מולי אדן, סגן נשיא באינטל: "האולטרה-בוק הוא מהפכת המיחשוב החדשה"

"אנשים רוצים את האפשרות ליצור ולצרוך מידע בעזרת מכשיר אלגנטי, קל ומוגן היטב, מבלי להתפשר על ביצועים - וכל זאת במחיר של מחשב 'רגיל'", אמר אדן - סגן נשיא ומנהל קבוצת לקוחות ה-PC באינטל העולמית, במסיבת עיתונאים שערכה החברה בתל אביב ● "זה בדיוק הכיוון אליו אינטל מכוונת, בעזרת שמירה על תג מחיר של כ-1,000 דולרים כמחיר מסגרת ויעד", הסביר

"אם תהליך כניסת מחשבי האולטרה-בוק (Ultrabook) לשוק יתבצע על פי התחזיות שלנו, זו תהיה מהפכת המיחשוב החדשה", אמר מולי אדן – סגן נשיא ומנהל קבוצת לקוחות ה-PC באינטל (Intel) העולמית. אדן, אחד הישראלים הבכירים ביותר בהנהלת ענקית השבבים, אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ב') אינטל בתל אביב, לקראת ההשקה המתוכננת של מחשבי האולטרה-בוק, שצפויה במחצית הראשונה של 2012.

"המהפכה הגדולה הקודמת שלנו הייתה כשהשקנו ב-2003 את פלטפורמת הסנטרינו (Centrino), שהובילה את טרנד הניידות והחיבור האלחוטי. למרות שאנחנו מסתכלים על הנושא מבפנים, אנחנו בטוחים שיש כאן מהפכה של ממש".

מחשבי האולטרה-בוק שהוצגו על ידי אינטל לפני כמה חודשים, מהווים קטגוריה חדשה בתחום המחשבים ניידים, שאמורים להציע שילוב בין עוצמה, ניידות וחוויית משתמש במכשיר אחד. בפועל, מדובר במחשבים דקיקים במיוחד המציעים עוצמת מיחשוב מלאה בעזרת המעבדים מהקצה העליון שמציעה אינטל לשוק.

לדברי אדן, האולטרה-בוק פותח בין היתר גם בעזרת מחקר שנערך על ידי אנתרופולוגים וסוציולוגים, שבדקו מה אנשים דורשים מהמחשב שלהם ברמת חוויית השימוש, עם פנייה לרגש ולהיגיון יחדיו. הוא סיפר, כי המחקר העלה שאנשים רוצים את האפשרות ליצור ולצרוך מידע בעזרת מכשיר אלגנטי, קל ומוגן היטב, מבלי להתפשר על ביצועים – וכל זאת במחיר של מחשב "רגיל". אדן ציין שזה בדיוק הכיוון אליו אינטל מכוונת, בעזרת שמירה על תג מחיר של כ-1,000 דולרים כמחיר מסגרת ויעד למחשבים שיושקו עם מסכים בגדלים שנעים בין 11 ל-15.6 אינץ'.

מולי אדן, סגן נשיא ומנהל קבוצת לקוחות ה-PC באינטל העולמית. צילום: ישראל הדרי

אדן גם בטוח שהשוק העולמי עוד פתוח למכירת מחשבים רבים, ושעדיין מדובר בשוק חם. "למעלה ממיליון מחשבי PC נמכרים מדי יום ברחבי העולם. המכירות מסתכמות בכ-350 מיליון יחידות בשנה והגידול השנתי הוא משמעותי ומהיר. אפילו מחשבים נייחים עדיין נמכרים בהיקפים של כ-100 מיליון יחידות בשנה. למרות שהיו כבר מי שהספידו אותם, עדיין מדובר בשוק משמעותי ואיכותי. כך הגענו לנקודת ההנחה שלנו לשנים הקרובות – שיש עוד הרבה מאוד מקום לצמיחה במכירות ה-PC".

"אם בתחילת העשור יועדו רוב מחשבי ה-PC לשוק הארגוני ורק 29% לשוק הצרכני, כיום למעלה מ-66% מהמחשבים נמכרים בשוק הצרכני – מה שהוביל את אינטל לשנות מחשבה, ובסופו של דבר גם להופעת האולטרה-בוק", ציין אדן.

מה עם טאבלטים?
"אין לי דבר נגד טאבלטים ולאינטל יהיה נתח שוק מכובד גם בתחום הזה. טאבלט הוא מוצר נחמד, אבל יש לו שוק משלו – הוא לא יהיה המחשב הראשי של המשתמשים. אני לא רואה מי מסוגל יהיה להחליף את המחשב ככלי עבודה בטאבלט. גם היום ה-PC הוא כלי המיחשוב המועדף על האנשים לביצוע רוב המטלות, למעט אולי קריאת ספרים אלקטרוניים. המחשב אולי איבד מהסקס אפיל שלו, אבל עדיין לא נמצא לו תחליף".

מתי נראה את מחשבי האולטרה-בוק ראשונים?
"מחשבים המבוססים על מעבדי Sandy Bridge יופיעו כבר בסוף השנה הנוכחית, אבל הפריצה האמיתית תגיע רק עם ההשקה של מעבדי ה-Ivory Bridge, שלדעתי הולכים להפתיע את כולם. הפעם לא מדובר 'רק' בכיווץ הטכנולוגיה לשבבים קטנים יותר – הפעם גם תכננו מאפס את השבב הגרפי ושבב המדיה, והביצועים הולכים להפתיע את כולם".

סיני ברקת, מנהל זרוע השיווק של אינטל בישראל, יוון וקפריסין, התייחס במסיבת העיתונאים לנושא העלות הממוצעת שמוכן הצרכן הישראלי לדעתו לשלם. "המחירים בשוק הישראלי הפתיעו אותי מאוד. כשמסתכלים על התחום הצרכני – ואפילו הארגוני – רואים שעד לפני שנים בודדות בוצעו רוב המכירות דווקא בתחום המעבדים הישנים והזולים, למרות שלישראל חיש שם של מדינת מיחשוב מתקדמת. כעת, ניכר שינוי: מ-30% מהצרכנים שרכשו מוצרים בתחום ה-Core בסמוך למועד ההשקה, הגענו כבר ל-70% בשוק הצרכני ו-81% בשוק הארגוני – וזה מראה שהשוק הישראלי הגיע לבגרות".

בהתאם לכך, אמר ברקת, "אנחנו חושבים שהשוק יקבל בצורה טובה את האולטרה-בוק. חשוב לנו מאוד שתהיה כניסה מהירה של האולטרה-בוק לשוק הצרכני בישראל. בהתחלה נראה שתי חברות שיביאו מחשבי אולטרה-בוק לישראל – אייסר (Acer) ואסוס (Asus), וגם הן ודאי תעשנה זאת בכמויות קטנות. אנחנו נעזור להן לקדם את המכירות ועד מהרה ההיצע יתרחב".

ומה לגבי המחיר? עד כמה ההפרש יהיה גדול לעומת 1,000 הדולרים שהזכיר מולי אדן?
"באופן מסורתי, המחירים בארץ יקרים יותר מאשר באירופה. אנחנו נעשה את כל המאמצים כדי שבהתחלה לפחות יתאימו המחירים למסגרת היעד כדי לעזור בחדירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים