בזכות הביזור

עשרות סטארט-אפיסטים ניסו במשך 20 שעות "לפתח את המוצר הבא שיביא לביזור של מודל קיים"

הזוכים בהאקתון. מימין: אדי ברשצקי, זוכה המקום השני (יחד עם אופיר דותן שחסר בתמונה), המנחה, אלי סקלאר, וחמשת זוכי המקום הראשון: יונתן רואש, גיל אסייג, אמנון גלבוע, עופר לר ואסף שומר

פרויקט שמדמה שלט חוצות אינטרנטי וארנק אקסטרה מאובטח הם שני הפרויקטים שהגיעו למקומות הראשון והשני (בהתאמה) בהאקתון Decentralize this! הם זכו בפרסים של 20 אלף שקלים ו-10,000 שקלים – בביטקוין.

האירוע נערך על ידי מאיה זהבי וראובן פלטניק, בחסות חברת Blocktrail, סטארט-אפ בתחום המטבע הווירטואלי. השתתפו בו כ-100 יזמים, מפתחים, מעצבים ומתעניינים. התגבשו בו 14 צוותים בני 2-5 משתתפים כל אחד, שחלקם נהגה מראש וחלקם נוצר במקום. הם עבדו במהלך 20 שעות רצופות, כשהם נהנים מפיצה, בירה ואווירה חברותית – וגם תחרותית. היו מהם כאלה שישנו מעט בפינות האולם, אך רובם היו ערים במשך כל 20 השעות.

10 צוותים הגיעו לקו הסיום והציגו את הפרויקטים הגמורים שלהם בפני חבר השופטים. בפרס הראשון, שניתן בחסות BlockTrail, זכה פרויקט Blockchain Billboard של גיל אסייג, יונתן רואש, אסף שומר, אמנון גלבוע ועופר לר. הפרויקט שלהם מדמה שלט חוצות אינטרנטי, של 1000X1000 פיקסלים. כל פיקסל נרכש על ידי שליחת ביטקוין לכתובת ייחודית משלו.

בשונה מהאתר ממנו קיבלו את ההשראה, One million dollar homepage, כל פיקסל יכול להירכש שוב ושוב על ידי קונים חדשים, וכך מפרסמים יכולים לקנות ולמכור שטחים ללא התערבות האתר.

בפרס השני, שניתן בחסות EY ישראל, זכה פרויקט Offline masters של אדי ברשצ'קי ואופיר דותן. מדובר בארנק אקסטרה מאובטח ששומר את המידע הרגיש במכשיר שמנותק מהרשת, אך עם זאת מסוגל לבצע העברות של ביטקוין. עד היום ארנקים ברמת אבטחה כזאת – שנקראים ארנקים קרים, כיוון שהם לא מחוברים לרשת – ידעו רק לשמור ביטקוין שהתקבל, אבל לא לשלוח.

חבר השופטים מנה את אדן שוחט מקרן אלף; יניב גולן מקרן לול; יום טיץ, שותף מנהל ב-EY ישראל; גיגי לוי-וייס, משקיע מוביל; רובן די וורי, ה-CTO של BlockTrail; וארון וון וירדום, כתב Coindesk – אתר המסקר את תחום הביטקוין. הצבעת הקהל קיבלה משקל של שופט נוסף.

BlockTrail היא חברה ישראלית שפועלת בחלקה מהולנד. היא מספקת תשתית למפתחים שרוצים להשתמש ב-Bitcoin functionality, כלומר קבלת תשתית מהחברה דרך API לביטקוין, מה שמייתר עבור המפתח את הצורך לבנות את הכלים בעצמו. מדובר בפלטפורמה מאובטחת למתכנתים וחברות שמאפשרת לסחור במטבע הווירטואלי בצורה בטוחה ומספקת גישה למאגרי ידע שנותנים את הכלים למסחר נכון.

החברה מונה חמישה אנשים. לב לבייב, ממקימי vcontact, הרשת החברתית הגדולה מרוסיה (לא הטייקון), השקיע בה חצי מיליון יורו.

בועז בכר, מנכ״ל ומייסד BlockTrail, אמר כי "מטרת האירוע היא לפתח את המוצר הבא שיביא לביזור של מודל קיים. תחום הביטקוין נמצא בעלייה ויש חברות רבות שמנסות את דרכן בו. אם בעבר מפתחים ניסו את דרכם ללא חיבור לרגולציה כבדה בכל הנוגע לתשלום, אנשי הדור החדש של הסטארט-אפים מבינים שעל מנת לקדם את התחום עליהם להיות חלק ממערכת התשלומים ומהרגולציה החדשה".

חוות דעת

ההאקתונים נפוצים מאוד בישראל ונערכים בתחומים שונים. ניתן אמנם לתהות האם זמן כה קצר – 20 שעות בלבד – יכול להוביל ליצירה של מוצר, שירות או פלטפורמה יעילים, אולם בכל מקרה, חשיבותם של אירועים אלה היא בחיבור של מפתחים – אלה עם אלה ועם חברות שאיתן הם יוכלו לשתף פעולה.

החיבור עם משקיעים פוטנציאליים חשוב אף הוא, משום שאחד הפרמטרים החשובים בעיני משקיעים הוא הצוות המוביל את החברה. סטארט-אפים גדולים עוברים טלטלות רבות במהלך פעילותם ויש חשיבות גדולה ליכולת העמידה של אנשי הצוות. באירועים כאלה יכולים המשקיעים להיווכח איך הצוותים מתפקדים בזמן אמת.

אירועים אלה נותנים בנוסף השראה ומוטיבציה למפתחים צעירים, ומאפשרים להם מקום מפגש לקראת מיזמים חדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים