מוזילה: מערכת ההפעלה Firefox OS תופיע בשנה הבאה

מערכת ההפעלה החדשה תושק בתחילה בברזיל ולאחר מכן בארצות הברית ● מדובר במערכת הפעלה סלולרית שתתבסס על אותם תקני אינטרנט כמו הדפדפן הפופולרי למחשבים שולחניים ● היא תתבסס במלואה על שפת HTML 5 וכל כלי ויישום - ובכלל זה ממשק המצלמה, אנשי הקשר והודעות ה-SMS - יוצעו במתכונת של דפי אינטרנט עשירים

הקץ לבדידות. מוזילה

מוזילה (Mozilla) הודיעה, כי בשנה הבאה תשיק – ביחד עם חברות שותפות – מערכת הפעלה חדשה למכשירים ניידים שתכונה Firefox OS ותתבסס על אותם תקני אינטרנט כמו הדפדפן הפופולארי למחשבים שולחניים.

הרעיון לפרויקט, שבמקור כונה Boot2Gecko, אינו חדש, ואבות טיפוס ראשונים כבר הופיעו בעבר. אולם, זו הפעם הראשונה שבה מוזילה מכריזה על תאריך יעד להשקה והציגה שותפות שייצרו מכשירים שיתבססו על מערכת ההפעלה החדשה – החברות הסיניות ZTE ו-TCL, שכיום מייצרות בעיקר טלפונים חכמים זולים.

מערכת ההפעלה תתבסס במלואה על שפת HTML 5 וכל כלי ויישום – ובכלל זה ממשק המצלמה, אנשי הקשר והודעות ה-SMS – יוצעו במתכונת של דפי אינטרנט עשירים. מאפיינים אלה אמורים להפוך את מערכת ההפעלה לפתוחה ונגישה עוד יותר מאנדרואיד (Android) של גוגל (Google). היא לא תכלול אמנם תכונות רבות כמו אנדרואיד או iOS של אפל (Apple), אך מצד שני, היא תהיה מלאה, פתוחה וקלה להתקנה, ללא הסכמי רישוי מסובכים. מאפיינים אלה עשויים לקסום לחברות סלולר ויצרניות שמבקשות להציע מכשירים זולים בצורה קלה ופשוטה.

השקה של מכשירים ראשונים המבוססים על מערכת ההפעלה החדשה מתוכננת ל-2013 בברזיל, ובהמשך אמורים להופיע מכשירים עם Firefox OS גם ברשת ספרינט (Sprint) בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים