רן שלום, עיריית פתח תקווה: "ייעלנו את תהליך קבלת החלטות בתחום תשתיות העיר – ונחסוך כסף רב"

"העירייה משקיעה בחדשנות טכנולוגית, על ידי מיפוי של תשתיות העיר", אמר שלום, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב בעיריית פתח תקווה ● לדבריו, "כך יושג תיאום הנדסי טוב יותר בין גורמי חוץ ופנים באגף ההנדסה בעירייה ותתקבלנה החלטות טובות יותר, שמשפרות את תשתיות העיר והשירות של העירייה" ● "דרך זו צפויה להניב לנו חיסכון של מיליוני שקלים", ציין

"ייעלנו את תהליך קבלת ההחלטות בתחום התשתיות בעיר באמצעות מערכת חדשה, מה שיגרום לנו לחיסכון כספי ניכר בתחום", כך אמר רן שלום, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב בעיריית פתח תקווה.

שלום דיבר בכנס המיחשוב בשלטון המקומי 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות אנשי IT מהרשויות המקומיות. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

שלום ציין, כי המערכת פותחה על ידי חברת יונה ייעוץ וניהול הנדסי, ועלות כלל הפרויקט – רכישת המערכת והטמעתה – עומדת על כשני מיליון שקלים למשך שלוש השנים הבאות. לדבריו, המערכת קובעת, על בסיס כלכלי-הנדסי, תוכנית עבודה שנתית או רב-שנתית של תשתיות העיר. זאת, בהתבסס על "עץ החלטות" שנקבע על פי מדיניות העירייה.

"המערכת מהווה פלטפורמה למידע אגריגטיבי של כל תשתיות היבשות והרטובות, לצורך סנכרון גיאוגרפי ותיאום הנדסי", אמר שלום. "זאת, מאחר שהיא מתממשקת למערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) קיימות. היא מציגה למקבלי ההחלטות בעירייה את הידרדרות הרשת, אם התקציבים הנדרשים לא יוקצבו לתחזוקה שלה".

לדבריו, "השלמנו את השלב הראשון בפרויקט, הנושא את השם 'התחדשות'. במסגרת השלב הזה צולמו ונסרקו שתי שכונות בעיר – עמישב ואם המושבות – המהוות כחמישית ממנה". הוא הוסיף, כי הפרויקט צפוי להסתיים בחודשים הקרובים. "צילומי הווידיאו והסריקה מבוצעים על ידי שלוש מצלמות שיוצאות לרחובות, בדומה ל-Google Street View, והם מתורגמים לפורמט GIS עם מאפיינים לכל ישות הנסקרת", הסביר שלום. "הישויות הנסקרות הן רשת הכבישים והמדרכות, עמודי תאורה, שילוט, תמרורים, רמזורים, עצים וריהוט רחוב. כלומר, למעשה, כל מה שנתפס בעין שלוש המצלמות".

שלום סיכם באמרו, כי "עיריית פתח תקווה שמה לה ליעד לשפר את השירות שלה לתושבים. לפיכך, היא משקיעה בחדשנות טכנולוגית, על ידי מיפוי של תשתיות העיר. כך יושג תיאום הנדסי טוב יותר בין גורמי חוץ ופנים באגף ההנדסה בעירייה ותתקבלנה החלטות טובות יותר, שמשפרות את תשתיות העיר והשירות של העירייה. דרך זו צפויה להניב לנו חיסכון של מיליוני שקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים