תוכן שיווקי

"Graph Database סייעה למלחמה בסרטן ובהונאות, ולהאצת חקר החלל"

כך אומר דירק מולר, מנהל אזור CEMEA ב-Neo4j, המיוצגת בישראל על ידי קבוצת יעל ● מולר הגיע השבוע לישראל על מנת להיפגש עם שותפים עסקיים ולקוחות ● נפגשנו אתו כדי לשמוע על פעילות החברה בארץ ועל תחום ה-Graph Database, שנחשב לאחד התחומים החמים והמשפיעים בעולם

17/07/2018 11:27
דירק מולר, מנהל אזור CEMEA ב-Neo4j. צילום: יח"צ

האם תוכל להסביר מדוע פלטפורמת ה-Graph היא חידוש כזה גדול? מה היא מספקת לעולם?
"הגישה של Database Graph מספקת ערך משמעותי לעסקים בכל תחומי היישומים. הצלחתן של חברות עולמיות מובילות כגון גוגל (Google), אמזון (Amazon), לינקדאין (LinkedIn) ו-PayPal מתבססת על מידול נתונים בצורה של Graph.

הסיבה להצלחה היא ש-Graph Database הינו אפקטיבי מאוד ביכולתו לעזור לנו לראות את הקשרים בין הנתונים. מדובר בטכנולוגיה שמהותה למצוא ולתחקר קשרים, כך שגם כאשר מתמודדים עם התפוצצות בנפחי הנתונים, עסקים עדיין יכולים להפיק מהם ערך.

השפעה עצומה נוספת של הפלטפורמה על חיינו היא בתחום למידת המכונה והבינה המלאכותית. רבים הם האלגוריתמים שביסוד עבודתם מובעים באופן הטוב ביותר כמבני נתונים גרפיים. למשל, מנוע החיפוש של גוגל נעשה עוד יותר חכם בעקבות שילוב של בינה מלאכותית וביטוי הארכיטקטורה היסודית שלו באמצעות Knowledge Graph.

Neo4J היא פלטפורמת ה-Graph המובילה בעולם. ביצענו את ההשקעה הייעודית הגדולה בעולם בטכנולוגיית ה-Graph. יש לנו את הקהילה הגדולה ביותר של שוחרי בסיסי נתונים, עם מיליוני הורדות, שהולכות ומצטברות. הפלטפורמה שלנו כוללת גישת נייטיב לענן, יכולת ויזואליזציה רבת עוצמה וכלים ארגוניים. המשמעות של השילוב הזה היא שיותר אנשים יוכלו לגלות את העוצמה והערך של הקשר בין נתונים".

מהם השימושים העסקיים העיקריים בפלטפורמת Graph של Neo4j?
"הרבה בעיות עסקיות מתחוורות כבעיות של קשרים בין נתונים, כך שמספר תרחישי השימוש גדול מאוד.

נחלנו הצלחה רבה בענפי הלוגיסטיקה (תכנון ואופטימיזציה של מסלולים), הקמעונות (המלצות בזמן אמת) והשירותים הפיננסיים (מאבק בהונאות), בגופים ממשלתיים (גופי בטחון, רשויות מסים וסייבר) ובמחקר רפואי. בנוסף, Neo4j מספקת יכולת חיפוש קונטקסטואלי ואחזור מידע כתמיכה ב-Master data וביישומים מבוססי בינה מלאכותית.

כמו כן, עשרות חברות תוכנה משתמשות ב-Neo4j כפלטפורמת הדטה בתוך פתרונות התוכנה שלהן".

מדוע אתם מתמקדים בשוק הישראלי?
"ישראל היא זירת חדשנות לוהטת. קצב האימוץ של טכנולוגיות חדשות בישראל מהיר יותר, תחום ה-Database Graph מבוסס כאן היטב ויש כבר גופים שעובדים עם Neo4j. תגובת השוק להיצע שלנו הייתה מדהימה. כמובן שיש לנו גם לקוחות ישראליים, בהם eBay בישראל, Wobi ,Appsflyer ואחרים.

ספר לנו על השותפות שלכם עם קבוצת יעל.
"אנחנו שמחים מאוד לעבוד עם קבוצת יעל. זוהי חברת שירותי מחשוב ישראלית מוכרת ובעלת מוניטין, ויש לה ארכיטקטים ויועצים מצוינים. ראינו שכולם מאוד מחויבים לביצוע העבודה. אנחנו נותנים אמון מלא ביכולות ניהול הפרויקטים של יעל – החל משלבי הפריסייל, עבור בליווי וביישום הפרויקט ועד לשלב התמיכה".

מה עוד תוכל לספר לנו עליכם, כחברה?
"Neo4J היא חברה שהיא שילוב מושלם של עמק הסיליקון ושבדיה – חברת טכנולוגיה אמריקנית עם נשמה שבדית. אנחנו עובדים על המוצר העיקרי שלנו כבר יותר מ-10 שנים. המייסדים שלנו הם שבדים והפיתוח יושב באירופה. אנחנו צומחים בקצב שנתי יציב מיום היווסדותנו, ובמיוחד מאז שהעברנו את המשרד הראשי שלנו לעמק הסיליקון. כמה מהארגונים הגדולים בעולם נמנים עם לקוחותינו. יש לנו 270 לקוחות מסחריים, שמהמוכרים בהם ניתן למנות את eBay, וולמארט (WalMart), סיסקו (Cisco) ו-UBS. שבעה מהקמעונאים הגדולים בעולם משתמשים ב-Neo4J וכך גם כמעט מחצית מ-25 החברות הפיננסיות המובילות. כמו כן, שמונה מ-10 יצרניות התוכנה המובילות משתמשים ב-Neo4J בצורה זו או אחרת".

אירועים קרובים