שוק הדפדפנים: הנתח של אינטרנט אקספלורר ממשיך לרדת; כרום בדרך ל-20%

נתח השוק של הדפדפן מבית מיקרוסופט ירד בספטמבר זה החודש השביעי ברציפות, והגיע לכ-54.5% ● הנתח של כרום עמד על יותר מ-16%, ועל פי ההערכות, הוא עשוי להגיע ל-20% עד מרס הקרוב ● אקספלורר 9 אמנם רשם עלייה בנתח השוק, אולם הגרסאות האחרות של הדפדפן הוותיק רשמו ירידות

מי הכוכב העולה בשוק הדפדפנים לנייד?

נתח השוק של דפדפני אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) הוסיף לרדת בחודש שעבר – כך עולה מנתונים שפרסמה בסוף השבוע חברת המדידה Net Applications.

מהנתונים עולה, כי הנתח של הדפדפן מבית מיקרוסופט (Microsoft) ירד בספטמבר ב-0.9% והגיע ל-54.4%. מדובר בחודש השביעי ברציפות שבו ירד נתח השוק של אינטרנט אקספלורר, ולמעשה, הייתה זו הירידה החודשית הגדולה ביותר מאז דצמבר האחרון, שבו קטן הנתח של הדפדפן הוותיק ב-1.1%.

הנהנית העיקרית מכך היא גוגל (Google): נתח השוק של כרום (Chrome) עלה בחודש שעבר ב-0.7% ועמד על 16.2%. הנתח של דפדפן ספארי (Safari) מבית אפל (Apple) גדל ב-0.4% והגיע ל-5%.

על אף הנתונים הלא מחמיאים, במיקרוסופט העדיפו להתמקד בעלייה שרשם אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9) בשוק הדפדפנים למערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7). זה גדל ב-0.7% ל-21%. עם זאת, הוא עדיין מפגר אחר קודמו – אינטרנט אקספלורר 8 (Internet Explorer 8) – שהנתח שלו בשוק זה עמד בחודש שעבר על 31.6%. פיירפוקס 6 (Firefox 6) הגיע למקום השלישי עם נתח של 13.9%, וכרום 13 (Chrome 13) – למקום הרביעי עם 13.1%.

מיקרוסופט עדיין לא חשפה אסטרטגיה כלשהי לעצירת הנטישה של הגולשים את אינטרנט אקספלורר. מאז חודש מרס, שבו הושק אקספלורר 9, ירד נתח השוק של הדפדפנים של מיקרוסופט ב-4%. הנתח של הדפדפן החדש אמנם עלה ב-0.8% ל-8.7%, אולם שאר הגרסאות רשמו ירידה: הנתחים של אקספלורר 7 ו-8 ירדו כל אחד ב-0.2% אחוזים, וזה של אקספלורר 6 צלל ב-1.1%.

למעשה, הייתה זו הירידה הגדולה ביותר בנתח השוק של אקספלורר 6, שמיקרוסופט קוראת להפסיק את השימוש בו מאז ינואר האחרון. דפדפן זה הושק לפני עשור, מעט לפני ההשקה של חלונות XP, וכיום עומד הנתח שלו על 8.6% משוק הדפדפנים העולמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים