יותר ממיליון תרמו לוויקימדיה בסכום כולל של למעלה מ-20 מיליון דולרים

מספר התורמים לוויקימדיה היה השנה גבוה פי שניים מאשר בשנה שעברה ● מוויקימדיה נמסר, כי זהו קמפיין גיוס התרומות המצליח ביותר שלה מאז 2003 ● כ-12 אלף ישראלים השתתפו בקמפיין ותרמו בסך הכול כ-720 אלף שקלים

קרן ויקימדיה (Wikimedia) השיגה בקמפיין גיוס התרומות השנתי שלה, שנערך באחרונה, סכום של יותר מ-20 מיליון דולרים. הסכום נתרם על ידי יותר ממיליון משתתפים – פי שניים מאשר בשנה שעברה. כ-12 אלף ישראלים השתתפו בקמפיין ותרמו בסך הכול כ-720 אלף שקלים.

מוויקימדיה נמסר, כי זהו קמפיין גיוס התרומות המצליח ביותר שלה מאז 2003. לדברי מנכ"לית הקרן, סו גרדנר, "המודל שלנו עובד בצורה פנטסטית. אנשים רגילים להשתמש בוויקיפדיה (Wikipedia), אוהבים אותה, ולכן הם גם מוכנים לתרום קצת כסף במטרה שתמשיך לשגשג. התרומה הקטנה שלהם מאפשרת לנו לשמור על העצמאות שלנו ולהתמקד בלתת שירות טוב לציבור הקוראים. אני מבטיחה שנשתמש בכספיהם בחוכמה וביעילות".

האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה ומיזמי ויקיפדיה השונים נצפים כיום על ידי 470 מיליון גולשים ייחודיים מדי חודש. כ-63 מיליון דפים נצפים מישראל, מה שהופך את ויקיפדיה לאחד מעשרת האתרים הנצפים בארץ. בנוסף, נמסר, מדובר באתר הגדול היחיד בעולם שממומן על ידי תרומות בלבד. הכספים שנאספו ישמשו לרכישת שרתים וחומרה, לאפשר את יציבותם וזמינותם של האתרים, לפתח שירותים חדשים, לספק הגנה משפטית לפרויקטים ולתמוך בקהילה בינלאומית של מאות אלפי מתנדבים ועשרות סניפים ברחבי העולם.

תקציב הקרן לשנת הפעילות 2011-2012 עומד על 28.3 מיליון דולרים, שברובו מגיע מקמפיין גיוס התרומות. היתר מגיע ממענקים שניתנים על ידי קרנות ומתרומות של אנשים שממשיכות לטפטף במהלך השנה.

הקמפיין הדגיש השנה את המתנדבים שעומדים מאחורי ויקיפדיה. בבאנרים הקוראים לציבור לתרום הופיעו הסיפורים האישיים של מתנדבים מארגנטינה, ברזיל, הודו, קניה, בריטניה וארצות הברית, בגילאים 18-76, שהסבירו לקוראים למה הם צריכים לתרום ולערוך בוויקיפדיה. הוא נוהל ברובו, כמו רוב הפעילות בוויקיפדיה, על ידי המתנדבים. יותר מ-100 איש היו מעורבים במלאכת הכתיבה והתרגום של המודעות לשפות השונות.

ב-15 בינואר תחגוג ויקיפדיה את יום הולדתה ה-11. מפגש של קהילת המתנדבים והעורכים בישראל ייערך ביום ו', 13 בינואר, באוניברסיטת תל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים