוסף, הבנק יאפשר ללקוחות לפתוח פיקדונות, לקבל הלוואות מידיות ולבצע פעולות פיננסיות נוספות.

המעבר לדיגיטל מונח גם על שולחנם של מנמ"רים של גופים פיננסיים נוספים, כמו ויזה כאל, הפניקס ולאומי קארד.

השורה התחתונה: מחצית השנה הראשונה של 2015 מוגדרת כתקופה סבירה שבה יצאו לדרך פרויקטים רבים. האופטימיות ששידרו המנמ"רים באמצעות הסקר שערכנו מייצרת תקווה שבמחצית השנייה של השנה ובשנה הבאה יהיה טוב יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים