למקומות, היכון, Balls & Boxes!

בין מרק, שוקו והתכרבלות, הצליח צביקה קצבורג למצוא את המשחק שירענן לו את הסערה ● מוכנים להשתתף בניסוי?

זה לא יגמר, אם לא תתמכר. Balls & Boxes

אם כבר נשארתם בבית מתחת לפוך עם כוס תה או שוקו חם, מה הדרך הכי טובה להעביר את הזמן מעבר לצפייה בכל מה שעוד נשאר לראות בפעם ה-35 בטלוויזיה? לשחק, כמובן. כפי שכבר הצגתי כאן יותר מפעם אחת, הטלפונים החכמים שלנו הם כבר מזמן מכונות משחקים, כשהחדשים ביניהם יכולים להוות תחרות של ממש לקונסולות משחק כבדות.

אם נמשיך את הקו הזה, ברור לקוראים הוותיקים של המדור שאם אני כבר מציג משחק, הוא צריך להיות קצת שונה, עם עדיפות גבוהה במיוחד ליוצרים הישראלים. הם מוכיחים פעם אחר פעם עד כמה הם טובים ביצירת משחקים קטנים אך ממזריים, שיכולים לגרום להתמכרות.

לכבוד החורף הקשה שעבר עלינו, קבלו עוד משחק כזה: הפעם אני מציג לכם את Balls & Boxes, משחק עבור מכשירי iPhone ואנדרואיד (Android), שנכתב בידי אסף משה. מדובר במשחק כל כך פשוט, עד כדי שהוא מצליח לבלבל. למעשה, משה מקדם אותו כמשחק שמאתגר את הזכרון ואת תשומת הלב, אבל עזבו מילים גבוהות – בתכל'ס זה משחק שכדי להצליח בו באמת צריכים להיות דרוכים היטב, וכן, כדאי גם לזכור.

בגדול, מדובר במשחק פשוט מאוד: בחלק העליון מופיעים ארבעה ריבועים צבעוניים שבלב כל אחד מהם יושב עיגול צבעוני – כדור כחול באמצע קופסה ירוקה, כדור אדום באמצע קופסה כחולה, כדור צהוב בלב קופסה אדומה וכדור ירוק באמצע קופסה צהובה. בחלק התחתון של המסך נמצא לוח המשחק עצמו, שמורכב מארבעה ריבועים צבעוניים שצבעיהם זהים לאלה שבחלק העליון. בלב הלוח מופיע כדור צבעוני ובהתאם לצבע שלו צריך ללחוץ על הריבוע המתאים בלוח המשחק.

אבל כאן מגיע הטוויסט הקטן שדורש את תשומת הלב של השחקנים: הצבע המתאים הוא לא הצבע של הכדור אלא של הריבוע שלו. זוכרים את הפסקה לעיל? אם באמצע הלוח מופיע כדור אדום, צריך ללחוץ על הריבוע הכחול – ולא על האדום. וזה לא כל כך קל כמו שאתם חושבים, מכיוון שלא רק שצריך לזכור מה הצבע המתאים לכדור, צריך בנוסף לקחת בחשבון שעון שסופר במהירות לאחור, כך שאם אתם לא מבצעים את הלחיצה בזמן, המשחק תם, בדיוק כמו בלחיצה על הצבע הלא נכון.

אלא שלמרות היותו משחק פשוט מאוד, קשה מאוד להגיע בו לתוצאות גבוהות באמת. לאן בתמונה הזו נכנס מבחן הזכרון? כמובן שאם תזכרו היטב את הקשרים בין הכדורים לקופסאות שלהם לא תצטרכו להרים את העיניים לשורה העליונה כדי להיזכר, וכך הסיכוי שלכם להשיג תוצאות גבוהות יותר יהיה אכן… גבוה יותר.

Balls & Boxes הוא אולי לא משחק שתשחקו בו שעות ארוכות ורצופות, אבל תחזרו אליו מדי פעם לכמה משחקונים כדי לנסות לשפר את התוצאה, במיוחד אם מישהו במשפחה ישיג תוצאה טובה יותר משלכם. בנוסף, הייתי שמח אם כמות הפרסומות הייתה קצת יותר קטנה ממה שהיא עכשיו. לא חייבים פרסומת אחרי כל משחקון, מספיק אחרי שלושה, במיוחד בהתחלה, כשעוד לא ממש מבינים מה קורה.

הורדה ל-iPhone
הורדה לאנדרואיד

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסף

    כמות הפרסומות הורדה בצורה דרסטית לבקשת הכותב :)

אירועים קרובים