מר אחסון הישראלי

יוסי פיקל, שהצטרף באחרונה ל-IT Analyzer, מסכם עשרות שנים בענף ההיי-טק בישראל ומביט קדימה בציפייה ● וגם: מה הקשר לאריק איינשטיין?

יוסי פיקל, חבר במועצת המנהלים של iTAnalyzer

לא מכבר דווח כי יוסי פיקל הצטרף כחבר במועצת המנהלים של ITAnalyzer, המפתחת פלטפורמת ניהול שנועדה להוריד סיכונים ולמקסם את מערכות המחשוב הקיימות.

זהו רק אחד העיסוקים של פיקל מאז שפרש לא מכבר מעבודתו ב-EMC, לאחר 23 שנות עבודה רצופות בהן כיהן בשורה של תפקידים, כולל ניהול הסניף המקומי, ובתפקידו האחרון כמנהל פיתוח עסקי.

למעשה, פיקל חתום על כניסתה של EMC לשוק הישראלי, בתחילה דרך ערוצי הפצה ולימים עם הקמת סניף פעיל מאוד, שפיקל גם עמד בראשו במרוצת הזמן.

מקום העבודה הראשון של פיקל היה יבמ (IBM), שם עבד כ-10 שנים. "הייתי אמור להתקדם ולעבור לעבוד באיראן של טרום ימי חומייני, כשכל העולם היה שם, כולל ישראלים", אמר. "אבל השהות באיראן הייתה קצרה, עד כמה חודשים לפני שחומייני עלה לשלטון. יצאנו משם באוקטובר 1978 וחומייני תפס את השלטון בפברואר 1979", סיפר.

EMC – מחברה לא מוכרת למותג מוביל

לאחר שעזב את יבמ הצטרף פיקל לחברה שמכרה ציוד של הענק הכחול מיד שנייה. "חברתי לדוד רובין וברוך פלטי", הוא נזכר. החברה גם ייצגה חברות בינלאומיות שונות: "ב-1991 הייתי באטלנטה במסגרת שיטוטיי לחפש ספקים. פגשתי את נשיא EMC דאז, ריצ'רד דיקן", שיחזר. "לאחר שיחה קצרה סיכמנו שהחברה שבה עבדתי תייצג את מוצרי האחסון שלהם". באותה התקופה, EMC לא הייתה מוכרת בעולם ובוודאי שלא בשוק הישראלי, בגלל הדומיננטיות המוחלטת של יבמ בשווקים אלה.

"הלקוח הראשון היה משרד החקלאות ואחריו טיפלנו בביטוח הלאומי", נזכר פיקל. ההצלחה סחפה ארגונים אחרים ובתוך כמה שנים הפכה EMC למותג מוכר בשוק הישראלי ומתחרה באחרים. ב-1996 החליטה החברה לפתוח בארץ סניף מכירות. "באופן טבעי פנו אליי, והסכמתי לנהל את הפעילות המקומית. בתוך זמן קצר קודמתי והפכתי להיות מנהל אזור טורקיה, יוון, דרום אפריקה והסביבה", סיפר.

בשנת 2000 פרש פיקל מהניהול השוטף ובמקומו מונה משה בראונר, שהיה מנהל השיווק של החברה בארץ, לנהל את הסניף הישראלי. EMC כבר הייתה אז מותג חזק בשוק, עם בסיס לקוחות די גדול.

"כבר מראשית הדרך הייתה הערכה גדולה של המטה העולמי לפעילות בישראל", אמר פיקל. "הייתי מקושר להנהלה הבכירה של EMC ובשל כך הייתי המנהל האזורי עד 2009". ב-2009 רכשה החברה את איומגה, שמכרה פתרונות אחסון לשוק ה-SMB, ופיקל מונה למנהל הפיתוח העסקי שלה באזור, עם הצלחות שיווקיות לא מעטות. לאחר שהפעילות הזו נמכרה ללנובו (Lenovo) מונה פיקל למנהל הפיתוח העסקי – תפקיד אותו מילא עד צאתו לגמלאות.

"אני מרגיש בר מזל, משום שכשהכרתי את EMC היא הייתה מעין סטארט-אפ וכיום היא אחת מענקיות האחסון בעולם, עם נתח משמעותי בשוק הישראלי", אמר. הוא הדגיש כי "ישראל תמיד עמדה במרכז תשומת הלב של החברה. ההשקעות שלה בישראל נחשבות למוצלחות, בין היתר מאחר ש-EMC יודעת למנף את החברות שהיא קונה ולא לקבור אותן".

מאז 2006 קנתה החברה 10 חברות ישראליות בהשקעות של מעל חצי מיליארד דולר. "EMC זיהתה מהר מאוד את הפוטנציאל של ההון האנושי בישראל", לדברי פיקל. "החוצפה הישראלית מושכת לכאן הרבה חברות ותמשיך לעשות כך".

עובד עם צעירים

מאז שפרש פיקל לא נח לרגע. כיום הוא מלווה סטארט-אפים בארץ ובחו"ל, יושב במועצת המנהלים של חברות צעירות וכאמור, הצטרף ל-ITAnalyzer. לדבריו, "הדור הצעיר של היום עולה על הדור הצעיר של פעם מאחר שהוא נולד לתוך הטכנולוגיה. מדובר בדור משכיל יותר ותענוג לעבוד עם הצעירים".

לסיום, עוד משהו שלא ידעתם על יוסי פיקל: בנוסף לקריירה הטכנולוגית שלו הוא עסק שנים רבות בספורט. " בין השנים 1968-1974 הייתי שיאן ישראל בקפיצה לגובה", אמר. "אריק איינשטיין היה שיאן הנוער בתחום ואני שברתי את השיא שלו ב-1962". בהמשך היה פיקל ממקימי ענף הטריאתלון בארץ, הקים את איגוד הספורטאים בתחום, ופיתח את המתודולוגיה הטכנית והשיפוטית של ספורט זה.

על אף שכבר אינו עוסק בספורט פעיל ואחרי שפרש לכאורה לגמלאות מ-EMC הוא מצהיר: "אני לא תולה את הנעליים וממשיך לרוץ למרחקים ארוכים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים