אייל צפריר, בזק בינלאומי: "קל לומר, 'אני רוצה להיות בענן', אבל צריך להשקיע הרבה כדי להיות שם באמת"

"התחלנו בענן ואנחנו פועלים בשוק הזה כבר 12 שנים", אמר צפריר - סמנכ"ל הפיתוח העסקי של בזק בינלאומי, בכנס CloudCon החמישי של אנשים ומחשבים ● לדבריו, "הבנו שכדי להתקדם, אנחנו חייבים להשקיע - ולכן השקענו בפרויקט הכבל התת-ימי למעלה מ-100 מליון שקלים" ● ארז פז, CTO בסינגולר ישראל, דיבר על פתרונות DRP בענן בזמן אמת ● אסף קנדלר, ארכיטקט ענן ב-יבמ ישראל, סיפר על פלטפורמת הענן של הענק הכחול

"קל לומר, 'אני רוצה להיות בענן', אבל צריך להשקיע הרבה כספים – ובאופן עקבי – כדי להיות שם באמת", כך אמר אייל צפריר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של בזק בינלאומי. "התחלנו בענן ואנחנו פועלים בשוק הזה כבר 12 שנים. שם נולדנו כשהיינו ISP וקישרנו אנשים לאינטרנט. משם לקחנו את זה ועשינו את זה הרבה יותר גדול והרבה יותר מתקדם".

צפריר אמר את הדברים בכנס CloudCon החמישי של קבוצת אנשים ומחשבים, שנערך היום (ג') במרכז הכנסים של מלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לדבריו, "בזק בינלאומי לא המציאה דבר, אלא למדה מספקי השירות שעושים זאת נכון במקומות אחרים בעולם – ספקי אינטרנט שסיפקו שירות תקשורת מלא בכל המובנים. אין חברה אחרת בארץ שיודעת לספק את כל שירותי ה-ICT. מי שרוצה את כל השירותים, צריך להתחבר לבזק בינלאומי או לכמה ספקי שירות בו זמנית. מי שמתחבר אלינו, מקבל שירות שלם בעלות נמוכה יותר ובמקום שיודע לענות על כל צרכי הלקוח".

צפריר הזכיר גם את הכבל התת-ימי הבינלאומי שהשיקה החברה באחרונה – הכבל הראשון מסוגו בבעלותה של חברה ישראלית. "הבנו שכדי להתקדם, אנחנו חייבים להשקיע – ולכן השקענו בפרויקט למעלה מ-100 מליון שקלים. מעבר לכך, יש לנו עדיין קשר גם לקו הקודם, זה של נאוטילוס, וכך לקוחות בזק בינלאומי הם היחידים שיש להם שתי יציאות מהארץ ונהנים משיהוי קטן פי שניים לעומת זה שבחברות האחרות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

ארז פז, CTO בסינגולר ישראל. צילום: קובי קנטורבמסגרת פרויקט הכבל התת-ימי, הוסיף צפריר, "בנינו גם כמה מרכזי נתונים שממוקמים בחיבורי הכבל בקפריסין, בבארי ובמרסיי – ומספקים יכולות DRP אמיתיות, מעבר למרכזים שכבר היו לנו בלונדון, פרנקפורט וניו-יורק. זה מייחד אותנו מול כל ספק שירות אחר בישראל, ומאפשר לנו לספק שירותי ענן שמבוססים על הכוח הזה. אנחנו מעניקים שירותי ענן ישירות מהמרכזים שלנו – שירותים שהלקוח זקוק להם ביומיום, כמו גיבוי, שרתים וירטואליים ועננים ציבוריים שלקוחות רבים אמצו, כמו למשל הענן של משרד החינוך, שהוא הענן הציבורי הגדול ביותר בארץ עם 18 אלף דסקטופים וירטואליים".

ארז פז, CTO בסינגולר ישראל, דיבר על פתרונות DRP בענן בזמן אמת. לדבריו, "אחד ההיבטים החשובים בענן הוא ה-DRP, עליו צריך לחשוב עוד לפני שבונים את מערכת המיחשוב. זה לא משהו שמשתמשים בו בכל יום, אלא רק במקרה אסון, ולכן זהו תחום שיכול ללכת לענן ומאוד מתאים לו. אבל באיזה ענן לבחור – פרטי או ציבורי? האם בתשתית שמורכבת בארץ או בחו"ל, באחד מהעננים הציבוריים הגדולים? האם זה מאובטח מספיק? הרי אני לא רוצה שאיזה האקר ייכנס למערכת שלי ויצליח לשבב את נתוני ההתאוששות שלי".

פז הוסיף, כי יש לקחת בחשבון גם את היכולת לבחון את אתר ה-DRP בזמן אמת, ולבדוק האם המעבר ל-DRP חוסך כסף לארגון. "קשה לומר מהו הפתרון המושלם, אבל יש מספר שיקולים שצריך להתבסס עליהם בקבלת ההחלטה, כולל אבטחת הנתונים, התשתית, גמישות וקלות הטמעה".

אסף קנדלר, ארכיטקט ענן ב-יבמ ישראל. צילום: קובי קנטורבהמשך, הוא הציג את פתרון Double-Take של חברת Vision Solution, שמיוצגת על ידי סינגולר, והסביר כי זהו פתרון שבליבו רפליקציה בזמן אמת. "המדובר בפתרון א-סינכרוני הכי קרוב לסינכרוני שיש, המאפשר לשעתק מתשתית אחת לכל תשתית אחרת, ולא משנה מאיזו חוות שרתים ולאיזו חוות שרתים. אנחנו גם איננו תלוי חומרה. זהו פתרון קל להטמעה, לניהול ולתחזוק. בנוסף, אפשר באמצעותו לבצע מיגרציה בזמן אמת ללא כל השבתה".

אסף קנדלר, ארכיטקט ענן ב-יבמ (IBM) ישראל, אמר כי החברה היא ספקית שירותי ענן מלאים, המהווים את אחד משלושת הצירים הראשיים בהם היא פועלת כיום. "הפלטפורמה שלנו מאפשרת להעביר אליה את התשתיות באופן מסודר, כדי שהמנמ"ר והמנכ"ל יוכלו לעסוק באופן מלא בעניינים בהם עליהם לעסוק. כך, אנו בוחנים כל מכונה היטב כדי לספק אותה במצב שבו היא תוכל להיכנס לעבודה מיד. בנינו את הסביבה הזו באופן ייעודי, תוך שימוש במיטב היכולות שיש ל-יבמ להציע. זו פלטפורמה שמציעה יכולות בלתי מוגבלות כמעט, עם עוצמות אדירות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. sathack

    הכותרת קצת מטעה. הןא מתכוון לספקי ענן, זה נראה כאילו הוא מתכוון לצרכני ענן.

אירועים קרובים