ג'ון דונהו, אי-ביי: "כבר לא מפרידים בין מסחר אלקטרוני לפיזי – זה שוק אחד של 10 טריליון דולרים"

"מתרחש עכשיו תהליך שזהה לצריכת המידע: אני רוצה את זה מתי שאני רוצה את זה, איך שאני רוצה את זה ואיפה שאני נמצא. תהיה לכך השפעה ענקית על שוק הקמעונאות והתשלומים", אמר מנכ"ל אי-ביי ● ליפ-בו טאן, מנכ"ל קיידנס: "הרבה מאוד חברות נהדרות בתחום המוליכים למחצה נוסדו בישראל. אני מאמין בהזדמנויות שישראל מציעה במחקר, חדשנות ויזמות"

"אנחנו כבר לא עוסקים יותר במסחר אלקטרוני מול מסחר פיזי – זה שוק אחד של מסחר. זהו עולם אחד, עם 10 טריליון דולרים של הזדמנויות", כך אמר ג'ון דונהו, מנכ"ל אי-ביי (eBay). דונהו, שמבקר בימים אלה בישראל, אמר את הדברים היום (ג') בנאום שנשא במרכז הקונגרסים של בנייני האומה בירושלים, במסגרת יומה השני של ועידת HTIA 2012.

"סוחרים לא יכולים להסתפק כיום בחנות פיזית", קבע דונהו. "הם צריכים להיות זמינים עבור הצרכנים שלהם ברגע שאלה רוצים לבצע את הרכישה. מתרחש עכשיו תהליך שזהה לזה שקרה בצריכת המידע: אני רוצה את זה מתי שאני רוצה את זה, איך שאני רוצה את זה ואיפה שאני נמצא. תהיה לכך השפעה ענקית על שוק הקמעונאות והתשלומים".

נאם-סון וו, נשיא ומנכ"ל חטיבת ה-SLI בסמסונג. צילום: קובי מורג ביטן, יח"צהוא הוסיף, כי "צפויים עוד שינויים בדרך שבה אנשים יבצעו רכישות ותשלומים בשנים הקרובות, והשינויים האלה יהיו רבים מאלו שהתרחשו בעשר השנים הקודמות". לדבריו, "אנחנו באי-ביי מיקדנו את כל החברה שלנו כדי לאפשר לצרכנים לקנות מה שהם רוצים, היכן שהם רוצים ומתי שהם רוצים, ואף לאפשר לסוחרים מכל קצוות תבל להתחרות בעולם המכירות החדש הזה. שוק התשלומים המקוון נמצא רק בהתחלתו, והוא עומד להיות חזק מאוד בכל העולם. בקליק אחד אפשר לשלם, זה קל וזה פשוט. זו רק שאלה של זמן, אבל הטלפון החכם יהפוך לארנק שלנו".

לעובדה שישנם מרכזי פיתוח של אי-ביי בישראל "יש חשיבות גדולה בעיצוב המסחר העתידי", לדעת דונהו. "כחברה אנחנו רוצים ליצור קשר עם ממציאים ישראלים כדי לקדם את העתיד אותו אנו צופים, ולמרכזים שלנו כאן יש השפעה חשובה על ההתנהלות שלנו בתחומים מרכזיים של החברה".

מנכ"ל קיידנס (Cadence Design Systems), ליפ-בו טאן, התייחס להזדמנויות הרבות שעומדות בפני מי שרוצה להשקיע בשוק המוליכים למחצה, בעיקר בגלל ההתפוצצות הגדולה בשוק הטלפונים החכמים והטאבלטים. "זהו שוק ענקי שיש בו אפשרויות רבות להרוויח כסף. השקעה טובה בחברות מוליכים למחצה היא השקעה שמאפשרת גישה לקניין רוחני ולתוכנה ייחודית, להציג יעילות הונית, מתודולוגיות שממוטבות לתכנון מונע יישומים ועוד. ישראל היא מרכז של חדשנות בתחום הזה", אמר טאן. לדבריו, "יש כאן 120 חברות פעילות בתחום המובילים למחצה. במילים אחרות, מדובר בחדשנות רבה, וזה מקום שהוא טוב מאוד עבורנו להשקעה. הרבה מאוד חברות נהדרות בתחום הזה נוסדו בישראל. אני מאמין בהזדמנויות שישראל מציעה במחקר, חדשנות ויזמות. זאת, גם בזכות היכולת לספק תשובות גלובליות".

מנהל הטכנולוגיות של סאפ (SAP), ד"ר וישאל סיקה, התייחס לכך שיותר ויותר כוח עובר כיום למשתמש הקצה. "לכן, אנו צריכים לבנות ממשקים נוחים יותר, ואנחנו אכן מתמקדים בפיתוח כזה. כיום, משתמש הקצה רוצה לקבל תשובה מידית על כל דבר שהוא חושב עליו, גם אם מדובר בידע שנאסף במשך תקופה ארוכה של 10 שנים. זה אומר שצריך פריצת דרך", אמר ויסקה. הוא הוסיף, כי "זה בדיוק מה שקורה היום. יש מגמה של מעבר למערכות חזקות יותר, אשר מציעות ביצועים גבוהים בהרבה כדי לספק פריצת דרך בתחום האנליטי, והתחום הזה אצלנו מגיע מישראל. אנחנו עומדים בפני הזדמנות עצומה לשבור מחיצות, ולשפר ביצועים באופן משמעותי את העבודה של משתמש הקצה".

גילי מיכאל ברופמן, סגן נשיא וכלכלן ראשי בבנק לאומי. צילום: קובי מורג ביטן, יח"צד"ר נאם-סון וו, נשיא ומנכ"ל חטיבת ה-SLI בסמסונג (Samsung), אשר אחראית על תחום המוליכים למחצה עם מחזור של 32 מיליארד דולרים, הסביר כי על מנת שסגנון החיים הנייד יצליח, הוא זקוק לאקו-סיסטמה חזקה. פתרון המורכב מחומרה ומתוכנה ביחד הוא פתרון המפתח. זאת, מכיוון שמדובר בפתרון שמספק בסופו של דבר את הפלטפורמה להרצת היישומים המהירה אותה דורש משתמש הקצה.

וו ביצע פנייה ישירה אל הקהל, כשאמר באופן מפורש שסמסונג SLI מבקשת לבצע השקעות בישראל. לדבריו, "לסמסונג יש שני מרכזי RD בישראל, בהם המרכז בתחום השבבים ברמת גן, שהתחיל לעבוד לפני חמש שנים. מאז הוא גדל פי שלושה, ואף מספק חיישנים ומעבדים חדשים לתחום הטלפוני. אנחנו מוכנים לבצע עסקים בישראל, שכן אנו מבינים את סגנון המחקר והפיתוח בישראל. לכן אנחנו מחפשים שיתופי פעולה בהיבטים שונים של תעשיית הטכנולוגיה הישראלית, כגון שירותים מבוססי מיקום, מולטימדיה ועוד. אם יש לכם רעיונות מעניינים – אנחנו רוצים לשמוע", הוא אמר.

ד"ר גילי מיכאל ברופמן, סגן נשיא וכלכלן ראשי בבנק לאומי, התייחס לכך שבתחום הטכנולוגיה ישראל היא מדינה שעל פי כל המדדים כדאי להשקיע בה, בעיקר בחברות ההיי-טק. לדבריו, "לישראל יש יתרונות שכוללים השקעה מסיבית בפיתוח ובמחקר, כוח עבודה מיומן מאוד, מיקום גיאוגרפי טוב לשווקי המטרה ועוד. בנוסף, אסור לשכוח שישראל מול הממוצע של ה-OECD צומחת תמיד, כך שהמצב כאן, כמו גם הבסיס לטכנולוגיה, הוא טוב מאד. בנוסף, אחוז ההשקעה האזרחי בישראל לעומת ה-GDP במצב טוב מאד – בצמרת הגבוהה ביותר מבחינת כל מדינות העולם – וזה עוד נקודה שממצבת את ישראל כחשובה בעולם ההיי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים