מי צריך מכונות תשלום כשיש סלולר?

לא עוד מכונות פיזיות, שמצריכות יציאה מהאוטו - קודיפארק מציעה שירות שמאפשר לשלם בחניונים בלי לצאת מהמזגן

חוסכת את הטרטור שבתשלום במכונות הפיזיות. קודיפארק. מתוך הסרטון

תחום התחבורה בכלל, והחנייה בפרט, מושך יזמים רבים שמגלים בו פוטנציאל. הרבה יותר קל ונעים לדעת מראש באילו חניונים בערים עם בעיות חנייה כמו תל אביב יש מקום מאשר להגיע לחניון ולגלות שהוא מלא.

קודיפארק היא הרבה יותר מזה. אם תרצו, מדובר בפתרון כולל לתחום.

החברה פיתחה פלטפורמה ייחודית שמסונכרנת בצורה מלאה עם כל סוגי מכונות התשלום בעולם ועל ידי כך יכולה להציע לקהל משתמשיה חיפוש חניונים, הזמנה מראש, השוואת מחירים ותשלום – הכול באמצעות הטלפון הנייד. אין צורך לגשת אל המכונה הפיזית. כל מה שצריך לעשות הוא לסרוק את הברקוד, לקבל את אישור התשלום ולצאת מהחניון.

האפליקציה הישראלית עוד לא זמינה, בטח שלא בכל העולם. באחרונה היא ביצעה פיילוט מצומצם, בחניון אחד בתל אביב ובחניון נוסף בשיקגו – העיר שבה היא תושק בפעם הראשונה, במרוצת החודש הנוכחי. בינתיים היא תאפשר תשלום במספר חניונים מצומצם, אבל הוא יגדל בהמשך.

האפליקציה מותאמת לעבודה עם מכשירי iPhone ואנדרואיד (Android) כאחד. לדברי תבור אילן, מנכ"ל ומייסד קודיפארק, "השקענו משאבים רבים בפיתוח של קודיפארק, על מנת להבטיח את ייעול הליך התשלום והחיסכון בזמן, תוך שמירה על אבטחת המידע ועל פרטיות המשתמש".

היתרון בקודיפארק, אמר אילן, לא נמצא רק בצג של הנהגים. "בעלי החניונים ייהנו מעלייה ברווחיות ומקשר ישיר מול לקוחות פוטנציאליים", ציין.

קודיפארק מתגאה בלקוחות מהגדולים בארצות הברית. גודל שוק החנייה האמריקני מוערך בכ-30 מיליארד דולר. יש בארצות הברית 40 אלף חניונים, מתוכם 10,000 תואמים את הפתרון הראשוני של קודיפארק (לעומת מאות בלבד בישראל) ו-2,200 מהם כבר לקוחות שלה.

בשנתיים האחרונות גייסו אפליקציות טכנולוגיות הפועלות בתחום זה יותר מ-150 מיליון דולר. השימוש ב-Big Data בתחום החניונים נמצא בחיתוליו ולכן יש בו פוטנציאל גדול, כאשר בשנים הקרובות בעלי חניונים יקבלו את הכלים לנהל ולהשתמש נכון בכל המידע שנאגר.

כאפליקציה חדשנית, קודיפארק גייסה בשיטת גיוס ההמונים: היא קיבלה מהציבור 200 אלף דולר תמורת 8% ממניות החברה. היא מעוניינת לגייס בשיטה זו 100 אלף דולר נוספים ומציעה תמורת זה 3.54% מהמניות. מחיר המנייה שלה עומד על 20.54 דולר והשווי שלה לפני הגיוס הגיע ל-2.3 מיליון.

לפני קודיפארק הקים אילן מספר מיזמים בתחומי הטכנולוגיה, הסביבה והפנאי. הוא בעל תואר ראשון בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה מהמרכז הבינתחומי הרצליה עם התמחות במנהל עסקים ובשיווק. בצבא שירת ביחידת מודיעין מובחרת. בעלי תפקידים בכירים נוספים בחברה הם תומר בינמוביץ', סמנכ״ל הכספים והתפעול; אוהב באומגרטן, סמנכ״ל הפיתוח; ובן פרץ, סמנכ״ל השיווק.

חוות דעת

קודיפארק מציעה שירות נדרש, ממוקד בתחום ספציפי רווי בהכנסות וחסר קדמה טכנולוגית – הטלפונים החכמים אמנם נכנסו אליו, אבל לא לגמרי.

שיטת הגיוס בה השתמשה החברה פותחת אותה ואת השירות שלה בפני קהל רחב, מאפשרת תפוצה רחבה יותר של הפעילות ומגדילה את הסיכוי שלה להצלחה. בלא מעט מקרים, קמפיין מימון המונים מוצלח הביא לחברות שביצעו אותם גם משקיעים מקצועיים.

החברה דורשת השקעה מינימלית של 5,000 דולר. זה סכום שמביא עימו סיכון גבוה, אבל לאור אפשרויות ההשקעה בשוק עם ריבית כה נמוכה, יש כאן הזדמנות לא רעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים